ola ki adem oğlu/havva kızı bayraklaşıyorsa, susar çocuklar ve ansızın kapanır perde..
kemanlar, sessizliğin karanlık yüzüyle karşılaştığında ucuz gülüşler doğdu kendi cenderesinde sokak arası acılı bir bekleyişte yalpalandı insanlık bir yanı uçsuz bucaksız hakimiyetin, kürsüye indirdiği her tokmak sesinde dağıldı adalet tam da o vakit gözleri sokağın ucuna takılmış bir anne’yi hatırlamak, (üstelik yollar bunca ıslanmışken) "zalimin zulmü varsa........." kolaycılığında bir kez daha düştü dile.. hava berrak, su temiz ekmek taze ne tuhaf, sisli bir akşamdan geçiyorduk oysa.. ansızın bir yıldız kaydı çok uzaklardan elleri ben, umudu sen süzüldük, çöpten ekmek toplayan bir babanın dünyasına ki adım adım tutuklandığı çaresizlik, ayağındaki pranga kadar parlak.. dal tomurcuk, yaprak yeşil umut her daim mavi ve hayat çarşı-pazar arası akıyorken on bir mayıs patlattılar göğsümüz içre.. geçtik kızıl kıyamet ütopya düşlerimizden, uykumuzdan "sıyrılıp gelen" on yedi Dilan ne bayrak tanıdı, ne şafak ve memleket damladı yine öksüz yaralarımıza..
ola ki medeniyet hacı-hoca tayfasının küreğine bağlanmışsa, haykırır çocuklar ve ansızın açılır perde..
- ohal’de yaşamak, uzun rayların ortasına terkedilmiş bir tutkudur. -
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ohal'de şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ohal'de şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''ola ki adem oğlu/havva kızı bayraklaşıyorsa, susar çocuklar ve ansızın kapanır perde..'' * * * * ''ola ki medeniyet hacı-hoca tayfasının küreğine bağlanmışsa, haykırır çocuklar ve ansızın açılır perde..'' ***
iki perde arası ne çok mânayı barındıran; kardeşliğe adalete birliğe dirliğe vurgu yapan güçlü bir şiirdi.
*** ''Kardeşlik su gibidir. Birleşince hayat verir'' Yurdumda yaşanacak nice güzel günlere
ne kadar derin ve düşündürücü. ne kadar okursan o kadar güzelleşen bir şiir. insanın bir yerine değil,her yanında dokunan bir hissi vardır. en çokta aklıma dokunup düşündürdü beni. yürekten tebrikler.
adem oğlu/havva kızı bayraklaşıyorsa,
susar çocuklar
ve ansızın kapanır perde..''
*
*
*
*
''ola ki
medeniyet hacı-hoca tayfasının küreğine bağlanmışsa,
haykırır çocuklar
ve ansızın açılır perde..''
***
iki perde arası
ne çok mânayı barındıran;
kardeşliğe
adalete
birliğe
dirliğe vurgu yapan güçlü bir şiirdi.
***
''Kardeşlik su gibidir. Birleşince hayat verir''
Yurdumda yaşanacak nice güzel günlere
tebrik ve saygımla