(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK ÇIRASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK ÇIRASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
KAFİYE TÜRÜ: 1. kıta....çapraz. k...diye redif...arasın --yürüsün diğer kıtalar..2. tam,3,4,5,6.kıta zengin kafiye
ŞİİR TÜRÜ :didaktik
ŞİİR KONUSU:yol gösterme......
Sayın arkadaşım.şiirin eğitici ve öğretici cinsten ılımlı hiciv olmuş.ben mecitede aynı yazdım.ılımlı islsm nedir bilmiyorum ama ben ılımlı hiciv yaptım oldu.Gelelim şiire. allah insanın içine niye koymuş sevgi yeşersin bu sevgide insanlar buluşsun diye..eğer sevgi kötü bir şey olsaydı allah insanların gönlüne sevgiyi koyarmıydı.umut hep insanlara hep uzaktır. onu arayıp bulabilmek için araman gerekir.şak diye ayağına gelmez.öyle gözyaşları vardırki, siz yaşadınızmı bilmem ben yaşadım.insanın gözyaşı dışına değilde içine akar.öyle kötü birşeydirki.öyle zamanlar olur ki.insan canından bezer ve kendi dar ağacını kurmayı gönlünden geçirir.allah böyle durumlara kimseyi düşürmesin arkadaşım.kadersiz bir insanın yine öyle anları olurki,artık çaresizlik yoldaşın olmuştur rezillik içindesin,sevdan diz boyu.öyleki insan bazan hasretle yanıyor kavruluyor.eğer bu durum allahtan değilde kuldan gelse öldüresin geliyor.bir şeye söz veren insan gerçekten mertse. sözünde durur vesevgilisini aramak için kimsenin sözünü dinlemez.bu sevda yolunda kimler heder olmamışki allah denekki seni aşık olup ateşlerde yanasın diye yaratmış çünkü sen her an aşkla yanmağa hazırolda zaten bekliyormuşun. çok güzel ve anlamıda sayfalar dolusu yorum yapılabilecek bir şiirdi.ben ancak bu kadar yazabildim.fazlası zaten insanı sıkar sayın arkadaşım.
Kutlarım.Şiir çok güzeldi.Allah'a emanet olun arkadaşım.Selamlarımla.
Şimdi yorumuma şiirle ilgili iki güzel söz ilave ediyorum. Hoşçakalın.
Yiğit olan yiğit kurt gibi bakar Düşmanı görünce ayağa kalkar Kapar mızrağını meydana çıkar Yiğidin ardında duran olmalı
karacaoğlan.
Gönül, her an sevdiğinin kapısında ol; Her istediğini onda ara, onda bul. Aşk tavlasında hileye kaçma kalleşçe: Koy canını ortaya, soyulursan soyul.
Hayırdır SEN DE Mİ AŞKA MEHMET DOST :)))))))))) Demekki yalnız değilmişim koskoca evrende. Şakası bir yana gerçekten özüyle sözüyle dolu dolu bir şiir okudum Keyifle .
Yoldaşın olur da zül ile keder Çileyle ömrünü kılarsın heder Vuslatı uzağa saklamış kader Hasreti gözünden vurasın diye. --------------------------------------- Olumsuzluklara ağıt gibiydi şiir ancak; hoş imgeler ve de zarif anlatımlarla çekiciydi..Akıcı ve çok hoş şiirsel dil vardı mısralarda.. İçerik hüzün verse de çok beğendiğimi söylemeliyim..Efendim, teşekkürlerimle...
Sevgiyi yürekten kaleme aktarmak sanatsa işte sanat , örnek aldığım hocalarımdan bir tanesi de siz olduğunuza göre kaleminiz karşısında saygıyla eğiliyorum ..
Şiir baştan sona akıcı ve güzeldi..."Vuslatı uzağa saklamış kader"...Çünkü ,aşk hak etmektir ,hak edersen vuslatta hakkındır,manasında manidar bir cümle dikkatimi çekti....Selamlar,saygılarımla...
Üstadım, şiirin ikinci dörtlüğü fikrimce gerçeklerle çelişki içerisinde. Umut neden azap çeksin, göz yaşı neden zehir olsun... Şimdi; umut, umudedene fyda vermiyor diye azap cekiyor ve göz yaşı acıdan dolayı zehir olmuş diye düşünmeye çalışıyorum ama bu düşünce şiirin genelindeki bakış açısına da uymuyor.
Diğer dörtlüklere gelince, yer yer kıskandığım bile oldu, tek kelimeyle muhteşemler.
Aşkın çırası sadece şiirlerde Min-el aşk bizlere ömür. Yusuf ile Züleyhâ, Kerem ile Aslı'da masallarda kaldı.Zaten bunlara inanacak yürek de yok ortada. Şimdiki ilişkilerin adı seviyeli birliktelik. Seviye''ar ''damarının ardında ,.Fast-food ilişkiler ayaküstü atıştırmalık sağlıksız besinler gibi. Bugün bu mekân, yarın nerede olursa.. Gerçek aşkı yaşayanlara yok sözümüz, ama çok da inanırlığı kalmadı aşkın.Sanal dünyaya uydu aşk, sonunda masal oldu. Hece şirlerinin ustaları da böyle yazar şarkı tadında. Çok güzeldi her kelime her söz yerli yerinde.Eskiden hece yazan biri olarak çok seviyorum serbest tadındaki hece şiirlerini. Yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygımla dostlukla kalın.
Ne diyeceğimi bilmiyorum.
Siz bir bal arısısınız, şiiriniz de Anzer balı
Tadı damağımda kaldı .