içime bir girseniz siz bilseniz neler göreceksiniz
a e t"ye
bir deniz kadar boş gözlerim ağzımın kıyısında ıssız gemiler yüzümden akan sessiz nehirler bir de göğsümde oynayan o bez bebeğim beraber oyunlarca düş kırıyorlar
sırtını dönmüş yavru yanımla hem hal olan gece y/anlarım kuzgun bir kuş figanında limanlar dolusu seni beklerim yinede boş ver diyorum gelme olduğun yerde kal sevmediğim
sorma hep olduğu gibi yine ne olsun hep umduğun yerdeyim bu yılda yine ellerimi suçluyorum anlayacağın hayalini sevmiyor artık parmaklarım biliyorum Sevemiyorum işte ne bileyim
hiç sorgulamadım biliyor musun ne gidişini ne döneceğin o bir günü artık hiç beklemiyorum kendime öyle diyorum
yüzüme kırgın bakan harflerde şiir de üretemiyorum anlayacağın şu ki sözün öldüğü yerdeyim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sözün öldüğü yer, hikmetin tüttüğü yer... ne çok yaşamak var orada bir bilsen... heplerin hiçlere gark olduğu varlığın birliğe uzandığı... yani şu demek sözün bittiği yer varlığın başladığı yer... inkar noktası değil kabul notası... yani teslimiyet; yani vazgeçiş; yani el çekmek... yanisi bu... gerisi bilmediğim, belki de bilemeyeceğim... ne mutlu ki şairem ne kutlu... ne hoş ne hak şiir...
Ben bu şiirinize zirve yapmış diyorum değerli kardeşim. Serbest şiirde de olması gereken sanatları çok güzel harmanlamış şairimiz, hatta kendiliğinden oluşmuş bu sanatlar hissini veriyor. Çok güzeldi.
Seni hiç özlüyorum,ters aynaya söylenmiş bir söz..hani çok sevnenin 'git' demesi gibi..oysa öyle git'ler vardır ki hiçbir 'kal' bu kadar etkili anlatamamıştır çok sevilenin kalması gerektiğini...
Şiiri içim acıyarak okudum..bunca sevginin içte hapsolup nasıl da yakabileceğini belki bir an da olsa hissettim..üzüldüm bu dertli yüreğe..bunca zamandır sabrın kemalatını hissettim,acının izdüşümlerinin yol haritasını çıkardım zihnimde...
...sonra sevginin israf boyutuna uzandım..hakikaten hakeder mi bunca sevilmeyi bir fani sevgili..hadi kendisi haketse bile bunca sevmek, kalbin gerçek sahibinin yerini bu kadar meşgul etmesi yönüyle yanlış değil midir? Gerçi kul sevgisini bilmeyenin hakiki sevgiyi de belki tam anlamıyla idrak edememesi cihetinden bu da sorgulanabilir ya !...
Üzüldüm ve içim acıdı işte :
sırtını dönmüş yavru yanımla hem hal olan gece y/anlarım kuzgun bir kuş figanında limanlar dolusu seni beklerim yinede boş ver diyorum gelme olduğun yerde kal sevmediği
'Hiçbir şey dolduramadı senin olduğun yeri' demiştim bir şiirimde..ama siz,' olduğun yerde kal' derken, aslında hep olması gerektiği ve olduğu yerde olmasını istiyorsunuz..(kalbinizde)..güzel bir tezatlama..kinayenin farklı bir yolu...
sorma hep olduğu gibi yine ne olsun hep umduğun yerdeyim bu yılda yine ellerimi suçluyorum anlayacağın hayalini sevmiyor artık parmaklarım biliyorum Sevemiyorum işte ne bileyim
hiç sorgulamadım biliyor musun ne gidişini ne döneceğin o bir günü artık hiç beklemiyorum kendime öyle diyorum
Binlerce kez nedenlerle yenilgiye uğramış yüreğin son feryatlarıdır,hiç sorgulamadım gidişini, demek..aslında yenilgilerin en büyüğünü belki yüzlerce kez içinde yaşar yorgunluğu artık taşıyamayan yürek..ama kendimize karşı hep dik durmamız gerekir,yalanlara sığınmak kolay gelir,ya da öyle olması gerekir belki de...
Sonra 'kor koydum yüreğime senin kadar yakmadı ' demektense ..hiç özlemedim ki, deriz ve bir yalan daha söyleriz kendimize...
...Ve bir yalan daha : gelme, gelme,gelme...
Sonra dayanılmaz bu yalanın ağırlığına,dilimizden farkında olmadan hakikat dökülür tek kelimeyle :
.... gelsene,gelsene... GELSENE ...
İçim acıdı bu şiire..hem de çok üzüldüm.. kalana da gidene de çok üzüldüm ... selam ve dularımla...
Mürsel Emre DOĞAN tarafından 6/24/2012 12:10:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bazen hiç özlememek en iyisi Biliyorsun ki o vakit sende hiç özleniyor sun... Demem o ki güzel bakışlım İyidir iyi özlemek özlenmek içinde Peyda olmuş ateşin nüksederek yükselmesi iyidir be Bundan iyisi şam'da "aşk aşk "diye gezen Mevlevi:)
Şiirdeki özlem, kelimelere takla attırmış. Öyle ki, anlamları bile kaymış. Okuyan "O kadar yani" diyor içinden. Aşıklar neden şiir severler anlayamadım hiç. Ama şiirler de aşıkları seviyor be Mehtap'ım:)
şiir de üretemiyorum
anlayacağın şu ki
sözün öldüğü yerdeyim
gelsene
seni hiç özlüyorum
…
Yaaaaaaa...
Çok çok samimi bir özleyiş bu ama... :)