Uyu, uyanma sabah sabah Polisler kol geziyor sokakta Derdini anlatana kadar dört gün geçiyor Savcı bizim savcımız değil, Yargıçlar da öyle; Sakin ol, dalaşma kimseyle. Haklıyken haksız oluverirsin ha!
Ücra, karanlık, sessiz, Ve kayıp zindanlarda duyulur mu sanırsın, Küfürler ve çığlıklar? Tanırsın her çığlığın sahibini. Bitişik koğuştaki Sinan’dır belki, Belki de koridorun sonundaki müebbed… Az çok küfürlere de aşina olursun, Aynı adam, aynı küfürleri sana da sarfettiğinden… Aman ha, aman; Yediğin dayaklar neyse de, kaldıramazsın o küfürleri, Benden söylemesi…
Sen nereden biliyorsun, Gördün mü, dersen; Bu bacak nasıl topal oldu, Nasıl döküldü bu dişler? Ya bu hiper tansiyon illeti? Susun ha, aman! Görmez misiniz susmuş dağlar taşlar, Dünya uyumakta ayakta… Sen de uyu, uyanma sabah sabah!... Polisler kol geziyor sokakta…
Şiirdir yazdığımız her şey. Bütün derdim, birkaç mısra, Oradan uzandı yol zindana… Birkaç namussuz mısra uğruna Nasıl da uzadı maceram… Bilmezsiniz nasıl aradığımı sizi, Bilmezsiniz yitirdiğim hasreti. Bir yüz size ait, Tanımam görmem sanmayın, Nasıl da severdim sizi…
Uyandım çabucak, Daha ikinci falakada… Aman duyurma kimseye, Rezil rüsva olurum ha; Bilmesinler ki, bu adam korkak. Bu adam pes etti çabucak.
Adımız çıktı da kahramana, Sen geldin yanıma adam sayarak. Sen yeni hayatımın sevdası, Sen, elma yarısı. Bir kez daha yazmaz kader ikimizi, uyumazsam, uyuyup da susmazsam, kaptırırsam yakayı... Sus, ses çıkarma, uyu, sabah sabah kalkma, polisler henüz kol geziyor sokakta...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UYU… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UYU… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
aslında savcidas hakimde bizim keşke insanlar 28 şubat oldugu döemlerdede yapılan haksızlıklara sesini çıkarsaydı...ataşe düştüğü yeri yakıyor..güzeldi saygımla
Taa malum yıllara götürdü şiir beni...O zaman daha mı sesliydik diye düşünüyorum arkadaşım. Tüm olumsuzluklara rağmen bir ışık düşmüşse yüreğinize bir olsun pir olsun dilkerim. Çok güzeldi. Kutlarım.