(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEŞİKTEN MEZARA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEŞİKTEN MEZARA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ziya Bey Kardeşim, şiirini evvelce okumuş olmakla beraber birkaç kelâm edememiştim. Nasip bu güne imiş. Bir ömrü anlatan nefis şiiri yazan kaleme yön veren yüreğini tebrik ediyor, sıhhat ve selâmet diliyorum. Aynı zamanda güne düşmesinden dolayı duyduğum memnuniyeti de ifade etmeden olmaz.. Böylesi güzel bir ibret vesikasının günün şiiri olmasına ziyadesiyle sevindim. Sağlıcakla kalasın..
Vay cileli basim . Bu omur bu kadar zorken , hece ile bir sayfaya bu guzel dizelerle sigdirmak kolay mi oldu acaba :) Kutladim sizi , siiri ve seckiyi . Selam saygimla...
Allah u Ekber!!! Bu ne muhteşem bir Yaşam anlatma şekli Şairim!Mirim!Ustam!Üstadım.Daha ne diyeyim.Bu Şiiri okuyup ta kendinden bir şeyler bulmayan var mıdır acaba.Gerçekten Şiirlerin Ziyası olmuş,hem de ziyadesiyle.Allah u Teala ne muradınız varsa versin inşallah.YÜREĞİNİZE KOCAMAN BİR SAĞLIK DİLİYORUM.
Doğumdan... ölüme ... kadar olan hayat kesitlerini bir kilimin desenleri gibi işlemişsin usta en kalbi duygularımla taktir ve tebriklerimi gönderiyorum sayımla
Ziya can :( 5 puana tıkladım 1 puan olmuş nasıl oldu anlamadım abicim geri alma butonu falan da yok :( Gönlümün bütün yıldızlarını bırakıyorum ve kalben tebrik ediyorum...Cidden üzüldüm ya bu yanlışlığa :(
Yaşamı beşikten itibaren şiirsel bir dille ne güzel dile getirmişsınız. Beğeni ve takdirle okudum. Günün seçkisine çok yakışmış.Kutluyorum. Başarınız daim olsun.Selamlar.
Üstadımın kalemine yakışan anlam dolu harika bir şiir okudum.Seçkiye layık bu nefis eserinizi ve usta kaleminizi canı gönülden kutluyor nice güzel eserlerinizi okumak dileğiyle saygılar sunuyorum..
biliyorsun misafirlerim var ev çok kalabalık bir kaç gündür çok etkin değilim, hatta okuyamadım bile şiirleri, şimdi gördüm öncelikle gayretini, başarını kutlamak istedim. Yürü be kardeşim kim tutar seni.
Gün gelir de olmaz gelen gidenin Yaşamak için de kalmaz nedenin Aman vermez sana kuru bedenin Selamsız sabahsız, çulda yatarsın.
*********************************************** Doğdum, büyüdüm, yaşlandım ve final...__________Veleddâlin, âmin!..
Kimi zaman insan yaşlanamıyor bile..İnsan, yaşamın kıymetini bile... Kısaca, hayatın gerçek yüzü.. Allah cümlemize hayırlı ömürler versin diliyor ve seçkilerinizle, enfes şiiri yazdıran yüreğinizi kutluyorum efendim.. Çok beğenilerimle...
babidim tarafından 8/22/2012 6:50:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ömrünce hayatla savaşın sürer Çocukların büyür sıraya girer Ayrılırlar senden hep birer birer Ocakta soğumuş, külde yatarsın.
işte benim hayatta ki en büyük korkularımdan birisi er geç elbette başa gelecek canıma can bildiklerim birer birer uçacaklar yuvadan .şiir baştan sona çok ama çok güzeldi hayatın ta kendisiydi müsadenizle şiir bende tebriklerim sayfanızda kalsın Ziya bey selamlar.
Beşikten mezara, sanki bir yaşam Mutluluk aradın, olmadı bir tutam Beklediğin olmadı, üzüldün paşam Bulamadın yatak, oldu da akşam...............Kadir Tozlu
Beşikten mezara bir yaşamı konu alan anlamlı şiirinize bir dörtlük de benden olsun.
superbaba tarafından 8/21/2012 1:33:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
inanç kor ateştir kulun dest'inde Aşk'sa yürümektir ateş üstünde Cehil leheb isen diken üstünde Ali Ömer olsan gülde yatarsın ........dedim. Diyebildim mi acaba ? idare edersin artık agabey ! :) Şiiri okuyunca,bir ömürlük zaman dürülüp okuma süresi kadar geldi sanki bana. "Hayat Bir kaç kıtalık hazin bir şiirdir" belkide,kimbilir? Kutluyor,sağlıklı, huzurlu,mutlu,uzun bir ömür diliyorum.
Hep sormuşumdur kendime; İnsan dünyaya ağlayarak gelir,çevresindekiler sevinir. Son nefesini verirken gideceği yer cennetse gülümser, yakınları ise feryet figan eder ağlar. Kalemine sağlıkç Ziya Bey Gardaşım. Selamlarımla.
Beşikten mezara ne güzel dile gelmiş mısralarda değerli dost kalem. usta bir kalemden döküldüğü her halinden belli, enfes dizelerdi. Selam ve muhabbetlerimle.
Bu saatin vakti asla yanılmaz, Vadenin akdine zinhar kanılmaz! Bir gün adın sanın bile anılmaz, Velhasılı bir meçhulde yatarsın..
Üstadım siz denilmesi gerekenleri demiş, söylenmesi gerekenleri söylemiş bana "meçhul"den başka bir kelime bırakmamışsınız ne yapayım. Bende gönül dağarcığımdan sayfanıza bu "Meçhul" dörtlüğü bırakıyorum. Giriş bölümünden finale kadar her mısra yerli yerindeydi. Kutluyorum.
Kundağa sarılmış tatlı halinle Ninniler döşenmiş dilde yatarsın. Ailen, akraban, birçok delinle Yürekten damlayan, balda yatarsın.
Dilinde heceler; ba ile a-ba Seneler geçtikçe sığmazsın kaba Yelini yüzünden esirger saba Maviye sarılıp alda yatarsın.
Büyüyüp ayağın yere basınca Yol alırsın yolda kendi usunca Henüz kokladığın hava pusunca Dumura uğramış, halde yatarsın.
Kapılır yüreğin gözü elâya Aşk yolunda başın girer belâya Ellerin değmezse al kurdelâya Kapıda köşede, dalda yatarsın.
Öyle böyle başgöz olup biriyle Tanışırsın her gün derdin piriyle Hamura bulaşmış elin kiriyle Kıymetini bilmez, elde yatarsın.
Ömrünce hayatla savaşın sürer Çocukların büyür sıraya girer Ayrılırlar senden hep birer birer Ocakta soğumuş, külde yatarsın.
Gün gelir de olmaz gelen gidenin Yaşamak için de kalmaz nedenin Aman vermez sana kuru bedenin Selamsız sabahsız, çulda yatarsın.
Kesilir dudağın, aştan kaşıktan Sesin çıkmaz artık süslü beşikten Ayakta geçtiğin eski eşikten Yan çıkan ebatlı salda yatarsın.
Makûs talihini olmaz bozanın Konusu olursun, şiir yazanın Bir gün de halini gören ozanın Sazındaki kırık telde yatarsın.
20 Ağustos 2012 Trabzon
Çok güzel bi hayat yaşam anlatımıydı Usta kalem yine harikaydı ustalığını konuşturmuş Bende okurken haz aldım Kalemi ve yüreği selamlıyorum Saygılar selamlar
Can bulmanın,can vermenin, hayat zorluğunun kısa öz anlatımı.Kutluyorum. devamını bekliyorum. Şiirsel anlatımım da şu: Doğan bir gün mutlak ölecek Beyazlaşan saçların solacak Hayat yine devam edecek İyi evlat dua sunacak
Gidenin yeri boşta kalmaz Eserin varsa unutulmaz Akıllı insan yazar durmaz Gününü boşuna harcamaz 21.08.2012
Şimdi bir tas su içtim,akan sonbahar çeşmesi Hissettiğim her acı,solan bahar deşmesi. Gidenler gelmiyor ki,yıllarda tutulmuyor, Anladım çok gerçeği,o da ömrün pişmesi...
İnsan hayli uzun bir yolculuktadır.Dünya yaşantısında çekilen dert ve çileyi hep of diyerek karşılar bazan isyan bile ederiz...Oysa,hiç farkedemeyiz .Çekilen çile saçlarımızda bembeyaz nur olur parlar...Sanki RABBİM çekilen çileyi başımıza tac ediyor gibi birşey...Heralde kıymetini bilin diyor verdiğim iptilayı....Selamlar ,saygılarımla...
Kundağa sarılmış tatlı halinle Ninniler döşenmiş dilde yatarsın. Ailen, akraban, birçok delinle Yürekten damlayan, balda yatarsın. Maviye sarılıp alda yatarsın. Henüz kokladığın hava pusunca Dumura uğramış, halde yatarsın. Ellerin değmezse al kurdelâya Kapıda köşede, dalda yatarsın. Öyle böyle başgöz olup biriyle Tanışırsın her gün derdin piriyle Kesilir dudağın, aştan kaşıktan Sesin çıkmaz artık süslü beşikten Ayakta geçtiğin eski eşikten Yan çıkan ebatlı salda yatarsın. Makûs talihini olmaz bozanın Konusu olursun, şiir yazanın Bir gün de halini gören ozanın Sazındaki kırık telde yatarsın.
Yalın, düşündürecek kadar gerçek, insanı şaşırtacak kadar akıcı ve etkileyici bir tiyatro sahnesi gibi şiirin gölgesi. Zaman zaman aklımızdan geçen, hayata dair düşüncelerin çok sesli orkestrasını dinler gibi. Evet çok ustaca kaleme alınmış belli ki. Şiirin tekniği ile ilgili yorum yapabilecek kadar edebiyat ustası değilim fakat güzel kokuyu da alabiliyorum. Seçtiğim satırların içinde ki çalışmaları çok beğendim. Ninniler döşenmiş dilde yatmak buluşu bence harika. Yürekten damlayan ballarda hep yatacağımı sanmıştım ben de. Maviye sarılıp alda yatmak da değişik geldi ama içinde ki espriyi çok iyi anlayamadım. Derdin piri benzetmesi de çok hoşuma gitti. Hatta konuşma dilinde kullanabilirim de. Fakat bir ozanın kırık telinde yatmak bence harika olurdu. En azından bir işe yaramış oluruz diye düşünüyorum.
Güzel bir şiirin içine aslında, hiç kimse giremez onu farkettim şimdi. Şiir, izin verir ve satırların içine okuyucuyu alabilirse alır. Ben de böyle bir fırsatı bulunca dolaşıyorum, yüreğinize sağlık. Saygılarımla.
şiirini evvelce okumuş olmakla beraber birkaç kelâm edememiştim. Nasip bu güne imiş. Bir ömrü anlatan nefis şiiri yazan kaleme yön veren yüreğini tebrik ediyor, sıhhat ve selâmet diliyorum. Aynı zamanda güne düşmesinden dolayı duyduğum memnuniyeti de ifade etmeden olmaz.. Böylesi güzel bir ibret vesikasının günün şiiri olmasına ziyadesiyle sevindim.
Sağlıcakla kalasın..