ölüm alabildiğine ağlamaklı, küçük bedenlerin henüz ayaklanmamış vücudunda.. anne’den geçerken şefkat ve bir baba’nın gözlerinde doğarken çaresizlik, usulca akıp gidiyor hayat, korkuyoruz..
gönül yarasını onaramamış çocuklar, büyüdükçe yobazın us’unda, kanlı bir sokağa dökülüyor filizleri.. ahh yine akşam akşam oturuyor göğsümüze, umarsızlığın koynundan çıkıp gelen o ağır sancı, dağılıyoruz..
oysa ne çok seslenmişti turnalar, alıp götüreceklerdi her birini yeni yepyeni bir bahara, susuyoruz..
içlerinde bir devrim varki küçük ellerinden büyük hayaller kurulurdu, ülkenin dört bir yanına.. ve umutları koşardı sabah-akşam, serin avlulardan güneşin kucağına, gülümsüyoruz..
kaç hain bakış ve kaç yılansı dokunuş adımlarken fikrimizi, dahası, en arsız beyanatların hükmünde kavrulurken insanlık, kara trenler kalkıyor içimizden, is kokusu kalıyor geride, küsüyoruz..
yine de ciğeri dağlanmış insandır, sevginin sonsuzluğunu gören, duyan ve dokunan, biliyoruz..
varlık ağlarken yokluktan ve tutulmuş bir beşik gibi nutkumuz, sallanıp dururken nefretin darağacında, düşünmek ne gibi bir suç olabilirki sorguluyoruz..
yağmalanmış umutlarımız var bizim, hatta ezilmiş düşlerimiz, üzgün türkülerimiz ve tedirgin şiirlerimiz de cabası.. fakat kulağımızdaki tek melodi, hala çınlamakta,
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gülüşüm Sana Emanet şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gülüşüm Sana Emanet şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hakkı verilerek yapılmış bir seslendirmenin cansız dizelere ne çok can kattığının göstergesi olmuş yorumlama.
Büyük beğeniyle takip ettiğim bir kalemsiniz. Geç kalmışlığıma hayıflandım, nasıl g-özümden kaçmış bu 'Şiir'iniz hayret! Çok güzeldi yine. Yorumlamayla ayrı bir demlenmiş lezzetlenmiş.