Aşkın başlangıç noktası bir bakıştan ibarettir… Gömleğin kollarını iki üç kat kıvırarak, düğmeleri de açarak göbeğe kadar, kıl teşhiri yapıyorsan ve de vücudunda hassas yerlere okşar gibi dokunarak, “clup, clap,” diye sesler çıkartarak yalanıyorsan bakarken, kız hemen anlar sapık olduğunu; tabana kuvvet kaçar.
Maçolardan hoşlanıldığını sanıp, öyle şovlar yaparsan, yalnız kazak giydiğinde "kazak"sındır, çekilmezsin bu yaz gününde!...
Bakabiliyorsan gözlerine gözlerini kaçırmadan; büyük bir ihtimal, ağır miyopsundur, küçük bir ihtimal ise, kendini çok harika biri sanıyorsundur. Bir gözünü kısıp, diğer gözünün kaşını kaldırmışsan iyice, bir de çapkınca gülümseyip poz veriyorsan Ayhan Işık modlarında ve delikanlılığın kitabını ben yazdım, der gibi; acayip yakışıklıyım havalarında ‘clark’ çekebiliyorsan; yani, üstünde laciler, ellerinden biri cepte, ayaklardan biri önde, saçların jöleli, noksan olan tek şey ağzında bir nakarattır : “çapkınım, hovardayım, yirmi beş ayardayım…”
Kaçamak bakışlar atmakla yetinip bakamıyorsan gözlerine dik dik, utangaçsın demektir. Küçük ve kolay bir bakışla sevdiğini anlatamıyorsan, yum gözlerini, açma bir daha... Sevdiğini anlatamayan, aşkına bakım yapmaktan da aciz biridir; kimseden yüz bulamaz… Ama illa ki, Mecnun olmak istiyorsan bir aşk uğrunda, bir yerlerde herkesin bir leylası vardır elbet; dua et ve bekle ne kadar biriktirdinse sevgini; o bir yolunu bulur, akar, gönlüne, dolar...
Her şey karınca, kararınca… Bir bakışın lisanı bin çeşit yalandır, bin yalanın gücüyle bakar gözler… Ufak bir gülümseyişse karşılığı, bin yalan bir doğru doğurmuştur… Aşka başlayışın racona uygundur.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇAPKINLIK DERSİ… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇAPKINLIK DERSİ… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
benim bu derse biraz ihtiyacın var Kaçamak bakışlar atmakla yetinip bakamıyorsan gözlerine dik dik, utangaçsın demektir. Küçük ve kolay bir bakışla sevdiğini anlatamıyorsan, yum gözlerini, açma bir daha... Sevdiğini anlatamayan, aşkına bakım yapmaktan da aciz biridir; kimseden yüz bulamaz… Ama illa ki, Mecnun olmak istiyorsan bir aşk uğrunda, bir yerlerde herkesin bir leylası vardır elbet; dua et ve bekle ne kadar biriktirdinse sevgini; o bir yolunu bulur, akar, gönlüne, dolar...Kalemin daim olsun şiir yürekli insan tşk
Bakabiliyorsan gözlerine gözlerini kaçırmadan; büyük bir ihtimal, ağır miyopsundur, küçük bir ihtimal ise, kendini çok harika biri sanıyorsundur. Bir gözünü kısıp, diğer gözünün kaşını kaldırmışsan iyice, bir de çapkınca gülümseyip poz veriyorsan Ayhan Işık modlarında ve delikanlılığın kitabını ben yazdım, der gibi; acayip yakışıklıyım havalarında ‘clark’ çekebiliyorsan; yani, üstünde laciler, ellerinden biri cepte, ayaklardan biri önde, saçların jöleli, noksan olan tek şey ağzında bir nakarattır : “çapkınım, hovardayım, yirmi beş ayardayım…”
üstad harika olmuş keyifle okudum kaleminiz daim olsun
çok teşekkür ederim... öyle tipler vardır, sizin de dikkatinizi çekmişlerdir (ünlülerden de Alişan, Mahsun Kırmızıgül filan aynı kategoride) onları biraz tiye alalım demiştim...SAYGILAR
Ne güzel yazmışsınız, gülümseyerek okudum. Kadınlar yürekli, hani delikanlı derler ya öyle erkekleri sever, öğretildiği üzre. Erkek olacaktır yani, biraz da esprili olsa fena olmaz hani..
teşekkürler.... biz erkek milleti biraz aptalızdır, o yüzden özgün olmayı pek beceremeyiz, illa ki, "kız tavlama sanatı" isimli kitaplardan medet umarız... Bu yüzden de basma kalıp çapkınlıklar, yani birbirini taklit eden eylemler. Yeni bir şey icad eden bir erkek çıksa, tarihe geçecek... Biraz bunu tiye almak istedim... Saygıyla
çok güzeldi şiiriniz..leyle mecnunu aradım lakin gözüm takıldı resme bu mudur. aşk dedim..kimilerine göre böyle olabiliyor..şiirin temasında dikkatimi çeken yüreğin bir gün gerçek sahibini bulacağının olması..her güzele gönül verilseydi... ne olurdu...bu allahın mutlak kaderine ters düşerdi.. yaradan güzel gösterince göze ve yüreğe dünyanın en güzeli odur..işte sevgi budur..
şiirden çok şiir motifleriyle bir deneme olarak düşündüm yazarken... ele aldığım konu biraz sıra dışı tiplemeler... sıradışı olmayanı ise finalde kısadan ele alıverdim, anlaşılır biçimde... Saygılar
ben biliyorum aslın da ama söylemem :) 59 yıldır bulamadın demek, ve bir ömür harcadın bu sual için vay canına sizde bir kaybedensin o zaman üstad :) saygılar
yorum da Freudca oldu, ama eminim ki, sorunuzun cevabını Freud dahil hiç bir dünya erkeği veremeyecektir değerli dost...:) ben 59 yıldır, maalesef bir cevap bulabilmiş değilim bu soruya...Saygılar
Teşekkür ederim :)) geçenlerde Özgürle kulağınızı çınlattık :) muhabbet esnasında bir kaç söz edince çok şaşırdı sen nereden biliyorsun bunları diye :) Okuyoruz diye attım havamı :))))
Ne mutlu okuyan bir tiyatro starım varmış... Sağol Erkancığım, senin ismin de benim favori listemde, bildirin oldukça tıklayıp okuyorum evvelalla.... Sevgiler, saygılar...
bir çapkındım mendil buldum, beter çarptın kız beni kül rengindeki zihnimi, talan etti küreğin badelerinden sarhoşum, yeter; çarptın kız beni yüreğimi bir görsen'ya, dayanmaz o yüreğin.................aps......yok,sul
Sizin aksinize, ben ise, bir iki sey haric :) herseyi ciddiye almaya meyilliyimdir. (Sayet konu espiri degilse). Keske bunun da bir orta yolu olabilse.
Laf aramizda :)) , güzel dizelerinizden hic de öyle "azicik" gözlem yapmisa benzemiyorsunuz :))
Gerci bulundugumuz yer SARMISAKLI'ya pek benzemez. Lâkin, Berlin'in de ORUC hususunda sizin SARMISAKLI'dan pek farki yok :))
Herkes eksikligini hissettigi seyin pesinde kosuyor galiba.
saygıdeğer Mecit dost, Yoksul dost az çok bilir, HASSAS OLDUĞUM BİR YA DA İKİ KONU DIŞINDA Kİ HER ŞEY HAKKINDA DÜŞÜNCELERİM LATİFEDEN İBARETTİR... İnanın ki, ciddiyetle bakamıyorum hiçbir şeye. Bazen çocuklar da sitem eder bu huyuma, hanım da, "senle ciddi bir şey konuşamıyoruz," diye... Malum; burası SARIMSAKLI...Mübarek ramazanda kimse oruç peşinde değil, çapkjınlık peşinde... Kızlar da, erkekler de... çapkın erkekleri azıcık gözlemiş olmak, lonları ti'ye aldırdı bana bu şiirimsi deneme yazısıyla... Saygılar...
Kaçamak bakışlar atmakla yetinip
bakamıyorsan gözlerine dik dik,
utangaçsın demektir.
Küçük ve kolay bir bakışla sevdiğini anlatamıyorsan,
yum gözlerini, açma bir daha...
Sevdiğini anlatamayan,
aşkına bakım yapmaktan da aciz biridir;
kimseden yüz bulamaz…
Ama illa ki, Mecnun olmak istiyorsan bir aşk uğrunda,
bir yerlerde herkesin bir leylası vardır elbet;
dua et ve bekle ne kadar biriktirdinse sevgini;
o bir yolunu bulur,
akar,
gönlüne,
dolar...Kalemin daim olsun şiir yürekli insan tşk