Beklentilerimin istikbaline yükledim, cehennemlik her kabahatimi ve sana kendimi yutturmaya yeltendim. Hâlbuki sana yalnızca alışkanlıktan meylediyordum, Şimdi ise sensizliğe kadük kaldım… Yalnızca tahayyüllerimin bitiminde söndürenim, sensizliğe görünen güneşlerin bendeki boyutunu. Yalnızlığıma örttüğüm karanlıklar, çiçeklerimi soldurdu…
ana sütü peşinde dolaşıyordu yılanlar… Dikiyor bakışlarını yılanlar, Dolanıyor ayaklarıma kollarıma. Çekiştiriyor… Kefenini giyiniyor bedenim Bembeyaz Eğiliyorum, Seni çiziyorum rengârenk, Sarılıyorum, Öpüyorum, dudaklarım acıyarak… tüm tazallümleri ve zulümleri sana adadım.
Anılarımda rotasyonla konumlanırdı, bana bıraktığın mahlul. Cesaretini arttırıyordu bir teneke kutunun güveni ruhumun, “çaresiz ruhlar mezarlığında”,
Korkuyordum işte, haziran sıcağında yılanların uyanışından, dilimi yiyerek susturuyorlardı; şiirlerimin haykırışı kalıyordu bana, suskunluğun inadına. Her şiirim haykırıyordu sana: GİTME!
Kural: Üç yanlışın bir doğruyu götürmesi… İşaretlediğin faili meçhul yanlışı üçle çarpıp, üç yanlışınla bırakıyorum seni ve bir doğrumla sorgulanmaya gidiyorum. Bilirim denizin batmak için aldatıcılığını. Derin çukurunda balık kılığında melekler. Belki melek balığının bizatihi kendisi sorgulayacak beni; tüm suçu üstleneceğim tek taraflı… Senin gözlerinde ölmeyi bekleyeceğim sabırsızca. Ya da, gözlerinden düşmeyi yuvarlanarak, Bir kartopu kadar beyaz… Oysa ki, ısıtmanı ummuştum karda kalmış üşümelerimi, dindirmeni titreşimlerini …
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GİTME… (2) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİTME… (2) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gitme-1 ve Gitme-2 yi peş peşe okudum. Her ikisi de serbest şiirin en güzel örneklerinden biri olarak -bu gün olmasa da yarın- Türk Edebiyatında saygın yerini alacaktır mutlaka.
Çok çok beğendim. Ellerine, Gönlüne sağlık.
Sağlık, huzur ve mutluluk dileklerimle selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
selam saygımla
hoşcakal..