Şuara dünyasında; karmaşık seyrüsefer Araçlar modifiye, kırmızıda dur bilmez. Bir vagon çekemeyen buharlı şimendifer Kırk vagona asılıp çekmeyi kusur bilmez.
Yolcular yolda kalır, yer bulamaz binecek Binenin adresi yok, bilmez nerde inecek Derya olmuş gözde yaş, ne ile silinecek? Otacı, mecnun gibi seraplara kur bilmez.
Her biri bir çıkmazda, dertleri sıra sıra Kimisi yönü şaşıp yolu düşer Mısır’a Kimi kahraman gibi çıkar görkemli sur’a Oysa ki; ömrübillâh kale bilmez sur bilmez.
Bazısının yükü aşk, bazısının yükü gam Bazısının üstüne yıkılmış mavili dam Kimisinin bahtına düşmüş "vefasız adam" Hasret içre yürekler; haz bilmez, sürur bilmez.
Şair bu ya, arkadaş; bitmez onda çareler Bir hamlede uzanıp göktaşını pareler Fıldır fıldır gözünde oynaşırken hareler Karanlık gecelerde ışık bilmez, nur bilmez.
Söyler, umursamadan yapmadığı şeyleri Yapmaz söylediğini, şaşırtır bireyleri Takıp da arkasına tekersiz t(i)reyleri Dünyanın çilesini insana onur bilmez.
Kimisi bir dost arar, kimi ego peşinde Dokunursan taş kırar, cirit oynar döşünde Kimi düşlere dalmış, bu âlemin dışında Uçurur kuşlarını, nereye konar bilmez.
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞUARA TRENİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞUARA TRENİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kimisi yönü şaşıp yolu düşer Mısır’a dizeleri sanırım bu sitede benim için ilave edildi. Ancak ben kendimi şair gibi hissetmiyorum ve görmüyorum. Böyle müstesna şiirler varken kendime şair vasfını uygun görmem tasavvur dahi edilemez. Mükemmel şiirinizi tebrik ediyorum değerli hocam.
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez.
noktasından virgülüne kadar imzamı atıyorum abim. olduğu gibi görünmeyen göründüğü gibi olmayan ne çok şair tanıdım da ... neyse sonunu getirmeyeceğim. gönlü gönülsüz yazanlardan usandım kısacası işte. şiirin fevkalade manidardı umarım alması gerekenler alırlar paylarına düşeni. selam ve dua ile
Üstadım tebrikler Rabbim gönül gözünüzü daim açık etsin bu gün okudugum muhteşem bir eserdi geç kalmanın üzüntüsünü duydum sadece kutladım Ziya Hocam selam ve dualarla sayğılar
Günde beş vakit yalvarırım Rabbime; Allah'ım yanlış bir şey yazmaktan sana sığınırım. Senin ismini anmaktan ,vatanım ve bayrağım için çalışmaktan beni alı koyma. Bu toprakları bizim için vatan yapan şehitlerimize rahmet eyle. Onları da bizlerden razı kıl. Din düşmanlarına ,vatan düşmanlarına fırsat verme. Ülkemi böldürtme. Bayrağımı indirtme. Ezanımı dindirtme... Beni, Ailemi ve bütün müslümanları hidayete erenlerden kıl. ...................... Amin.
Kalemine sağlık Ziya Bey Dostum. Selam ve saygılarımla.
Dileğim hocam şiirlerinizin edebiyat dünyamızda hak ettiği yeri bulmasıdır..Zira zordur bizim edebiyat dünyamızda tutunmak...Belki de en çirkin huyumuzdur meyve veren ağacı taşlamak...Neyse uzatmayayım ustam beni anlamıştır...Sevgi ile kalın...
Şair bu ya, arkadaş; bitmez onda çareler Bir hamlede uzanıp göktaşını pareler Fıldır fıldır gözünde oynaşırken hareler Karanlık gecelerde ışık bilmez, nur bilmez. ŞİİRLERİN ZİYASINI ÖZGÜ CANDAN KUTLARIM GÜZEL BİR ŞİİRDİ AYAĞIYLA UYAĞIYLA İÇERİĞİ İLE MÜKEMMEL BİR ŞİİR OKUDUM SAYFANIZDAN KUTLARIM
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez.
çok güzel bir çalışma. kalemine imreniyorum ziya üstad...
Dost güncelledim, tamamladım puan çetelesini... Siz de sevmiyorsunuz, ben de sevmiyorum küsüratları... Her zamanki kalite ve manada şiir...
Şuara şu aralar kıymet görmüyor... Okuyan bir toplum değiliz belki de ondandır... Her telden yazıyorlar... Şu aralar biz de memleket meselelerini bırakıp aşka meyil verdik:)) Allah sonumuzu hayretsin... Ama âşıklık da zor:))
Yazan kalemi öpüyor, hürmetlerimi sunuyorum...
================================================= e d i b / a h m e t
Söyler, umursamadan yapmadığı şeyleri Yapmaz söylediğini, şaşırtır bireyleri Takıp da arkasına tekersiz t(i)reyleri Dünyanın çilesini insana onur bilmez.
Kimisi bir dost arar, kimi ego peşinde Dokunursan taş kırar, cirit oynar döşünde Kimi düşlere dalmış, bu âlemin dışında Uçurur kuşlarını, nereye konar bilmez.
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez.
Tebrik ediyorum adaletin yer aldığı bir dünya dileği ile kutluyorum şiiriniz güzel olmuş selamlar.......................
Ziya Bey Kardeşim, Şiir ve şair üzerine yazılacak pek çok şey var ve sen bunlardan önemli sayılacak bazılarını burada dile getirmişsin. Tebrik ediyorum. Ayrıca, uhrevî takılmaya devam.. Muhabbetle..
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez.
Evet" şuara" arabca şairler anlamına gelir ...Art niyetle şiir yazmak islamiyette pek makbul değildir...Hatta bir ülemaya sorarlar neden şiir yazmıyosun diye? ülema der ki ,amel defterimde şiir olmasını istemiyorum... Bu şair, şiir meselesini "Mecit Aktürk" abimle de konuşmuştuk....
Sual; peki yunusun mevlananin da yazdıkları var ...Evet var, yazacaksan öyle hak üzre yazacaksın işte... Hatta , Hz Muhammed a.s peygamberimize inen ayetleri ilk yalanlayanlar şairler olmuşlardır...Halkı yanlış yola sokmak için söz söyleme sanatlarını kullanmışlardır...Belki de ego tatminidir bizim yaptığımız ....Ancak kendi mi rahat bulduğum tek şey , hiç bir insanın duygularını sömürmedim, şiirde insan ne zaman gaflete, günaha düşer ? kendi hatalarını görmez o etkili söz düzme sanatını bir insanı yerden yere vurmak için kullanır, işte bunun yeri yoktur...Yada yalan yanlış etkili sözlerle bir yüreği kandırıp viran edersin bununda yeri yoktur...Ama güzel şeyler yazılır art niyet beslenmez orasını ALLAH c.c bilir....Hatta , medineden mekkeye feth için yola çıkmak bir sahabenin dram dolu bir şiiri ile başlamıştır...Yada medineye hicrette, Peygamberimiz a.s yi karşılayan sahabenin, sevgi dolu şiiri ...Dedim ya art niyet yoksa belki de günahı yoktur, bir çok ülemanın muğlak bıraktığı bir konu...En doğrusunu şüphesiz ki ALLAH taala bilir.....
Hak kelamı yazmak bana göre en doğru olanıdır...Neyse daha da uzatmayim...Rabbim sende ki bu ilimden bana da ihsan eylesin...Selamlar , saygılarımla...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 11/18/2012 2:23:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yolcular yolda kalır, yer bulamaz binecek 3 Binenin adresi yok, bilmez nerde inecek 2 Derya olmuş gözde yaş, ne ile silinecek? 1 Otacı, mecnun gibi seraplara kur bilmez.1
Her biri bir çıkmazda, dertleri sıra sıra 2 Kimisi yönü şaşıp yolu düşer Mısır’a 0 Kimi kahraman gibi çıkar görkemli sur’a 4 Oysa ki; ömrübillâh kale bilmez sur bilmez.5
Bazısının yükü aşk, bazısının yükü gam 1 Bazısının üstüne yıkılmış mavili dam 1 Kimisinin bahtına düşmüş "vefasız adam"1 Hasret içre yürekler; haz bilmez, sürur bilmez.2
Şair bu ya, arkadaş; bitmez onda çareler2 Bir hamlede uzanıp göktaşını pareler3 Fıldır fıldır gözünde oynaşırken hareler2 Karanlık gecelerde ışık bilmez, nur bilmez.3
Söyler, umursamadan yapmadığı şeyleri 2 Yapmaz söylediğini, şaşırtır bireyleri 2 Takıp da arkasına tekersiz t(i)reyleri 0 Dünyanın çilesini insana onur bilmez.0
Kimisi bir dost arar, kimi ego peşinde 2 Dokunursan taş kırar, cirit oynar döşünde 2 Kimi düşlere dalmış, bu âlemin dışında 2 Uçurur kuşlarını, nereye konar bilmez. 4
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına 3 Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına 4 Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına 4 Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez. 5
gönül gemimiz batmış abi... seni, başka bir gemiye alacak, sana can simidi atacak bulunur. fakat bana bulunmaz. nasipliliğin sürüklemesiyle ara sıra gemisine veya adasına çıktığım gönüllerin daim duacısıyım.
beni tanımladığım tanımlardan sadece" kibirli"ye katılırım. bu derdim için zati deryada çabalayıp durmam. diğer tanımladığın hz. efendi. menfaat.fetva makamı. gibi...eğer öyle gözüküyorsa suç kaderde kazada değil elbette yine bende.
mirim aşık veysel'den bahsetmiş... buraya gelseydi hali nice olurdu diye... yaşadığımız devir farklı, o yüzden bizden öncekilerin hiç birşeyine bugünün gözlüğüyle bakamayız. o şiirlerde imla aranmaz. aşıkların şiirlerinde imla kıstas değildir. fakat bu devirde ya imlayı hiç kullanmayacaksan kendinden emin değilsen (ben bir çok şiirime imlayı katmam. katmaya çlaıştığım zamanlarda yeri gelir bir virgül beni bezdirir ) ya da bir kullanıp bir kullanmamazlık yapmayacaksın.
hicivden bahsetmişsin. yazdığım hiciv bilirsin belki hasan dede'nin eşrefoğlu'na yazdığı nefes'e bir çeşit naziredir. iki nazire arasındaki fark hasan dede'de bizlik var. bende benlik var. hasan dede'de hakaret yok sadece haddini bildirme, kendini anlatma var. ben de kendini anlatmanın yanında hakaret de var. ki olmamalıydı. şiirdeki eşşek, manda kalburun altına geçmiş bir anlık gafletimden yararlanarak fakat eleğin altına geçmeyeceğine emin olabilirsin. eski kalem erbabı bizlik peşindeyken zaman için de bu bize benlik olarak aksetmiş. bunu inşaallah toplum olarak aşarız.
hiciv yazmaktan bahsetmişsin. işin açığı korkarım. çünkü bu devirde hiciv yazanların ekserisi ecdadı atayı ve anayı eşi bile hicivde baş ezmek için kullanabiliyorlar. korkum sadece bu yüzdendir. kantarın topuzunu kaçırıyorlar yani. uğur böceğinden bahsetmişsin, yorum almadığımdan bahsetmişsin, o şiir bu şiir dolaştığımdan vb.... uğur böceği ihlası zedeliyor. yorumlar ise içler acısı. eleştiriyi bilen az, kimi bilenler de eleştirisinde uslup hatasından kurtulamıyor. Ya da meramını arz edemiyor benim gibi..
şiir şiir dolaşma meselesi.. sadece tanıdığımı zannettiğim isimlerim ve rumuzların şiirlerine yorum bırakırsam bırakırım, beğenirsem favorime atarım. eğer yorum peşinde olsaydım yaklaşık 3.5 yıldır bu sitedeyim favori listem 100 lerle ifade edilmeliydi. topu topu 10 şiir favori listemde..
Favori listem işte. » BU VATAN BİZİM » ÖTESİNİ SORMA HİÇ! » Muhabbet var mı » GÜLDALI (YUNUSCA) » DİRİLSİN » İNADINA LAİKLİK, İNADINA ATATÜRK! » Takva » Kurtların Ensesi » Belle » SİGA
Yorum selam bıraktığım şiir sayısı 140. Yani ayda 3.33 şiire yorum bırakmışısım. Bu günde 1 şiir bile etmiyor. Dediğin gibi yorum hastası değilim.her şiire alkış tutan biri de asla olmadım. Değer verdiğim insanların bir selamı beni bahtiyar etmeye yeter.
senden tek isteğim şudur: gönül dünyamız, ufkumuz, yolumuz, özümüz, çevreye bakarken kullandığımız gözlük numaramız çok farklı vb cevherimizin birbirine çok zıt. o yüzden rica ediyorum benden uzak dur.
Ziya abim; Seni kaybettiğim için üzgünüm. Fakat bu saatten sonra da hiç birşey eski tadını vermez. Ben bu üslup hatamı gönül dünyamda yeri olan insanlara da karşı daha önce de yaptım. Bunu bu sitede yapmaktan kaçınmaya özen gösterdim. Fakat yine içimdeki virüsü tam olarak ezememiş veya yenememişim. İnşallah bundan sonra bu virüse yenilmem.
Şiir hakkında ise benim açıklamalarım seni, senin açıklamaların beni tatmin etmedi. Fakat hece şiirinden öğrendiğim bir şey şu: şiir bittikten sonra şiirden bir kelime, bir virgül almaya çalış eğer almaya çalıştığın veya şiirden çıkarmaya çalıştığın şey –tamam beni alabilirsin diyorsa o şiir bitmemiştir. Yok, benim yerim burası, ben bu şiirden çıkarsam bu şiir yıkılır diyorsa o şiir bitmiştir.
De diyeyim nefsimle istediğim kadar savaşayım, nefsimin dermanı kesilmez, güçü eksilmez, tamam artık ben yenildim demez…
Yanlış yaptım üzgünüm. Gönlünü kırdı isem zati gönlüm kırıktır.
Beni engellemen yasaklaman şunu değiştirmez. Ben sana ne demiştim. Sana kanım ısındı. Zülfi yare dokunmadığın sürece yine bakarım şiirlerine, fakat bundan sonra sadece beğendiğim şiirlerine selam bırakır yorum yaparım. Diğerlerinde kendimce hata eksik görsem de artık sesim istesem de çıkamaz. Çünkü zülfüyarine dokundum. Allah’a şükür olsun. Taş attın Gül atmadın. Taşlanmaya bağışıklığım kuvvetlidir. Fakat güllenmek beni yakar pişirir başımı sokacak yer aratır.
Favori listemde olan alttaki bu şiir beni anlatan şiirlerden olduğu için sana beni armağan ederek, huzurundan müsaadenle çekiliyorum.
Allah bundan sonra da yâr ve yardımcın olsun. En kalbi selam ve daim hayır dualarımla
Takva
Daldan dala uçar şu gönül kuşum, Ne arar, ne ister danışamadım. Kavgada nakavtım, güreşte tuşum, Nefsimle küs oldum, barışamadım.
İdrakim gafletle her dem uyurdu, Bir mürşide gittim Hakkı duyurdu, O, zikri azamı ferman buyurdu, Aldığım derslere çalışamadım.
Güllerinden koku deremeyince, O ilmin hakkını veremeyince, Ahlakı Resülü göremeyince, Kali sevdim, hale alışamadım.
Açılıp kapandı binlerce perde, Cennetler içinde düşmüşüm derde, Tuba ağacının dalları yerde, Gölgesiyle bile sarışamadım.
Neden talip oldum ben zor güçlere, Dışlarım müdahil oldu içlere, Güç bela olsa da vardım üçlere, Kırkların içine karışamadım.
Bir adım attım ki kaçılmaz oldu, Yediler kapısı açılmaz oldu, Hakkın hazinesi saçılmaz oldu, Mülkün malikiyle tanışamadım.
hare Far. ¬¥re a. (ha:re) esk. 1. Bazı nesne, canlı, göz vb.nde dalgalanır gibi görünen parlak çizgiler, meneviş, dalgır: “Uskumrunun hareleri daha sık, gözleri küçük oysa kolyozun hem hareleri daha taraklı hem gözleri daha patlak.” -O. Rifat. 2. Üzerinde dalgalı çizgiler bulunan kumaş. 3. Yeni yapılan duvarların arasına harçla birlikte doldurulan taş parçaları. Güncel Türkçe Sözlük
Dünyevi efendi hz(!) gece sayfama düşen hakaret sayılabilecek yorumunun akabinde ki: selam yok sabah yok saygı yok, hoşçakal yok ...yaptığın analizi şiirden hiç anlamayan biri bile görse güler sana
şiir teşbih sanatıdır sen o yazılanların ne demek istediğini anlayamazsın..
kesme işareti yok diye sıfır
kafan almadı diye sıfır
sıfır değerinde sıfır bir zihniyetle yorum..
yaptığın analizde bir tane doğrun yok, olsaydı sıra sıra cevap verirdim her soruna
ŞİMDİ SANA BİR ÖRNEK VEREYİM:
Kimisi yönü şaşıp yolu düşer Mısır’a""
MISRAINDAN NE ANLADIN; SIFIR
BU MISRA DA NE ANLATMAK İSTEMİŞ YAZAN
AŞK ŞİİRİ YAZANLAR YUSUF İLE ZÜLEYHA'YI ANMAZ MI ÇOĞU KEZ
NERDE YAŞAMIŞLAR: MISIR DA
üstüne üstlük birşey biliyormuş gibi giidip sayfanda şiirimsi birşey paylaştın..
tenezzül edip yorum yapmayacağım
madem bu kadar Hakk'a tabi bir insansın hatalı olan bir sürü şiir var niye gidip yorum yapmıyorsun?
Hatalı olup senin zihniyetine hizmet eden bir şiiri göklere çıkardığın da aşikar..
sana engel koyup sayfamdan atabilrdim ama atmayacağım
ibreti alem olsun diye bu yorumun burda duracak!
ben inançlı bir insanım ve de 45 yıllık ömrümde senin gibi ALLAH deyip insanlığı sömürenlerden çok çektim..Çoğu kez de yine selamımı kesmedim..
NE YAZIK Kİ BİR KEZ DAHA YANILDIM!!
Ben isterdim ki ilk yaptığın yoruma verdiğim cevaba adam gibi bir cevap verdikten sonra eleştirini de yapsaydın..
bu şiir mi? boş ver binlerce şiir yaılmış çizilmiş eskiden beri kim ne almış o şiirlerden...
ben feriştahını yazsam kim ne alacak bundan
üstelik bunu cevabımda yazmışım
sen yine gittin güya fetva makamı(!) gibi ahkam kestin
bu tür davranış içinde bulunan yürekler kibir ve fitne yuvasıdır..
Kur'an'ı ben beş yaşımda öğrendim ve yılda en az bir kere tercümesi ile beraber hatim ederim..
tefsirini baştan sona da okuyan biriyim hem de değişik değişik alimlerden...
Dünyaya bakış açım menfaatlenme değil menfaat edendir.
her neyse
Uzaktan gördüğüm bir pırıltı beni yanıltmış
olsun ben insanlardan hiç bir şey beklemedim bu yaşıma kadar
Ben senin gibilerin şiirine ciklet manisi diyorum :) Şiiri andıran paylaşımlarını okudum. Benim bir tabirim vardır şiirde; IKINMA ! Bunu hissettiğim zatın şiirini okumam. Senin ise her şiirin baştan aşağı ıkınma dolu. Sende bariz bir kıskançlık görüyorum. Şiirlerinin hakettiği ilgiyi görmediğini, seçki kurulunun ve yorumcuların sana gerekli ilgiyi göstermediğini düşünüyorsun. İlgi çekmek içinde sataşma yolunu seçiyorsun. Beni bilenler bilir. Ben hiciv yazarsam seninkine benzemez ! Sende bu zahmete değmezsin. Vallahi hiç erinmemiş oturmuş gecenin bir yarısı hiciv yazmışsın; tebrik ederim :) Sen önce rüştünü ispatla sonra git millete yorum yaz. Vasatın altındaki şiirlerin gerçekten layık olduğu muameleyi görüyor. Bu şekilde okunma sayısını artırabilirsin ama asla yer edinemezsin. Senin gibi bir kaç arıza daha var şiir şiir gezen. Eğer bu şiir uğur böceği almış olmasaydı sen sataşmazdın. Sizin şiirlerinizin seçkiye layık görülmemesinin hıncını seçkiye layık görülen şiirleri aşağılayarak çıkartmak çok sağlıklı insanların yapacağı tarzdan birşey değil... Demek ki rahmetli Aşık Veysel bu siteye gelmiş olsaydı anasını ağlatırdınız. Yok şurda virgül yokmuş yok burda şapka yokmuş. Sen adam gibi içeriği işle noktası virgülü, şapkası fanilası lazım değil. Alla acil şifalar versin...
mirim; sen bir çokları gibi geleneği tekrar etmekten öteye geçemeyen bir kalemsin. ki ufuk için de bir şey vaat etmiyorsun. senin attığın taşın benim için bir anlamı yok. yeter ki ziya abi öfkelenip gül atmasın. bu derin konuyu ziyadesiyle işlesin kalıcı bir eser bıraksın.
1. mısra: Şuara: son a’da inceltme işareti. ; yanlış. Karmaşık seyrüsefer: okuması zor. 2. mısra teşbihin yeri ve sırası girizgaha uygun ve ededi değil. Kırmızıda dur bilmez: edebi değil.
3. mısra 5 puan zati 4. mısrada haksızlık etmişim 4 puan. o 1 puan eksiği de anlam daralmasından.
****************************************** Yolcular yolda kalır, yer bulamaz binecek 3 Binenin adresi yok, bilmez nerde inecek 2 Derya olmuş gözde yaş, ne ile silinecek? 1 Otacı, mecnun gibi seraplara kur bilmez.1
5. mısra sıradan bir mısra fena değil. Sonuna nokta konulmalı. 6. mısra : Adres her zaman vardır. Ner(e)de –e hece sayısına uydurulmak için düşürülmüş.sonuna . konulmalı. Sonunda ? yok. üst mısrada yolda kalan için alt mısrada nerede inceksin denmez. Mısralar arasında tezat. 7 ve 8. mısra üst mısralardan tamamen kopuk. 6. mısrada olmayan ? buraya rastgele konmuş. Otıacı ile mecnunluğu bağlantısı yok. Seraplara kur bilmez: uydurulmuş bir söz.
Her biri bir çıkmazda, dertleri sıra sıra 2 Kimisi yönü şaşıp yolu düşer Mısır’a 0 Kimi kahraman gibi çıkar görkemli sur’a 4 Oysa ki; ömrübillâh kale bilmez sur bilmez.5
9. mısra genelleme çok yanlış. Herkesi çıkmazda görmek mana olarak çok hatalı. Dertleri sıra sıra: çok bilindik öylesine kafiye derdine yenilmiş. 10. mısra: Yön şaşırmakla Mısır’a yol düşürmek şiirin geneliyle bağlatısı hiç yok. Mısır: tarihte yeri olan Kur’anda konu edinilen bir yer olması da çabası. 11. 12. mısralar güzel fakat yine de kale bilmez , konulmalıydı. Zati 4 ve 5 puan
*******************************************
Bazısının yükü aşk, bazısının yükü gam 1 Bazısının üstüne yıkılmış mavili dam 1 Kimisinin bahtına düşmüş "vefasız adam"1 Hasret içre yürekler; haz bilmez, sürur bilmez.2
13.14.15.16. mısra Bu kıta için kafiye derdine düşülmüş, bilindik tümceler, tekrarlar ”mavili dam” teşbih çok kötü. “vefasız adam” la manaya kafa yordurulmuş, sonrasında gelen son şah veya vurucu mısradaki haz bilmemek, surur bilmemek bu kıtayı şiire almak bile yanlış… kelimelerdeki inceltmeler yok: vefâ,sürûr… yine de kafiyeler sağlam. vefasız adamla, haz bilmemek sürur bilmemek…arasında zor da olsa bir bağlantı hissi olarak kurulabiliyor...
**************************************** Şair bu ya, arkadaş; bitmez onda çareler2 Bir hamlede uzanıp göktaşını pareler3 Fıldır fıldır gözünde oynaşırken hareler2 Karanlık gecelerde ışık bilmez, nur bilmez.3
17.18.19.20. mısra pare: parçalamak hare: ne demek: kaya, sert taş, bir cins kumaş : yiyecek fıldır fıldır zati bir nevi oynaşmak, ikinci oynaşmak boşuna tekrar..
bu kıtanın ortalaması 2,5 ahım şahım bir kıta değil. Fakat okumada takılma yok, mısra geçişleri güzel…
*******************************************
Söyler, umursamadan yapmadığı şeyleri 2 Yapmaz söylediğini, şaşırtır bireyleri 2 Takıp da arkasına tekersiz t(i)reyleri 0 Dünyanın çilesini insana onur bilmez.0
21.22.23.24. mısralar bir kıtada en önemli mısralar 3.ve 4. mısralar iken… t(i)reyleri: parantez içine almak da moda oldu. Sanki kelimeler yetersiz… 23 ile 24 arasında ve dahi “onur” arasında nasıl bir bağlantı kurabiliriz. **********************************
Kimisi bir dost arar, kimi ego peşinde 2 Dokunursan taş kırar, cirit oynar döşünde 2 Kimi düşlere dalmış, bu âlemin dışında 2 Uçurur kuşlarını, nereye konar bilmez. 4
25.26.27.28. mısra
ego kelimesi bu şiire uygun değil. Benlik demek daha uygun. Taş kırmak: pot kırmak mı burada, cirit oynamak ne alaka… Son mısranın ederi 5 de olabilirdi ancak üst mısralar otomatikman onu da yaralıyor
***************************************
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına 3 Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına 4 Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına 4 Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez. 5
Bu kıtanın ortalaması: 4 fazla söz gerek yok….
şiirin geneli kalburlanmış hem de ince kalbur bile kullanılmamış, elekten hiç geçirilmemiş… imlası bir hayli özensiz inceltmeleri de öyle ayaklardaki düzensizlik çabası..
şiir kendisini, başlık ise şiiri hiç taşımıyor.
İşin açığı bu şiiri senin 3 te 1 in bile değil abi.
SAYGISIZLIK değil benimki muhabbetin getirdiği kifayetsizlik sadece…
Akademisyen değilim. Süslü süslü yorum eleştiri yapamam. İlham gelir…demlenmeye bırakılır Nedendir bilmem son zamanlarda çaylarını hep demini almadan ikram ediyorsun gibi bir his var bende… Demini alan şiirlerinde ziyaya doyuyoruz.. Almayanlara da laf edince köteği zılgıtı yiyoruz… Allah’tan değer verip kızıyorsun Ya bir de hiçbir şey demesen sükut etsen hal nice olur bilinmez..
Benim oduna benzeyen lisanım budaklı O yüzden kolay kolay yontulmuyor… Seviyorsan idare et Sevmiyorsan selamını gönderme.
Üstadım dert etme... Bu şahsiyet bana da uğradı :) Ben de merak ettim nasıl bir şair diye, gittim baktım... Yani kimsenin emeğine saygısızlık etmek istemem ama olabildiğince kötüydü. Sabaha kadar kafa patlatsa bu şiirin benzerini yazacak kapasitesi yok. Bu şekilde bir tür tatmin yaşıyor sanırım. Bu alemde bu tipler bitmez canını sıkma..
Öyle bir sistem olsa ki bütün edebiyat üyeleriyle sesli iletişime geçip,bu şiiri kelime kelime cümle cümle kıta kıta mutaala etsem. Her kelimesi her cümlesi her satırı başka dünyaları anlatıyor .O tren yolculuğundaki bütün şairlerin ve sizin yüreğinizdeki duygularınız ve kalemleriniz daim olsun hakkaniyet namına yazmak duasıyla.
Şuara dünyasında; karmaşık seyrüsefer Araçlar modifiye, kırmızıda dur bilmez. Bir vagon çekemeyen buharlı şimendifer Kırk vagona asılıp çekmeyi kusur bilmez.
Yolcular yolda kalır, yer bulamaz binecek Binenin adresi yok, bilmez nerde inecek Derya olmuş gözde yaş, ne ile silinecek? Otacı, mecnun gibi seraplara kur bilmez.
Her biri bir çıkmazda, dertleri sıra sıra Kimisi yönü şaşıp yolu düşer Mısır’a Kimi kahraman gibi çıkar görkemli sur’a Oysa ki; ömrübillâh kale bilmez sur bilmez.
Bazısının yükü aşk, bazısının yükü gam Bazısının üstüne yıkılmış mavili dam Kimisinin bahtına düşmüş "vefasız adam" Hasret içre yürekler; haz bilmez, sürur bilmez.
Şair bu ya, arkadaş; bitmez onda çareler Bir hamlede uzanıp göktaşını pareler Fıldır fıldır gözünde oynaşırken hareler Karanlık gecelerde ışık bilmez, nur bilmez.
Söyler, umursamadan yapmadığı şeyleri Yapmaz söylediğini, şaşırtır bireyleri Takıp da arkasına tekersiz t(i)reyleri Dünyanın çilesini insana onur bilmez.
Kimisi bir dost arar, kimi ego peşinde Dokunursan taş kırar, cirit oynar döşünde Kimi düşlere dalmış, bu âlemin dışında Uçurur kuşlarını, nereye konar bilmez.
Sure-i Şuara’da şaşkın denmiş adına Aşikârı gömerler, çıkılmaz bir bâtına Gerçekleri yazanın Hakk koşar imdadına Hakk’ı bilen kalemler, başka bir düstur bilmez.
17 kasım 2012 Trabzon
Usta kalemin anlam dolu dizelerini okumak keyif verdi bana, Yüreğinize kaleminize sağlık hocam çok nefisti Yürek sesiniz hiç susmasın En derin saygılar selamlar.................
Malesef öyle hak ve hakikati arayan yokki zaten sokaktan duyulan ve nefislere hoş geleni herkes doğru diye beynine yerleştiriyor gerçek doğrulara karşı çıkılıyor Yürekten kutlarım güzeldi Selam ve dualarımla
Bitti.