(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİRİLSİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİRİLSİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ağam güncelleme yapıyım şiir listemi de bu şiir diğer rumuzumda kalmış...:)) göremeyince içim gitti... bu arada bayramınız mübarek olsun... selamlaırmla.
İşte ustadım ; Altın neden kıymetlidir?.. Hz Adem ,cennetten ayrıldığında ,kainattaki herşey Hz Ademin haline ağlayıp üzülmüştür...Dağlar taşlar hepsi üzülür...Bunların içinde Altın ve gümüş madenleri ağlamamış ,o ağlayanlara uymamıştır... Cenabı ALLAH sorar; siz neden üzülmüyorsunuz? Altın ve gümüş ALLAHIN kelam isminin tecellisiyle dile gelip derler ki;YARAB biz sana asi olan birisi için üzülmeyiz ...Altın ve gümüş; ağlayan ,üzülen hiçbir taşa ,toprağa ,ağaca ,kuşa uymamıştır...Bunun üzerine Cenabı ALLAH derki ;sizleri öyle kıymetli kılacağım ki,bütün insanlar sizin için çalışacak...İşte o günden bu güne altın kıymetlidir ve insanlar dağ ,taş demeden onu arar ona o madene hizmet ederler....Bu değerini diğer ağlayanlara uymadığı için kazanmıştır...Rivayeti böyle bilirim...Tabi en doğrusunu ALLAH taala bilir...Sizin şiirin içeriğide "kötüye uymam derken" bilin ki bu kalbinizin altın madeni kadar kıymetli oluşundandır...Selamlar ,saygılarımla........
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 9/1/2012 10:52:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ziya Bey Kardeşim, Epey zamandır şiir okuma ve yorumlamaya zaman bulamıyorum. Şiirlerini okuyorum ama birkaç kelâm edemeden çıkıyorum. Fakat bu şiirindeki derinlik beni aldı götürdü.. Birkaç dörtlük de benden diyerek ekliyorum.. Muhabbetle selâmlıyorum.
Kimin varsa kini ya da garezi Kendinde arasın önce marazı Beni benden alan Rahmânî hazzı Böldürmeye gelen bende dirilsin.
Bendedir tevazu bende hüsnü zan Galebe çalıyor kör hırsa iz’an İmanım terazi mantığım mizan Çeldirmeye gelen bende dirilsin.
Gözlere çekilse hırs ile perde Merhametim yeter yetmiş bin derde Acizin aczini kustuğu yerde Çemkirmeye gelen bende dirilsin.............. deyiverdim kardeşim.
okudum bir kez daha okudum.. ve bir kez daha.. çözemediğim anlamlar var diye düşündüm.. öylesine çok şey anlatıyordu ki şiir bir yerlerinde takıldım geçemedim.. yüreğiinize sağlık değerli şair kaleminiz hep yazsın hiç susmasın... saygım her daim...
ALLAH SİZE ÖYLE GÜZELLİKLER VERSİN DOST KALEM BU BİR TEMENNİDİR GERÇEK OLAN ŞUDUR Kİ ÖLÜ CANLARIN ALLAH RASÜLÜNDE HAYAT BULDUĞUNU DİRİLDİĞİNİ İYİ BİLİRİZ MİSALLER İÇİNDEN BİR MİSAL GEREKİRSE HAZRETİ ÖMER SAYGILAR SUNARIM...
Sayın Üstat: Çağımızda insanların çıkarcılığı, kallleşliği, iki yüzlülüğü ve değer bilmezliği çoğalmışken; dostluk başka türlü nasıl anlatılır? "Dostluğun ateşi yakarken teni/Soldurmaya gelen bende dirilsin./Fitneye kapılıp, öfkeyle beni/Öldürmeye gelen bende dirilsin" Tebrikler.Övülleyi hak ediyorsunuz. Kutluyorum.
hem güneş kadar göz önünde her kelimenin anlamı hem gece kadar derin sade ve derin kelimeler...
düşün düşünebildiğin kadar... uykum açıldı biraz... ya hu yatacaktım artık nerden takıldım bilmem...
ben kendimce bir kaç defa + bir kaç defa okumadan düşünerek okudum şiiri... anladım anlayacağımı aldım gibiyim
lakin
umman mevzuatındaki eksikliğimden dolayı sondan 2. kıtayı birazcık irdelemem gerekti.
yordam kelimesi her ne kadar tanıdık bir kelime olsa da sözlüğe bakmam icap etti. yordam mı demek istedi bir m sesi kayıp mı oldu derken, yordamı'nın tam yerine isabet, bordamı kelimesi de alabordadan çağrışım yaptı ve de doğru bir çağrışımmış.. gemi yanı, alabandanın karşıtı olduğunu teyit ettikten sonra diğer kıtalardan aşağı kalan bir kıta olmadığını anca anladım;)
son kıtada sayrı kelimesine takıldım genelde serbest şiirlerde görmeye alıştığım bir kelime ve bana yabancı bir kelimedir işin açığı bir türlü sevemem bu kelimeyi... sayrı yani hasta. fakat burada hem hastadır deyip, hem cenazemi mi yoksa hem sağlamdır deyip, hem cenazemi mi olması konusunda ikilemde kaldım... bana kalırsa orda zıtlık kullanıp hem sağlamdır deyip, hem cenazemi kaldırmaya gelen bende dirilsin... şeklinde olması benim aklıma daha çook yattıysa da
gönül şiiridir gönlünle tekrar oku dedim kendime ve
biraz daha düşününce hastayı iyi etmek varken cenazeye dönüştürmekiçin uğraşanlara bir OSMANLI TOKADI ATTIĞINI sessiz konuşup sesli yazarken İLİKLERİMDE hissettim!
ki tahmin ettiğim gibiyse ki gibidir eminim!; KOCA BİR TARİHİN KOCA BİR GÖNÜL SESLENİŞİNİ BARINDIRAN ŞİİRİNİ en kalbi hürmet ve hayranlıklarımla selamladım kalemine ve kelamınına saygılarımı sundum. mevlam kaleminin ve kelamının izzetini daha da artırsın inşaallah abi...
Kem gözle ölçüp de hoş endazemi Hasetle izleyip dost yelpazemi Hem sayrıdır deyip, hem cenazemi Kaldırmaya gelen bende dirilsin. çok güzeldi dizeler kutlarım kalemdaşım...
Başlara taç edip her tür sanıyı Gaddarca bir ruhla koyup tanıyı Dostça yaşadığım onca anıyı Sildirmeye gelen bende dirilsin.
Rastgele bir dörtlüğü kopyaladım.Çünkü seçemem hepsi ayrı güzellikte., Şiirinizin henüz ikinci dörtlüğüne geldiğimde hafif bir tebessüm oldu bende.Uyaklar , ayaklar bu şiirin mükemmel devam ederek sonlanacağını gösteriyordu.Öyle de oldu zaten.Baştan sona güzeldi.. Önceden de söylemiştim şiirleriniz hakikaten bana haz vermeye başladı.Nedeni malum.Mükemmel kafiyeler ve ayaklar...
göremeyince içim gitti...
bu arada
bayramınız mübarek olsun...
selamlaırmla.