mesaj kutusundaki notları silmedim anne, duruyorlar hala; hepsi tek cümleden ibaret: “Seni çok özledim oğlum…” Bense çok ne demektir bilmiyordum, özlemenin azı mı olurmuş diyordum. "çok özledim," demiyordum o yüzden, "ben de özledim," deyip geçiyordum; senden uzak kaldıkça öğrendim ama, özlemin çokluğunun ne demek olduğunu.
benim kapımı iki kere çalmasa da postacı, duyulur duyulmaz gibi bir tıklatsa, koşsam, açsam, işte, dese; beklediğin mektup, annen göndermiş... ya da, telefonuma, Halil Sezai’den "isyan" şarkısını, bu defa da sen çaldırtsan, açsam, sesin duyulur duyulmaz fısıldasan, konuşurken hep yaptığın gibi, geliyorum yanına, desen; yarın gün ışımadan oradayım...
güne uyanmış kuş cıvıltılarını andırır sesini duysam kapı zilinin kapı aralığından uzanıverse elin dudaklarıma sarılsam, koklasam, penceremdeki menekşeler kıskansalar...
fotoğraflarla birlikte sararıp solmuş yaşamımızın uzaklaştıkça yakınlaştığımız mazisinden geri dönmez anıları yadetsek gecelerce Bakışlarla anlaşsak. Ağlaşsak birbirimizden gizleyerek acılarımızı… Bir mimikle özleşsek, bir gülüşle kavuşsak. Ve, göçmen kuşların kanatları kırılsa, bir daha hiç ayrılmasak anne…
İçimdeki çocuğu hiç büyütemedim ben Çocukça hayalleri yıkıldı insafsızca Aklına sen düştükçe ağlamadan edemiyor Avutamıyorum hiç bir şeyle ağlıyor anne şefkati istiyor annesevgisi istiyor, senden teselli bekliyor... İçimdeki çocuğu ağlatma yeter anne...
Bak yine sabah oldu... kuşlar cıvıldaşırken bahçede, ben ağlıyorum... Hasretim sana... Hasretim ellerine... Gelde göz yaşlarımı sil anne... Bas bağrına huzura ersin ruhum... İçimdeki çocuğu ağlatma yeter anne...
Çok büyütüyorum anne, sana özlemimi çok; sevginden mahrum kaldıkça daha da büyüterek… Bir kavuşabilsem sana, ah bir anne! Yeterli…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR KAVUŞABİLSEM SANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR KAVUŞABİLSEM SANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
valla ben diyebilirim de bence siz bir kaçkez düşünün onunla siz yaşıyorsunuz size elektrik yolsu olarak geridönmesin ve delil olarak kullanılmasın bu yazdıklarınız
sizin ki de güzel ama ben çok fazla uzun şiirleri sevmiyorum sanki şiir uzadıkça etkisi kayboluyor gibi uzun şiir yerine düz yazı olsa daha keyifli olurmuş gibi geliyor siz ustatsınız benim haddime düşmez aslında ama ben bu şiiri nurten hanımın yazdığını düşünüyorum
bana göre uzun olmuş gereksiz uzatılmış niye uzatıyorsunuz yine bena göre
Kapıyı anahtarımla açmak istemiyorum Zile bassam açarmısın anne Ben geldim anne diye seslendim Hoş geldin yavrum diyen sesin yoktu anne Çikolatalı kek kokusu kaplasın istedim evi Yanında gözlerin gibi sıcak bir bardak çayla Yapsan da karşılıklı yesek be anne
Sabahları yataktan kalkamıyorum biliyormusun Gelip severek uyandırmanı bekliyorum Okşayıp saçımı öpüçük kondurmanı Ve ben öf anne beş dakka daha demeyi özledim Yatağımda beklerken seni hatırlıyorum birden Sen gelemezsin ki gittiğin yerden
uzun olmuş derken... yani? yani, gereksiz tekrarlara, maksada hizmet etmeyen anlatımlara mı düştüğümü kasdediyorsunuz? bazı şiirler tek beyitte anlatır meramını, bazı şiirler on kıtada... burada da annesinden uzak yaşayan bir evladın annesine özlemini, en kısa yoldan anlatmaya çalıştım, pek uzatmamaya çalıştım... üstü kapalı tenkit yerine şu mısraları fuzuli yazmış, şiiri uzatmışsınız, deyiverseniz bizi gelişmeye yöneltirsiniz...saygılar
iÇİMDE Kİ ÇOCUĞU AĞLATMA ANNE... Harika bir tanımlama olmuş dostum.Ne kadar dik ne kadar büyük olursak olalım ana sıcaklığına,ana sabrına ve şefkatine daima muhtacız.Keşke hepimiz layık oldukları evlatlığı onlara yapabilme şansına sahip olsak.Annem hayatta.HATTA AYNI ŞEHİRDEYİZ VE İKİ GÜN OLDU YANINDAN GELELİ.ŞİİRİN YİNE ÖZLETTİ ONU BANA.ŞİMDİ GİDİYORUM YANINA. Hissettiren şiirinizi candan kutlarım.
çimdik tarafından 8/9/2012 5:51:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
lütfen benim için de öpün ellerinden...değerli katkınıza teşekkürler... bu şiir eşimin büyük oğlum ile bir dialogundan doğdu... birbirlerini özlemişler, eşim dedi götür, oğlum tlf. etti, dedi şten güçten kıpırdayamıyorum ben, bana annemi getir... aklıma oğulun anneye özlemi düşünce haspel kader bu duygular kaleme geldi... zaten ufak kıvılcımlar değil mi, şiirlerimize ilham... benim annem maalesef vefat etti efendim, ona özlemlerimi dile getirdiğim şiirler de yayınlamıştım... Saygılarımla
Bir annem var,o bekler yolumu . Onun benden benim ondan başka kimim var . Günlerim geçer onunla mutlu . Allahım uzun et ömrünü alma onu ..
Babam terk edip gitti bizleri . Anneme hazırlıyayım mı dedi yerini . Hayatında geçirdiği zor günleri , Ayaklarına vurmuş geçmişin izleri .
Kur’an okur sabah akşam ibadetini yapar . Eksik etmez hergün bizlere hayır duasını . Saçlarım ne kadar ağarsa da , Onun gözünün önünde bir çocuk var .
O ihtiyar haliyle edeceğim diye hizmet . Ahlarımı duymasın ,üzülmesin diye içinden inler . Boğazımda düğümlense de lokmalar , Neden yemiyorsun oğlum ye der .
Bir şey lazım olursa atılır genç kız gibi , Analık bu kadar zor bir görev anlayana . Yüreği parçalanır görürse dalgın , Onu teselli edecekken o beni avutur...
Ana sevgisi bir başka oluyor,tebrik ederim saygılarımla
çok değerli katkınız ve yorumunuz için teşekkür ederim hocam... anneler mevzubahis olunca sizinki kadar güzel şiirler yazılabiliyor...sağolun, varolun...
sağol değerli şairim... bu şiiri, tv.de ki kavuşturma porg.da duygulanıp, 32 yıl sonra annesiyle buluşturulan bir vatandaşımızın ilhamıyla yazmıştım...Saygılar
Keşkeee ! Yaşıyorsa inşallah, ötelerde ise Allah gecinden versin.Aynı duygulardayım desem, zaman zaman telefon ederken ağlama kırizi tutuyor desem, aklıma takılanları tamam annemden öğrenirimde kaldıysam ! Bu en büyük hasret değil de nedir ? Kavuşmak ?.. İçim acıdı, çoook etkilendim..
saygılar