Ben bir fotoğraf albümüyüm. Kafamın içinde, canlı yüzler taşıyorum. Binlerce… Hiç değişmeyen, Kimisi silik, kimisi derin izleri olan... Bu kadın, komşumuz Safinaz abla...
Ah, benim Safinaz ablam! Hayatını şambaba tatlısı satarak idame eden, çipiş gözlüm. Ne çok şey öğrendim senden, bir bilsen... e n ç o k d a s e v g i y i ö ğ r e t t i n s e n b a n a... ve sevgi ile korkularımı alt etmeyi... Nasıl da anlatırdın uzun, uzun, hiç usanmadan. Derdin ki; “Allah (cc) insanı “SEVGİ” ile yarattı. Sadece sevgi; sevgi benim nefesimdir, diyerek.”
Adem’in sevgisi Havva’ya, Havva’nın sevgisi de Adem’e öylesine üst düzeydeydi ki, “Şeytan” onların bu coşkusunu kullanarak, , Havva’nın nefsini tahrik edip yasaklı meyveden istetti. Adem de , cesaretinin kayıtsızlığı ile kopartıp verdi bir tane.
Allah (cc), bu söz dinlemez iki insanı cezalandırarak yolladı dünyaya. Yollarken, “benim emirlerime karşı gelmekten korksunlar,” diyerek, yüreklerine azıcık da “KORKU”saldı.
Ne yazık ki, korku, sadece ondan korkmayı sağlamamış, dünyada mevcut tüm tehlikelerden korkmayı da sağlamıştı. Korku böylece büyütülerek, panik, çekince, ürkeklik, dehşet, sakınma, ürperti, yılma, ürkme, yılgı, içtinap, fobi, kaygı, merak, bulut, telaş, heyhey, endişe, düşünce, kuruntu, terör, şaşkınlık, çekinme, bunalım, sıkıntı, üzüntü, nefret, kin, riya, iftira gibi binlerce kardeş edindi kendine... Edinsin. Dağları, taşları kaplasınlar hep birlikte. Onların heybetli görünümü bir gölgeden ibarettir. Korku, yok olmaya mahkumdur sevginin gücü karşısında…
“Sevgi ve Aşk; gerçek ve mutlu yaşamın ta kendisidir…”
nur içinde yat, benim çipiş gözlü ablam... seni seviyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEVGİ VE KORKU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEVGİ VE KORKU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevginin baskın çıkıp korkuyu tuz buz etmesi yüce bir ideal.. Kalbimiz vicdanımızın özlediği doruk aşama.Buyük çoğunluk bu gayet meşakkatli basamaklara ayak vuracak güce sahip olamayacagı için, korkunun bu güzel azınlık için silinip yokolmasını arzulamak çok da doğru olmasa gerek.Çok yıl önce toz pembe bir toplum iklimi kurarak orada yaşamanın cennette yaşamak olduğunu söyler,rüyalara dalardım.Ancak ayaklarım yere bastığında, böyle bir dünya için: -tüm bireylerin meselaYunus olması gerekir, diyerek gerçek yaşama üzünç le dönerdim. Salt korku nedeniyle suç işlemeyen insanların sayısı bence çok fazla. Yazdıklarım şiire katılmadığım anlamına gelmez.Sevginin beslediği kalb,tümüyle sevgiye bürünmüş bir yaşam hala düşlerimdedir.Hayali bile güzel. Şiirinizi zevkle okudum.Diğer şiirlerinizide yorum yazmasamda beğeni ile okumaktayım. Kutluyorum üstad. Selam/Saygı/Sevgi
poetique tarafından 9/13/2012 9:37:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
yüreğpinde güçlü bir Allah sevgisi yaşatan insanlar, korkunun pek çok karındaşlarıyla sevgi sayesinde mücadele edebilmişlerdir... örneğin kin, korkunun kardeşlerinden biri ise yerine ihdas edilen affetmek de sevginin göstergesidir... bu örneği ne kadar çoğaltabilirsek, sevginin korku karşısındaki hakimiyetini fark ederiz. Değerlendirmeniz için teşekkür ederim...SAYGILAR
Safinaz abla ne güzel insanmış ki sevgiyi öğretmiş.. Sevgi ve korku zıt enerjilerdir ve asla birinin olduğu yerde diyeri barınamaz diye düşünürüm.. korktuğunuzu sevemezsiniz.. sevdiiğinizden de korkmazsınız zaten.. ne güzeldir ki sevgiyi bilen yürekler.. selam olsun sevgiden nasibini almış herkese ve ışıklı olsun yeri safinaz ablanın yaşattıkları ile öğrettikleri ile bugün bu güzel şiiri okuduk. kutlarım.. üstad.. yalnız bu fotoğraf albümünden bir seri şiir çıkacak gibi geliyor bana;))) her daim saygımla..
"Tesadüfler"i, ECE ile babasının tv.deki haberini izleyince karar vermiştim, yani piyangodan çıktı. Asıl hedefim çocukluğum ve çocukluğumda etken komşu çok sevdiğim bir insan olan Safinaz abla idi...İKİLEME İLE İŞLEM TAMAM...saygılar
Bir albümden çıkan fotoğraflar, ardından yürekten düşen güzel duygular. Sevginin bir başka ispatı değil mi? Sevgi her kapıyı açar. Saygılarımla hocam...
Sevgiyi mihrap edene, eserde dile gelen o bütün gölgeler rüzgar gibi eserken kapısını, camını talan etsede ,toprak kaysa, sel bassa da ... başını koyacak yer her zaman sağlam durur.Sevgi, yaradanın kula değdiği eldir.O her zaman korur.
Safiye Ablanıza böylesi güzel bir şiire ve hayata vesile olduğu teşekkürler ediyorum.Allah rahmet eylesin.
Teşekkürler insanda asıl erdemin altını çizen bu değer için.Sevgi ve saygılarımla.
Safinazlar ölmezmiş böylece... Baki kalırmış söyledikleri her hece, Eskiden kulağımıza bilmece gibi gelirdi, Şimdi gönül gözümüzü açan bir pencere....ÇİMDİK....
iz bırakanlar daima pozitif enerjilerini başkaları için sarf eden insanlar olmuştur... kişisel bazda Safinaz ablalar, toplumsal bazda Atatürkler bunun için unutulmuyor. Ama negatif enerjileriyle yaşamış nice insan tarihin çöplüğü içinde yerlerini alır...SAYGILAR
doğru olmasa gerek.Çok yıl önce toz pembe bir toplum iklimi kurarak orada yaşamanın cennette yaşamak olduğunu söyler,rüyalara dalardım.Ancak ayaklarım yere bastığında, böyle bir dünya için: -tüm bireylerin meselaYunus olması gerekir, diyerek gerçek yaşama üzünç
le dönerdim.
Salt korku nedeniyle suç işlemeyen insanların sayısı bence çok fazla.
Yazdıklarım şiire katılmadığım anlamına gelmez.Sevginin beslediği kalb,tümüyle sevgiye bürünmüş bir yaşam hala düşlerimdedir.Hayali bile güzel.
Şiirinizi zevkle okudum.Diğer şiirlerinizide yorum yazmasamda beğeni ile okumaktayım.
Kutluyorum üstad.
Selam/Saygı/Sevgi
poetique tarafından 9/13/2012 9:37:20 PM zamanında düzenlenmiştir.