(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YANIK YÜREK (MESNEVİ) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YANIK YÜREK (MESNEVİ) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Divan edebiyatının en güzel örneği.Usta kalemler böyle yazar dedirtecek kadar harika bir şiir.Beşeri aşklar ilahi aşka varır.Der gibi her söz muhteşem.Yüreğinize emeğinize sağlık. Selam ve sevgiler.
Külümden boğulsun bu soysuz küre Gömülsün, karanlık nefessiz yere.
Suçum belli, yazan melekler şahit Şu gaddar yüzünden bozulmuş ahit.
Zalim dünya ongun şehirdir dedim Yanıldım, körelten zehirden yedim.
Sönük gözlerimden akar bedduam Dönüp çehresinden bakar bedduam.
Meğer ben doğuştan kadersizmişim Geçirmez elekten keder süzmüşüm.
Gören der ki; kavgan neyin ukdesi? Cevap; bir durulmaz gönül diktesi.
Yolundan çıkıp can yakan serseri Elem sancısından diler kevseri.
Yüreğine kalemine sağlık hocam çok çok güzeldi, Okuması zevk verdi bana, haz aldım Kalemini yüreğini selamlıyorum Kalemin daim olsun hocam Saygılar selamlar
Bir süredir yoktum amma şiir fabrikamız da yokmuş ortalıkta. Yoksa fabrikada grev mi var ? Yüreğinize sağlık her zamanki gibi ustaca bir şiir. Tebrik ederim.
Türkçe olarak yazılan ilk ve temel eserlerden Kutadgu Bilig'de aruz kalıpları kullanılmıştır: (fa'ûlün fa'ûlün fa'ûlün fa'ûl).
Sizde de ilk böyle bir kalıpla yazdığınız mesnevide tanışmış oluyoruz. Çok da memnun oluyoruz... Beyitlere süzülen duygular; ahengi yakalamış, hoş esinti bırakmış.. Efendim, çok takdirlerim böylesi güzeli yazan kaleminize ve yazdıran yüreğinize.. Esen kalınız!...
Kaleminizden dökülen dizeler muhteşem değerli şair.. kaldı ki ben serbest şiirleri çok seven birisi olarak mesnevi aruz bana biraz yabancı hece farklı hece hissettiriyorsa yeri her zaman farklı oluyor ama dediğim gibi mesnevi ve aruz bana bu kadar yabancı olmasına rağmen tat alarak okudum şiirinizi.. ve anlatım her beyitte aldı sürükledi beni... yürekten kutluyorum değerli üstad saygım her daim...
Of ki , ne of.. Yanık yüreğin feryadı kavurmuş ortalığı. Ebedi Sevgiliye kavuşmayınca dinmez sancıları. Tebrik ederim Ziya Bey Dostum. Selam ve saygılarımla.
Okuyup birkaç kelâm etmeden çıkmayı sadece puan vererek sayfadan ayrılmayı içime sindiremedim. Tebriklerimle birlikte sıhhat ve selâmet dileklerimi iletiyorum Ziya Bey Kardeşim. Muhabbetle..
Her dizesi uyaklı beyitlerden yapılan, aruz ölçülü, divan edebiyatı şiir biçimi.'Şiirsel masal','şiirsel roman', yada 'masal şiir' 'roman şiir' denebilir mi ? Denebilir.En uzun şiir türüdür ki, şiirin düşüncenin önderlerinden Mevlananın, 25.700 beytlik eseri mesnevi, kitap ölçeğ,inde yazılan mesneviler için örnek gösterilebilir.Keza mevlananın bu muazzam eserini başka ad koymayarak,yazdığı nazım biçimi ile adlandırması,mesnevi türünün değerini çok daha artırmaktadır. Okuduğumuz şiir hayatın bir açıdan beş para etmezliğini söylemekte bana.Şair bu değersiz,bu alçak(dünya kelimesi alçak anlamınada gelir arapçada. Dişilidir alçağın.Alçak dişi yani.)bu oyalayan,bu oynayan,bu boş,bu yalancı..bu bu bu..dünyanın tüm bunlarından sıyrılıp kurtarıcı,tutunacak bir dal aramakta.Sözü uzatmayacağım.Hem makyajı hem içeriği şiiri okunur kılmakta.Mehmet ağabeyden hikaye, masal,roman çapında mesneviler neden beklemeyelim. Çok tebrik ediyorum.İlhamın kelamın kalemin bol sun.Selam,saygı,sevgi ile.
poetique tarafından 9/6/2012 1:20:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
poetique tarafından 9/6/2012 1:21:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mesneviye duyduğum ilgiyle okuyup anlamaya çalışacağım bu eseri. Allah aşkı, rüzgarlara katıp savursun dağlara.
Külümden boğulsun bu soysuz küre Gömülsün, karanlık nefessiz yere. Kalan küller, bu soysuz küreyi boğsun. Küre haline getirmiş dünyayı, soysuzluklar. Anlamsızlıkları kaplasın, küller. Nefes alınamaz hale gelen dünya, tamamen karanlığa gömülsün.
Meğer ben doğuştan kadersizmişim Geçirmez elekten keder süzmüşüm. Kadersizlik doğustan. Kederler ardı ardına gelip, hiç bitmemiş.
Yolundan çıkıp can yakan serseri Elem sancısından diler kevseri. Gözler kör olmuş ve yoldan çıkılmış. Çıkılan yol dünya yolu. Allah aşkına açılmış gözler artık. Cennetin kevser nehrini diler artık gönül.
Kendimce anlamaya çalıştım ve çok beğendim. Dilerim şiir, kevser nehrine de akar hayırlısıyla. Akana kadar da kıymet bilen gönüllerde gezer. Mevlam, gönlünüze göre versin inşallah. Saygılarımla.
abi okulda öğretirken failatün mefailün derlerdi mübarek ortaya bir şiir koyup bakın böyle demezlerdi. o yüzden bir türlü anlamadım gitti. ama sen yazmaya devam ettikçe ben de bu failatün mefailün mevzuunu öğrenmek niyetindeyim vesselam
Aşıkların kaderi bu ;gönülde ateş ,gözlerde ateşin suyu akar durur bir deli pınar gibi.... Aşka bin türlü tarif yazılırken,benim diyesim var ki; Aşk ,ALLAH C.C nin kullarına verdiği en tatlı ızdıraptır....
Tebirklerimi sunuyorum çokça.
Saygımalarımla.