dostlarıma bana atfen hiciv yazıp mesajla gönderen sureti insan içi bozuk mahlûğa
Memleket kaynar kazan, manzara pek acıyken Heceleri sevdanın diline mi yüklesem? Oysa şair kalemi adalet kırbacıyken Mısraları ateşin külüne mi yüklesem?
--
Ulan köftehor adam; şairlik senin nene Sevip say, sen gibiyi eşşek diye binene Kabahati yüklersin, yarı yolda inene Günâhını, günâhsız palana mı yüklesem?
İki sözünden biri, lâkayıt ya da küfür Aynaya bakıp oku, murdar yüzüne üfür Geri tepen rüzgârla serinlen püfür püfür Günâhını, günâhsız(!) yılana mı yüklesem?
Elimi salladıkça ekmek attım sananın Asaletten, meşrepten, Türklükten utananın Ya Rabb; zan, riya ile dosta beni ananın Günâhını, günâhsız kuluna mı yüklesem?
Neylersin; bir canlının bozuk ise hamuru Huyu kuru değilse mesken bilir çamuru Yük gelmezmiş deveye sırtındaki kamburu Günâhını, günâhsız kalana mı yüklesem?
Gözü dönmüş hasetten, içi kara dışı ak Eskisi yetmiyorsa, buyur bu kez burdan yak Suçum yok ki inanın kendi döner fırıldak Günâhını, günâhsız yolana mı yüklesem?
Hakk’ı bilen iblisin işi gücü riyayla Dedikoduyla uyur, uyanır iftirayla Halbuki bilmez gâfil, oyun olmaz ziyayla Günâhını, günâhsız(!) yalana mı yüklesem?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIRBAÇ-2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIRBAÇ-2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anlaşılan kırbacın kimin suratında, sırtında şakladığı herkesçe malum olmuş. Yorumlardan şunu anlıyorum ki, bu zat benzer mesajları bir çok dostunuza göndererek aynı kepazeliğe devam ediyor. Ben yönetime bildirdim mesela ve engelledim bu şahsı. Neymiş efendim benim Ziya Bey'in şiirine yazdığım yoruma katkıymış şiiri. Bu konuda yönetimden bir cevap bekliyorum elbette.
Ziya Hocam, kırbaç ellerinize çok yakışıyor inanınız, devamını da bekliyoruz kırbaçların. :)
Gözü dönmüş hasetten, içi kara dışı ak Eskisi yetmiyorsa, buyur bu kez burdan yak Suçum yok ki inanın kendi döner fırıldak Günâhını, günâhsız yolana mı yüklesem?
Hakk’ı bilen iblisin işi gücü riyayla Dedikoduyla uyur, uyanır iftirayla Halbuki bilmez gâfil, oyun olmaz ziyayla Günâhını, günâhsız(!) yalana mı yüklesem?
11haziran2013
Usta kalem kızmış galiba..................? Yüreğine sağlık hak edene............ __________________Saygılar
değerli hocam Sizi çok kızdırmışlar belli. siz boş yrer bu denli kızmazsınız edepil eleştiriye açik olduğunuzu da biliyorum. Ama biraz fazla kaçmış kantarın topuzu gibi geldi bana.Siz değerli ozana sukunet yaraşır derim ve cüretimi bağışlamanızı dilerim saygilarımla
Gözü dönmüş hasetten, içi kara dışı ak, Eskisi yetmiyorsa, buyur bu kez burdan yak, Suçum yok ki inanın kendi döner fırıldak, Günâhını, günâhsız yolana mı yüklesem ?
Ziya Bey Kardeşim, Hiciv şiiri olarak mükemmel bir hiciv kaleme almışsınız, tebrik ediyorum. Lâkin, bu tür tartışmaların sonunun da pek hayra ulaşmayacağını yaşımız itibariyle biliyoruz. Biraz daha sükûnet lütfen.. Selâmlar...
Ziya Bey Kardeşim, Sizinle yüz yüze görüşmek, tanışmak nasip oldu; Mevlâma şükür ki tanımaktan memnun olduğum bir şahsiyetsiniz. Bahsettiğiniz kişi ile de bu site sayesinde sanal olarak yazışmakta, zaman zaman mükâleme etmekteyiz. Kendisi belli konularda sabit fikre sahip bir kardeşimiz. Üslûp olarak benimsediği de sürekli itham etmek. Bir de "ben" duygusuna sahip olmak. Bugün kaleme alıp sayfama astığım "BEN" başlıklı şiirimde bir nebze bu hususu ifade etmeye çalıştım. Şiirin ilk bendini sayfaya astım amma devamı da var. Birazdan tamamını asacağım. "Anlayana sivrisinek saz; anlamayana davul-zurna az." misali.. Sakin olun diyorum gene de.. Selâmet diliyorum.
Hakk’ı bilen iblisin işi gücü riyayla Dedikoduyla uyur, uyanır iftirayla Halbuki bilmez gâfil, oyun olmaz ziyayla Günâhını, günâhsız(!) yalana mı yüklesem?..Severek okudum. Tebrikler sevgili şairim..
Ziya Hocam, kırbaç ellerinize çok yakışıyor inanınız, devamını da bekliyoruz kırbaçların. :)
Selâm ve saygılarımla...