Bir damla gözyaşıyla serinler mi kor yürek? Dünden ’evet’ diyorsa; sular gıpta eylesin. Hasret çeken limanda yıkıldıkça mendirek Handan olur, yeter ki; ruhun aşkı peylesin.
Korkakların civarda yıkık onca büstü var Hiç korkmadan sevende iremden de üstü var Bak; Mecnun’un alemde ne çok bâki dostu var Sabrın özünde sırrı bulan varsa söylesin.
Aşkın zaman içinde yazılmış tarihçesi Arşın özel yerinde çiçek açtı bahçesi Sevmek gözün yaşında, işin en sarihçesi Mevlâ verir ki; sende yürek yoksa neylesin?
-- Mecnun olup da ismi; yitik varsa söylesin. Canlar yakan kurakta gözün arşı peylesin Rabbim yürek narında yaşın bolca eylesin Arkın su tortusuyla tıkanmışsa neylesin?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖZYAŞI (ARUZ) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖZYAŞI (ARUZ) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalem bu konuda da hassas. Çok güzel olmuş.Her ne kadar çok kullanılmıyorsa da aruz vezni, ara sıra böyle dost kalemlerden okumak güzel. Tebrikler. Sağlıcakla.
Ellerin uzanıp almadığı,almak istemediği,alamadığı tozlanmış raflarda derin uykulara dalmış aruz’un,seyrekde olsa gözlerini açarak gülümsemesi, yeniden ayağa kalkıp eski günlerine dönmesi umudunu büyütmektedir.Yoo,başında püsküllü fes,elinde divit kalemle divana kurularak değil,bilgisayar başında kahve yudumlanarak kotarılacak,güncel sözcüklerle örülü,yeni biçimler eklenmiş, aruz’un çağdaş versiyonlarını kastetmekteyim. Daha çocukluk dönemlerini yaşamakta olan yaklaşık yüz yaşındaki kültür,birikim,duyarlıklarla düşümüzün gerçekleşmesinin başka baharlara kaldığınında farkındayız. Şiirlerin ziyası denebilecek Aruz vezniyle yazan şairi candan kutluyor esenlikler diliyorum.
poetique tarafından 9/2/2012 10:24:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aşkın zaman içinde yazılmış tarihçesi Arşın özel yerinde çiçek açtı bahçesi Sevmek gözün yaşında, işin en sarihçesi Mevlâ verir ki; sende yürek yoksa neylesin?
-- Mecnun olup da ismi; yitik varsa söylesin. Canlar yakan kurakta gözün arşı peylesin Rabbim yürek narında yaşın bolca eylesin Arkın su tortusuyla tıkanmışsa neylesin?
Tebrik ediyorum güzel bir çalışma olmuş keyifle okudum selamlar............
ARUZ YAZMAK TABİKİ GÜZEL HEMDE ÇOK GÜZEL BECEREBİLENE AŞK OLSUN BENDE YOK AMA HAYRAN HAYRAN OKURUM BU ŞİİR DE AYNI GÜZELLİKTE YÜREĞİNE SAĞLIK DOST KALEM SAYGILARIMLA...
Duygu bütünlüğü içinde kalıplara aktarımı güzeldi. Aruz venini yazmak hiç te kolay bir iş değildir. Kaleminiz mükemmel başarmış.Kutluyorum.Daha nicelerine. Başarınız daim olsun.