Alemlere hükmeden; cihanşümul milletim; Hükmettiği alemin mizacına oldu ram. Ondandır, bunca sene gün gün azar illetim; Boşver; kormuş zilletmiş, deliye her gün bayram.
Ananeyi mefhumu, değiştirdik ne varsa; Aklımızı taşırdı, topladığımız parsa; Yurdumda oynayacak, ne meydan var ne arsa; Birileri halletmiş, deliye her gün bayram.
Ağyara uyarladık, bayramları tatili; Kortejlerin başına "önder" yaptık katili; Uygarlık(!) çorbasıyla haşladık tatlı dili; Eski, başa külfetmiş, deliye her gün bayram.
Sebeplendik, güruhun güne saldığı ünden; Hoyratça nasiplendik, üçyüzaltmışbeş günden; Bana ne; dedeciğim, bahsettiğin düğünden; Dediklerin halvetmiş, deliye her gün bayram.
Bayram diye akiller geçince başımıza; Özgürlük bahşettiler, kaldırım taşımıza; Çete kıs kıs gülerken, kanlı gözyaşımıza; Yaptıkları ülfetmiş, deliye her gün bayram.
Soran yok; neredeyiz, aslımız nerde bizim? Aklımız, ihanetin taştığı yerde bizim; Sonrası başlarımız düşünce derde bizim; Sözlerimiz savletmiş, deliye her gün bayram.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DELİYE HER GÜN BAYRAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DELİYE HER GÜN BAYRAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bayram diye akiller geçince başımıza; Özgürlük bahşettiler, kaldırım taşımıza; Çete kıs kıs gülerken, kanlı gözyaşımıza; Yaptıkları ülfetmiş, deliye her gün bayram.
Oldukça dokunaklıydı, eyvallah. Selam ve saygılarımla.
Ziya Bey Kardeşim, Güzel şiirin dolayısıyla tebrik ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Ben de birkaç kelâm etmiş amma sayfama asmaya bir türlü cesaret edememiştim aşağıdaki karalamaları. Buraya bari sıkıştırayım dedim. İnşaallah gücenmezsin.
DEMOKRASİ -1 mayıs düşünceleri-
Bayram nedir, seyran ne? Epeydir karıştırdık. Hâmi ile haini zannettik barıştırdık. Âkif ile Nazım’ı ülküde yarıştırdık. Millî hisler aşındı, “demokrasi” diyerek.
Kızıl yıldızı aldık hilâli savuşturduk Orak-çekiçli bezi celâle kavuşturduk İzzet ile ikbali ezele sıvıştırdık Hep yaralar kaşındı… “demokrasi” diyerek.
Biz hak ile hukuku hep yanlış soruşturduk Zoru hâkim eyledik taraflı duruşturduk Hukuku savunana hep verip veriştirdik Adalet, göz yaşındı… “demokrasi” diyerek.
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 01.05.2013 – DENİZLİ.
Ne bayramdı ama. Herkes bayramını kendine yaraşır şekilde kutluyor. Yalnız işçi bayramı denmesi beni ziyadesiyle rahatsız ediyor. Bence terör bayramı, devrimci bayramı veya kominizm bayramı deseler daha doğru olur. Ne dersiniz.
Atın iyisine doru, adamın iyisine de deli derlermiş, bu gün vatan millet, bayrak, toprak dediğinizde bu deline ne demek istiyor diye yüzünüze bakıyorlar ama olsun, sizin gibi delilerin Allah sayısını artırsın.Yürek sesiniz susmlasın.selam ve hürmetlerim...
Soran yok; neredeyiz, aslımız nerde bizim? Aklımız, ihanetin taştığı yerde bizim; Sonrası başlarımız düşünce derde bizim; Sözlerimiz savletmiş, deliye her gün bayram.
1mayıs2013
Kutluyorum hocam, Diyarbakırda amaçları belli bir gurubun gündem dışı malum filama ve katil resimleri ile yapılanlarla, İstanbuldaki işçilerin Türk bayraklarıyla yapmak istedikleri anma etkinliklerinin analiziydi sanki dizeler Yüreğine sağlık Saygılar
Güne ŞİİR okuyarak başlamak gerçekten çok güzel. Farklı bir lezzet var dizelerinizde. Hiç bitmesin dediğim türden bir çalışmaydı. Yüreğinize sağlık efendim. Tebrikler usta kaleme. Saygımla,
İşciydik, emekçiydik.. Törerist değildik.. Cumhuriyetin aydınlık yolunda yürümek isteyen haklarımız gaspedilmesin diyen Ulusalcı Atatürk cocuklarıydık... Genizlerimizde gaz kokusu tazzikli sular üzerimizde... Evet bayramdı emeğin direnişin bayramı ama delirtmek için tüm provokosyonlar uygulandı malesef İstanbulda... yinede duyarlı bir duruştaydı alah alah nidalarıyla atılan gazların etkisinde.. Kıvranırken bir genç kız ambulans diye bağırırken yardım isterken arkadaşları allah belanı verdi diyenlerin allahları neredeydi diye merak ederken yine bir hikaye anlatmak isterim.. Padişaha demişler ki halkım kötü durumda.. sakın kemerleri koyun vergileri demiş padişah... vezir karşısına geçip padişahım halk ağlıyor aç ve sefil.. sıkın kemerleri demiş padişah... ve aynı vezir padişahın karşısına geçmiş padişahım Halk sokağa çıkmış zilleri takmış oynuyor demiş.. haa demiş elbet var bir sorun.. Bir sorun var ama uyuyup uyanamayanlarda şairim.. Dizeleriniz ustalıkla dizilmiş yine.. kutlarım saygımla...
Kalemine yüreğine sağlık değerli hemşerim aklımız başımaza gelecek bizim hep birlikte uyanırsak ha yok böyle devamsa onların öldüğü yerde Altı aydaha sürünürüz sıkıntı yok saygılarr
Gününüz aydın önünüz açık olsun değerli kalem. Kelimelerle bu kadar güzel oynayan usta kaleme akılda iştirak edince bu şahane taşlama kaçınılmaz olmuş. kutlarım bu engin yüreği. Saygılar
Bayram diye akiller geçince başımıza; Özgürlük bahşettiler, kaldırım taşımıza; Çete kıs kıs gülerken, kanlı gözyaşımıza; Yaptıkları ülfetmiş, deliye her gün bayram.
Soran yok; neredeyiz, aslımız nerde bizim? Aklımız, ihanetin taştığı yerde bizim; Sonrası başlarımız düşünce derde bizim; Sözlerimiz savletmiş, deliye her gün bayram.
Alemlere hükmeden; cihanşümul milletim; Hükmettiği alemin mizacına oldu ram. Ondandır, bunca sene gün gün azar illetim; Boşver; kormuş zilletmiş, deliye her gün bayram. ----------------------------------------------------------------- Ramak kaldı delirmeye... Yakındır bayramlar... Başımızda huni, ağzımızda emzik, ''bezdik Allah bezdik,, diye diye horon teperiz meydanlarda... Hiciv harikaydı usta... Bu hususta kimseye taviz vermeyen bir üslupta düşmüşsünüz yine sayfaya... Kutlamalarım çokça... İyi dileklerimle efendim...
Olsun bugün de bayram:))) Akıllı gördünüz mü siz:) Biz alıştık her şeye nasılsa.. Yakında kendi vatanımız da el oluruz ona da elhamdülillah deriz bu gidişle..
eser olmuş saygılarımla