(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEHENNEMİN SESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEHENNEMİN SESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hainlere lanet olsun! Katılıyorum ancak "Şam’dan Arap’tan" dizelerine katılmıyorum. Tarih boyunca bize Araplardan daha fazla dostluk eden kimse olmamıştır. Özellikle Talas Savaşı'nda Araplar bizim kurtuluş vesilemiz olmuştur. Bu savaş bizim tarihten silinme savaşımızdır. Çin'in Batı yönte bizim aleyhimize en tehlikeli ilerleyişidir. İnkar edilemez.
ne şamdan ne araptan bize fayda gelmez dostum ama burada anlatılmak istenen bir genellemedir. bir anlık yardımlarını görmüş olabiliriz ama araplardan ne köy olur ne kasaba hallerini görüyorsunuz..
tebrik ediyorum ziya hocam taşı gediğine koymuşsun allah razı olsun sırtlanlara dişini göstermessen aslan da olsan saldırır.Yürek sesin susmasın,hainler kin kusmasın,Yiğitler yeter pusmasın,Yürü mrydan yiğit görsün inlesin ,Sesimizi bütün alçaklar dinlesin..
..............bolunun bolu. derken dedim Bolu'dan ne zarar görmüş bu memleket;) jeton düştü sonradan...
rahmetli üstad Karakoç'ta diyordu benimle şiire başlayanlar sonradan bıraktı...banaysa bizim memleketin hainleri vurguncuları kayırmacıları vb...bol bol malzeme verdi...
benim gönlüm tuna'ya türküler yakmayı özledi... genç osmanlara hayran hayran bakmayı özledi. çin'den adireyetik'e türkçe konuşan bir coğrafyayı özledi...
acep 1580'lerde 1600'ün başlarında yaşasaydık şimdi.. bu şiir nasıl olurdu diye meraklandım...
"Öze uygun düzen kuracaksın ki; Gururla ayakta duracaksın ki; İhanet edene vuracaksın ki; Cehennemden bile ses duyulacak."
tarih tekerrürden ibaret istemesek de...
bizler adımlarımızı yüzyıl sonrasını atarken hep arkamızdan çelme takmayı denediler suriyeden irandan bağdattan mısırdan...şimdi de aynı....
yüzyıl önde hantallığımız yüzünden kutulamadık atulan çelmeden düştük bir deprem yaşandı balkanlarda ortadoğuda arabistan da afrika da ...
haşa kibirlenmek değil benim kiii.. devlerde de obezite sorunu olurmuş yüzyıl önce acıyla öğrendik bir devdik düştük şimdi yavaş yavaş doğrulmaya ve üstümüze bulaşmış tozu toprağı silkelemeye başladık ya....
kopardıkları gürültü de ondan ...
Mevlam birliğimizi dirliğimizi bozmasın selam ve en kalbi dualarımla
Konu ne olursa olsun çok güzel işliyorsunuz kelimeleri.Duyguysa duygu mesaj ise mesaj çok güzel yansıyor şiire. Harika dizeler çıkıyor ortaya Beğeni ve zevkle de okuyoruz tabiki. Bu şiirinizi de gönülden kutlarım. Selamlar
Hainlerle; "barış" diye azarız; Biz böyle daha çok şiir yazarız;
Kulaklar patlarken, "barış" sözünden Kimle; barış seni mutlu kılacak? Medeniyet(!) diye geçtin özünden Hangi cihet senden korkup yılacak?
Bin yıllık husumet döner mi terse? Hazır kıtadasın; neyi isterse Bu gidişle aklın hepsini yerse Adına başka bir ad koyulacak.
Dost olursa bize Şam’dan Arap’tan Geçilmez memleket sonra haraptan Medet umar isen sahte türaptan Aziz vücuduna dert yayılacak.
Atan tepesinden inmezdi asla Sen gidip sırtını haçlıya yasla Hilâlin kesildi şer bir makasla Uyumak nerdeyse örf sayılacak.
Meclisinin içi hainle dolu Sokaklarda dersen; bolunun bolu Onlar denerlerken bin türlü yolu Bizimkinde bekle; göz ayılacak.
Nasıl aldanırsın, b.klu arıya? Al’ı bırakmışta konmuş sarıya Bakmadın mı geçen soysuz karıya? Sevinçten beyninde us bayılacak.
Pâklamazsan eğer iti içinden Düşman dağdan gelir, dilerse Çin’den Kurtulamıyorsan Apo piçinden Kalenin burcundan taş soyulacak.
Öze uygun düzen kuracaksın ki; Gururla ayakta duracaksın ki; İhanet edene vuracaksın ki; Cehennemden bile ses duyulacak.
21 ağustos 2012 Trabzon
Tarih tekerrürdür ders almasını bilenlere neylersin ki bizimkiler ders almıyor hatta arapların bizleri arkadan vurduğunu unutmuşlar ortadoğudan Arap dostluğundan bahsediyorlar, hainlere gelince onlar nankördür ne versen daha fazlasını isterler, unutmamalı ki Osmanlıdan bu yana 28. isyanlarıdır, öldürmekten zevk alırlar kana doymazlar herkeze anladığı dilden konuşmalıdır yoksa bu işler düzelmez anlamlı ve güzel şiirinizi kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
Sayın Şiirlerin Ziyası ; mükemmel tesbitler ve öneriler içeren şiirinizin her dizesine candan katılıyorum.
Şehitlerin başında safa geçip kanları yerde kalmıyacak edebiyatı yapmıyacak, bir şey mi istiyorsunuz diye soracak, isteği dinleyip anlıyacak, ancaaaak, pazarlık yapmayacak, biz Çanakkale'de ve İstiklal Savaşında bedelini ödeyip bu cumhuriyeti kurduk siz nerdeydiniz bu işin bir bedeli var kardeşim bedavadan olmaz diyecek, sorumluluk duygusuna haiz, haini ininde cezalandıracak siyasi kadro istiyorum.Yeter artık.
Tekrar, tamamı dosdoğru şiirinizden dolayı kutluyor saygılar sunuyorum.
Atan tepesinden inmezdi asla Sen gidip sırtını haçlıya yasla Hilâlin kesildi şer bir makasla Uyumak nerdeyse örf sayılacak.
Öze uygun düzen kuracaksın ki; Gururla ayakta duracaksın ki; İhanet edene vuracaksın ki; Cehennemden bile ses duyulacak.
hepsi birbirinden kıymetli kıtalar arasından ben bu iki kıtayı cımbızladım abi. dün tebamız olan mileltlerin bu gün şamar oğlanı yapmışlar bizi. öref, adet, töre, haya, ar, bunlar ne yazık ki ayıp sayılır hale gelmiş eskinin ayıpları ve utançları da baş tacı edilmiş. eee at izini it izine karıştırınca üç beş çakal soyu ile de mücadele edemezsin haliyle. milletin kurtuluşu özüne dönmekte ve islamı yaşamakta. selam ve dua ile
Aslında , herkesten dost olur da ortaya ''BEN'' çıkmasaydı... İslam kardeşliği düşman olmayı değil pekişmeyi gerektirir...
Oysa baktığımızda kardeş kardeşe düşman olmuş da çanak çmlek kırılmış dünya uğruna.. Bunların hiç biri kendiğinden oluşmadı oluşturuldu... Önce tepedekiler, olmadı sokaktakilere işlendi düşmanlık.. Olmadı birbirlerine düşürdü... Bu haçlı zihniyetinin devamı ve daha da kötüsü İsraloğullarının bitmeyen hırsları hesapları..
Öfke ve hiciv... Kiminin söylemek isteyip de söyleyemediklerini, bir çırpıda dile getirmişsiniz.. Bize alkışlamak düşer Sayın Şairim.. Varolunuz efendim...
Şiir yer, yer milli duygularımızın tercümanı olmuş. İhanet derecesine varan açılım fiyaskosu ve tavizler Vatann bölünmesine zemin hazırlamaktadır. Bu kadar gaflet olmaz. Bir dr. hastasına yanlış bir tedavi uyguladığını görünce hiç değilse o tedaviden vaz geçer başka bir dr.a sevk eder. Hasta ölmek üzere ama aldırdıkları bile yok. Bunların inadı rahmetli babaanemin deyimiyle "gavur inadı." Yine de bin yıllık dostluğumuzun korunması, pkk ile kürt kardeşlerimizin aynı kefeye konulmasına gönlüm razı değil. En son ULUDERE de kaza yapan askerlerimize yardıma koşan o Vatandaşlarımızın fedakarlığını hatırlayalım. Zaten Kürtün Türk ile, Türkün Kürt ile hiç bir sorunu yok. Sorun basiretsiz ve gafil yaklaşımlarla ülke idaresinde cirit atanlar ve attıranlarda üstadım.
mehmet yaş tarafından 8/31/2012 9:26:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hani susuz çölde bir damla su bulup ferahlamak gibiydi şiiriniz yüreğinize sağlık oldukça güzel bir şiirdi baştan sona taş gibi ,hele final anlamak istemeyenlere yetmişte artmış bile..saygı ve selamlarımla sayfamda paylaştım.
Ustam ben son zamanlarda çok sık giremiyorum internete. Şiirinizi Facebook da gördüm ve tıkladım geldim ve de büyük hazla okudum. Ben de seni içeri attırmazsam ne olayım :) Yine çok güzeldi... Yürek sesin daim olsun. Kutlarım...
Ben de Erol Uraz arkadaşım gibi özellikle son dörtlüğe hayran kaldım.
Her kese anladığı dilden konuşmak lazım. İşte bunu yapmıyoruz ne zamandır. Öyle olunca da azdıkça azıyorlar ve bu durum böyle devam ederse biz daha çoook şiirler yazacağız böyle.
aydınlatan çok önemli mesajlar veren mükemmel şiirinizin her kelimesine candan katılıyorum ve inanıyorumki nene hatnları ulubatlı hasanları yetiştiren ülkem bunlarından hakkından gelecektir biiznillah kavi olsun kaleminiz ve duyarlı yüreğiniz saygılarımla
Kandil Dağına yerleşmiş yaban domuz sürüsü, Bizde beş para etmez ne dirisi ne ölüsü, Tutturmuş gidiyorlar,birde kürdistan türküsü, Eline almış bayrak diye bir kenef örtüsü. … Olmaz ki cebinde helalinden ekmek parası, Yoktur zalimlerin, ne yavrusu ne de anası, Gelir silah sıkar, kaçar gider gece yarısı, Acımaz hainler, bilmezler ki evlat acısı. … Domuz sürüsü git buradan kaybol lan yerine, Uğraşıp durma kinine, toprak senin neyine, Yaptığınla gurur duyarak, yağ çekme birine, Dokunma tenime, girer yakarım bak inine. … Şehit Kanıyla yıkadık, soysuz! Biz bu vatanı, Dalgalanacak tüm Anadolu’da Türk Bayrağı, Bizde öldürsen bile, düşmez yere Türk sancağı, Namerdim lan verirsem sana bir karış toprağı.
eee şiirlerin Ziyası böyle güzel bir şiir yazarsa benimde buradan bir kaç dörtlük bırakmadan gitmem doğru olmazdı diyorum ve birkaç dörtlük bırakarak bu güzel şiiri kutluyorum... Değerli kalem beni pembelere boyamanız çok mutlu etti bu nazik davranışınıza çok teşekkür ederim. Saygım ve Sevgilerimle...
Adem Güngör tarafından 8/22/2012 11:24:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öze uygun düzen kuracaksın ki; Gururla ayakta duracaksın ki; İhanet edene vuracaksın ki; Cehennemden bile ses duyulacak.
Baştan sona harikulade bir şiir olmuş üstadım. Hele final dörtlüğüne hayran kaldım. Olması gerekeni tam ve net olarak o kadar güzel söylemişsiniz ki, ekleyebileck hiç bir şey kalmamış.
"Açılım" sözü bu hükümetin başta yaptığı bir yanlıştır...Terörü bugün bu kadar azmış bir halde görmemizin yegane sebebidir....
"Açılım" sözü ; kürt vatandaşlarımızın baskı altında olduklarını ve bazı kısıtlamalar içinde yaşadıklarına işarettir... Örnek; "Yardım paketi" bir bölgenin yardıma ihtiyacı olduğunu anlatır...Yani "Açılım" sözü kürt vatandaşlarımızın ,ezik yaşadıklarını kabul etmektir...Oysa ben aslen bitlisliyim ; dedem ,uzun yıllar önce adana ya yerleştiğinde hiç kimse sen kürtsün adanada karnını doyuramazsın,buralardan bir karış toprak satın alamazsın diyen olmamış ...Hala böyle bir durum söz konusu değildir...Çalışan ,parası olan istediği yerden evini alır rahatça oturur...Cebinde taşıdığın kimliğin kıymetini bilmek gerek...
Artık görünen köy kılavuz istemiyor...Halk bu örgütten korkuyor ...Yasalar ağır olmalı ,devlet içinde devlet olmaz bunun propagandası bile ağır cezaya tabi olmalı ki,halk örgütten değil yasalardan korksun...Niyaz ediyorum ki,bu akan kardeş kanı bir an önce dursun...Dul kalan kadınlar,yetim kalan çocuklar ,evladını kaybeden analar babalar.Yazıktır ,günahtır bunları yapanlar sanmasınlar cennete gideriz ...Bu "cehennemin sesi"... Selamlar ,saygılarımla..........
Cennet gibi yurdumuzda olmak başkalarına batıyor, Alet olma diyoruz öküzün trene baktığı gibi bakıyor. Yarın geç olunca uyanacak uykusundan, Vadettiklerini vereceğini sanıyor yatıyor.