Kırk asırlık erekler, olursa serde elek, İster üstüne kürk giy, istersen eski yelek, Gaz/ozla beslediğin, kavun çıkınca kelek, Haset ve kin kaynatan, kazanlarda kayna sen!
Alil bir zihniyete, dil uzatmak haz gelir; Böylesi bir vücuda, sayrı demek az gelir, Ne çalarsanız çalın; kulağına caz gelir; Neylersin? Bir tutam ot; saramayan koyna sen!
Dönüp bak etrafına, kimlere refakâtin? Doğruluğa değil de, şöhrete sadakâtin, İlmine irfanına, yetmiyorsa takâtin, Yağlı bir ilmek geçir, bükülmeyen boyna sen!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AYNA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AYNA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
muhatabı kimdir bilmiyorum ama ve lakin iş son noktaya gelmeden bu şiiri yazmayacağını biliyorum abi. çoğu zaman susmak en güzel cevap olsa da bazan da söz üstündür sükuttan
İşte o aynaya bir bakabilseler kendileri olarak, görecekler de, onlar kötü kalpli kraliçe gibi yalaka aynalardalar!!! Dolayısı ile gerçeklerden çoooook uzak. Sizi alkışlıyorum.
14'lü heceler 14'lü karadeniz yapısı gibi takır takır tarıyor rakibini... Tekniği kusursuz şiiri yazan kalemini, yön veren yüreğini kutluyorum Ziya Bey Kerdeşim. Sıhhat ve selâmet dileklerimle..
Kırk asırlık erekler, olursa serde elek, İster üstüne kürk giy, istersen eski yelek, Gaz/ozla beslediğin, kavun çıkınca kelek, Haset ve kin kaynatan, kazanlarda kayna sen!
Alil bir zihniyete, dil uzatmak haz gelir; Böylesi bir vücuda, sayrı demek az gelir, Ne çalarsanız çalın; kulağına caz gelir; Neylersin? Bir tutam ot; saramayan koyna sen!
Dönüp bak etrafına, kimlere refakâtin? Doğruluğa değil de, şöhrete sadakâtin, İlmine irfanına, yetmiyorsa takâtin, Yağlı bir ilmek geçir, bükülmeyen boyna sen!
SAYIN ARKADAŞIM,KİM KAÇIRDI SENİN KEÇİLERİ DAĞLARA HADİ BENİMKİ BELLİ.SAYFADA MEŞHUR OLDUK. BOŞ VER OKUYUCUM DAHA ÇOK ARTTI,REKLAMIM OLDU DERMİŞİM.BAZEN BENİM KEÇİLERDE KAÇIYORDA AĞACIN ÜZERİNE BİLE ÇIKIYORLARDA,BEN ONLARI SESSİZ VE SAKİN AĞILLARINA TIKIYORUM ,SENDE ÖYLE YAP ARKADAŞIM.ŞİİRİN YORUMUNU YAPACAMDA,BU KADAR KİMLERLE ARANIZDA NELER GEÇİYOR BİLMİYORUM AMA ARTIK KARDEŞ, KARDEŞ GEÇİNİN KİMSE KİMSEYİ İNCİTMESİN.BAK BENİM TAŞ USTASINA HİÇ CEVAP VERMEDİM,ŞİİRLERİ BİLE OKUMADIM İNAN.ENGELLİLERİDE HEPSİNİ KALDIRDIM.SADECE FAVORİME ALMIYORUM.ÇÜNKÜ BİR BAŞKASININ SAYFASINDAN YİNE GİRİYORLAR.BOŞ VER BE ARKADAŞIM.BU TAŞLAMALARI BIRAKIN İNAN BU ŞİİR TARZINI KİM ÇIKARMIŞ.ÇIKARMAZ OLSAYMIŞ.MİLLETİ BİRBİRİNE DÜŞÜRÜYOR.
GELELİM ŞİİRE:
ŞİİR TÜRÜ: HECE VEZNİ
HECE ÖLÇÜSÜ: 7 + 7 ......14 DURAKLI HECE.
HECE KALIBI: 1. KITA ....A--B--A--B DİĞER KITALAR........A--A--A--A--B
ŞİİR KONUSU: KIZILAN DİĞER BİR ŞAİRE YAPILAN HİCİV.
ŞİİR YORUMU: SAYIN ARKADAŞIM.ŞİİRİN TAŞLAMA OPLDUĞU İÇİN,BEN İÇERİĞİNE YORUM YAPAMAYACAĞIM.ÇÜNKÜ KİMİNLE DALAŞTIN ,ARANIZDA NE GEÇTİ BİLMİYORUM.YARGISIZ İNFAZ YAPAMAM.NE SENİ TANIYORUM,NEDE KARŞI TARAFI.SAKIN BANA GÜCENME.AYNI OLAY BANADA YAPILDI.VE TARAF TUTANLARIN HEPSİNİN BENİM GÖZÜMDE SIFIR.NİYE TARAF TUTAYIM?.BU YALANCI ŞAHİTLİK GİBİ BİR ŞEY OLUYOR.BEN ALLAHA KIYAMET GÜNÜ CAN VERECEM.HİÇ KİMSENİN KUL HAKKINI ALAMAM ÜZERİME.BUNU TAŞLAMA OLARAK DEĞİLDE ÖĞÜT OLARAK YAZSAYDINIZ KEŞKE.BELKİ ÖĞÜT ALANLAR OLURDU.O ZAMAN SİZİ CANI GÖNÜLDEN DESTEKLERDİM.ÇÜNKÜ ŞİİRİN DİĞER BİR AMACIDA,OKUYUCUSUNA BİRŞEYLER ÖĞRETMEKTİR. ŞİİRİN KURALLARA UYGUN YAZILMIŞ YAPI OLARAK ÇOK GÜZEL YAZILMIŞ.HİÇ BİR HATA VE KUSUR YOK.SAKIN KUSURUMA BAKMA.TAMAMMI ARKADAŞIM.
KUTLARIM ŞİİR ÇOK GÜZELDİ.ALLAHA EMANET OLUN SELAMLARIMLA. ŞİMDİ ŞİİRE İKİ GÜZEL İLAVE EDİYORUM . HOŞÇAKALIN.
GÜLÜMSE - ÖMER HAYYAM
Durmadan kurulup dağılan bu yerde Hiç bir dost arama. Güvenilir bir sığınak, hiç! ..
Bırak acı yüreğinde konaklasın Olmaza çare arama... Kimse sana gülmeden sen acıya gülümse, Yaşamana bak!
RÜBAİLER-9 - ÖMER HAYYAM
Kim senin yasalarını çiğnemedi ki söyle Günahsız bir ömrün tadı ne ki söyle Yaptığım kötülüğü, kötülükle ödersen sen Sen ile ben aramda ne fark kalır ki söyle
suzan çelik tarafından 6/26/2012 9:51:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hocam yaşlıdır, hastadır dokunmayayım, üzmeyeyim diyorum ama siz mahalle çocuklarını geçtiniz.
Bırakın artık dedikodumu yapmayı da sizi annem diye kandırıp heveslendiren, kendine uzun uzun yorum yazdıranlara zaman harcayın, küstürürseniz yorum yazmazlar siz de beleşten gelen, şiir olmayan karalamalarınıza yapılan sahte övgüleri alamaz üzülürsünüz, tansiyonunuz yükselir, kızınız mesajla aranızı düzeltmeye çalışır yazık onu da yormayın boşa. Selam ve saygı yok, hak etmiyorsunuz.
Suzan hanım taslama sıırımızın vazgecılmezlerındendır.taslama ıllakı bırıne yazılmaz konu cok malzeme cok, ben sevıyorum yazmayı bu turden. Yorumunuz etkılı olmakla beraber bazı tespıtlerınız yanlıs geldı bana Cepten yazıyorum aksam daha genıs cevaplarım
Değerli dost fevkalade güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan,yürekten ve içten yazılmış güzel duygulu ve hisli bir şiirdi.yüreğine sağlık,kaleminiz daim olsun.
Her zaman derim gönül aynasında ne görürsen o .Gönül bahçende miss kokulu renkli çiçek varsa, çiçek gibi kokar ve çiçek güzelliğinde bakarsın etrafına.Gönül bahçende diken ve kaktüs yetiştiriyorsan, her zaman çalı ve diken olarak kalır, batarsın gözlere ve dizlere. Dilinde de kocaman sivri sivri iğne.. Bazılarının da gönül bahçesi bataklık gibidir. Kötü kokar burnunu tıkar nefes alamazsın. Hem elleri hem dilleri ile etrafı kirletirler, kötü kokularıyla zehir saçarlar. Metan gazı gibidirler aslında.. Ama farkında bile değiller.. Kalemi edebinle kullanırsan, beyninle yazarsan ilim ile irfân ile o zaman gönül aynan pırıl pırıldır.Hem en doğruya hem en güzele. Taş atarsan karşıdaki insana, kaya olarak geri döner sana.. Gül atmayı denesen ya.. Çok güzeldi dostun kalemi ve kelamları.Yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygımla.
Kırk asırlık erekler, olursa serde elek, İster üstüne kürk giy, istersen eski yelek, Gaz/ozla beslediğin, kavun çıkınca kelek, Haset ve kin kaynatan, kazanlarda kayna sen!
İnce ayarla harika mesajlar veriyor şiiriniz. Hem de tekniğine uygun harika bir hece şiiri. Çok beğendim.Kaleminizi kutluyorum. Selamlar.
Kırk asırlık erekler, olursa serde elek, İster üstüne kürk giy, istersen eski yelek, Gaz/ozla beslediğin, kavun çıkınca kelek, Haset ve kin kaynatan, kazanlarda kayna sen!
Alil bir zihniyete, dil uzatmak haz gelir; Böylesi bir vücuda, sayrı demek az gelir, Ne çalarsanız çalın; kulağına caz gelir; Neylersin? Bir tutam ot; saramayan koyna sen!
Dönüp bak etrafına, kimlere refakâtin? Doğruluğa değil de, şöhrete sadakâtin, İlmine irfanına, yetmiyorsa takâtin, Yağlı bir ilmek geçir, bükülmeyen boyna sen!
Eyvallah hocam Usta yüreğini kalemini, şiirirni ayakta alkışlıyorum Saygılar selamlar
anlam dolu manidar.Güzel şiirinizi
tebrik ediyor saygılar sunuyorum..