(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TESPİH şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TESPİH şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İmanı, itikadı mazmun bir tarzda müthiş dile getiriş. Ben epeyce tararih yazarım ama önemli olan az ve öz ifade edebilmek. Bir gülücük gibi. Sevgilinin bir gerdan kırması gibi... Tatlı sularda alabalığın pullarını renklendirip süslemesi sanki.Bayrağın anlamını ancak askerde durup dinlediği an olarak gören , serbest olduğu zamanlarda hiç aldırış etmeyen vay Türk!... Okullarda okunan öğrenci andındaki: "Türk'üm!" diyen çocuklar için toplumu ayrıştıran siyasetçiler.... Allah billah diyerek, ihanet ve delalet içinde olanlar. Kendi insanına güvenmeyip koyun sürüsü olarak görenleri mi diyeyim.Fatihanın "İyya kenabüdü ve iyya kenastain" derken anlamını bilip de ona göre davranmayanlar az mı? Biz rahat etmeyiz. Kur'an-i Kerimi herkes ana dili ile anlamadıkça. Din simsarları azalmadıkça. ....... Tekrar Lillahi Fatiha. Sealm ve saygıyla.
Öyle bir şamar ki Ziya Hocam, soysuza, Türk düşmanlarına vurulmuş okkalı bir Osmanlı şamarı üstelik.
Elinize, yüreğinize sağlık. Büyük bir heyecanla, şevkle okudum şiirinizi ve her mısraının altına bin kez imzamı atıyorum.
Amerika'da doğan sayıları milyonları aşan japon vatandaşları Amerikan vatandaşı olmaktan gurur duyarlar ve bununla övünürler.
İslâma ve insanlığa tarih boyunca en büyük hizmetleri verenler Türkler olmuşlardır.
Haçlı seferlerinin çıkış sebeplerine ve sonuçlarına bakılırsa amaçlarının Kudüs'ü ele geçirmek ve müslümanları yoketmek olduğu görülür. Bu saldırılar Anadolu'da nasıl kesilmiş ve geri püskürtülmüştür, bu uğurda ne kadar şehitler verilmiştir... İslâmın sancaktarı Osmanlı Devleti'nin islâm ülkelerine yaptığı hizmetleri bütün cihan bilmektedir. Bir de Irak işgalinde batılıların yaptıklarını hatırlasalar ah bir keşke... Sadece Irak mı... Filistin, Afganistan, Doğu Türkistan, Arakanlar, Somali, Nijerya, Kıbrıs... Ve buralarda insanlara din adına, etnik ayrımcılık adına yapılan soykırımlar hala hafızalarımızda...
Batı şimdi kendi açmazlarını ört bas etmek uğruna Türk düşmanlığını körüklemekte, nazi almanyasının yarattığı drakulaların soydaşlarımıza yaşattıkları saldırılar devam etmektedir. Fransanın ermeni komitacılarını, asala denen terör örgütünü ve pkk denen çapılcu sürüsünü nasıl finanse ederek Türk konsoloslarının katlettirildiğini kim unutabilir ki... Yine ikinci dünya savaşı sırasında asıl yurtları polonya'dan sürülerek, kamplarda toplanan beş milyon yahudinin katledildikleri unutuluyor da, yahudileri korumak için bile fermanlar çıkaran Osmanlı padişahlarının azınlıkları korumak için hizmetleri çabucak unutuluyor...
Medeni avrupalı dostlarımız Bosna katliamları, Hocalı katliamları yapılırken neredeydi,ler acaba... Otuzbin Bosnalı üslümanı elleriyle sırp cellat Ratko Mladiç ve Radovan KARADZİÇ soysuzlarına teslim ederek, topluca katliamlarına sebep olan, üstün hizmet madalyonuyla ödüllendirilen hollandalı general ne çabuk unutuldu.
Günümüze dönersek bu gün arap baharının geldiği aşama ve medeni batının tutumu gün gibi ortadayken, bizleri bu zavallılıklardan acziyetlerden kurtaran, kanları canları pahasına bağımsızlığımızı kazanan, Cumhuriyetimizi kuran ve ilke ve devrimleriyle Türkiye Cumhuriyetinin sonsuza kadar yaşayacağını ilân eden ecdadımıza, şehidimize, Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'e yönelik artniyetli tutum ve davranışlar dikkatlerimizden asla kaçmamaktadır. Birlik ve beraberlik ruhuyla YÜCE TÜRK MİLLETİ tüm dünyaya gücünü destanlar yazarak göstermiştir. Ve tarihte dış güçler tarafından yıkılmış bir tek Türk Devleti de yoktur.
Dün olduğu gibi inanıyoruz ki bu gün de yarın da Türk Milleti bu oyunlara gelmeyecektir.
Türk kimliğinin anlamını bilmeyenlere nacizane tavsiyelerimiz şudur ki, bir kez daha anlayarak ve düşünerek Atatürk'ün Gençliğe Hitabesini ve İstaklâl Marşımızı okusunlar. Ulu önder ATATÜRK'ün adını Amerka Birleşik Devletleri harp okullarının girişinde altın harflerle yazan "YURTTA SULH CİHANDA SULH" vecizesini hatırlatarak,
duygularımıza tercüman olan harika şiirinizi yürekten tebrik eder, selâm ve saygılar sunarım.
Mevlüt GÖZDE tarafından 3/28/2013 1:24:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Şiirlerin Zİyası; yanılmıyorsam insanoğlu tesbihle Japon kültüründe, Budist öğretisiyle tanıştı. Bir nevi stres atma mekanizmasıdır. Atılan stres sağlıklı düşünmeye yöneltir. Sabır gelir. Sağlıklı karar verilir. Resimdeki tesbih AK bir zemin üzerinde berrak bir sinyal verdi bana. " SABRIMI ZORLAMA " Şiirde öyle diyordu zaten. Mükemmel bir kombinasyondu. Tebrik eder saygılar sunarım.
İnsanın çaresizliğe doğduğu her yeni gün ayrı verir Rabbim ve içinde büyüyen o nida, Büyüdükçe taşacak yer arayan hasretlerle TARİH tüketir gün be gün yaşama sevincini. Duyguların doruk noktasındaki dizelerdendi okuduğum ve bu yüreği kardeşimi kutluyorum. Selam ve saygı ile ablam.
bütünüyle şapka çıkarttığım bir şiir.Yüreğine sağlık.yüreğin klun cennete özleminin yansıması olan vatan sevgisiyle dolu ve ben büyük haz aldım.
Bir çerkez olarak illa da "türk" olgusuna odaklanmıyorum anacak bu ülkenin vatandaşı olarak yoluna can veririm.Bayrağımın sosuza dek bu semalarda dalgalanması için ölüme seve seve giderim. SEVGİYLE KAL.
hiç birşey türklüğün yanına müslümanlık gibi yakışmamıştır ki
müslüman türk tür o kimliğim.... bu haller hz. aliyle hz. aişe nin harbine benziyor ki deve ıhdırma hadisesinden sonra harp son bulmuştur.... kıblem, soyum, bayrağım, vatanım, peygamberim düşmanım,vs vs aynı ayrı olanı herkes elini iki kafasının arasına koyup düşünsün......
muhteşem bir kücücük şiirdi amma velakin çağlamış bend dinlememiş selam saygımla üstadım çok güzeldi...
Ziya hocam yakında Türk düşmanlığını islamın 6. şartı diye ilan ederlerse şaşırmam. Bir gece de kanun yaparlar bunu da koyarlar sonra da gidip bir zedüşle aynı yatağa girip sevinç naraları atarlar... Bazılarının ağzında Türk kelimesi çok eğriti duruyor.
olurmu üstadım Allahüteala 70 000 peygamber göndermiştir Amerikan yerlileri ne der ulu manitu buyrunuz işte bakın ne derler ulu manitunun otlaklarında at koşturacağım bu şudur ki tek olanın cennetine gideceğim demektir...
buda nedir eflatun nedir. jan valjan nedir ki türkler asıl kaynaktır bu konu hakkında ki kayıp kıtayı araştırmanızı öneririm atatürkün araştırın dediği ki türkün kökeni işte orasıdır googleden biraz zor çıkabilir yalnız ve fakat çindeki yasak edilen piramitleri de araştırınız içinde türklerden bulgular bulursunuz...
ki avrupanın büyük bölümü türktür hıristiyanların haçı aslında ikinuku dur:)) okun uç kesitten görünüşüdür ki orhun abidelerinde mevcuttur hay allah açıldım yahu anlatsam kitaplara sığmaz azizim...
o konuları iyi bilirim secerem tam 50 metrekare aydıngel kağıdında mevcut ki köküm orta asyaya dayanır
şu an emmioğlu bizim sülaleyi internete işliyor da çok zor oluyormuş dediğine göre....
kusura kalma değerli dost umarım bu yazdıklarıma saldırı olmaz...
Tesbih derken; sevgi dolu sözleri vatan için habbe habbe çekiyorum der gibi olmuş resimle birlikte...Bu mevzuda dilimiz kurumasın hep yaş kalsın temennisiyle... Selamlar, saygılarımla üstadım...
Ne güzel bir tesbit.
Ellerine, gönlüne sağlık üstadım.
Selam ve sevgilerimle.