Yeni almıştım evimi; bilirsin, Gelmiştin ya! Penceresinden güneş eksik olmayan hani... O günü hatırladım şimdi. Hem de hediyenle gelmiştin. Kızmıştım sana da, "Neden bu zahmet" diye.
Üç raylı korniş idi getirdiğin, Güneş alan pencereme… Aman Allahım! Ne de zor takmıştık. Becermiştik ama... "Güneşim kapanmasın, boş ver!" desem de ardından, Üşenmemiş, perdeler almaya da gitmiştin...
Güzel bir güneşlikti, ilk raya taktığımız... Süzüyordu sadece güneşi, Aydınlık idi yine de evin içi... Baktın şöyle! Bir pencereye, bir bana... Fısıldadın... "Bakarlar sana!" Tülü taktın üşenmeden... Dedin, "Yaşarsın artık kem gözler değmeden!". Yine de aydınlıktı oda, az puslansa da...
Dışarı çıkmıştın hava almaya, Asıl amaç ise, dışarıdan bana bakmaya... Slüetimi görmüşsün gölge gibi. Hemen döndün eve, Elinde saten bej bir perde... Taktın üçüncü raya hiç üşenmeden, Baktın bana sonra, baktığım gibi sana... Birer hayal gibiydik baktığımız arada. Gölgeler koyu, oda loş... Olsun! Yaklaşarak bakardık biraz da.
Az müzik dinledik, oldu akşam... Karanlığı ışıkla kovaladık. Bir düşünce sardı seni, buruktun... "Olmaz bu!" dedin birden. "Işık seni gösterir!" "Tecritli miyim?" diye düşünce geçti beynimden. Koştun kapıya aniden... "Hemen gelirim!" dedin; giderken: "Bu eve üç raylı bir korniş daha lazım!"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Üç Raylı Korniş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Üç Raylı Korniş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aklımda daha pratik çözümler var benim. Kornişti perdeydi... bunlar zahmetli uğraşlar hocam :)
Gülümsüeyerek yazıldı da yazan mıydı gülümseyen, yoksa bizler kendimizi mi gerdek, perde yerine camlara, okurken; bilmem ki. Ama yine de geçmiş kipli bir öyküde kulak çekişini duyumsamak da mümkündü pekala; kalemin. "Senden oldu, senden oldu, bende kusur yoktu""der gibiydi sanki.
Kaleminize beğenim ve saygımla Turgay Bey, Tebrik ederim.
Hemen gelirim!" dedin; giderken: "Bu eve üç raylı bir korniş daha lazım ---------------------------------------------- ''Bilirim, başka türlü gelmezsin,, Diyordu mısralar...Üç raylı kornişin hatırına belki... Çok hoş seslendirme, alıp götüren serbest nazım.. Şiire bir böcek lâzım.. Tebrikler!...
Az müzik dinledik, oldu akşam... Karanlığı ışıkla kovaladık. Bir düşünce sardı seni, buruktun... "Olmaz bu!" dedin birden. "Işık seni gösterir!" "Tecritli miyim?" diye düşünce geçti beynimden. Koştun kapıya aniden... "Hemen gelirim!" dedin; giderken: "Bu eve üç raylı bir korniş daha lazım!"
daha ne istersin ki dost bu sevmek demek kıskançlıklarla gelen kutlar sevgiler sunarım...
- Karşı cinse saygı duymayı öğretin. - Gece yarısı evine dönen kadının "aranmadığını" öğretin. - Bir kadının omzuna arkadaş olarak da sarılabileceğini öğretin. - Dokunmaktan korkmamasını öğretin. - Sevmenin değer verme olduğunu öğretin. - Sahip çıkmayla, sahip olmanın farklı olduğunu öğretin. - Hiç kimseyi küçük görmemeyi öğretin. - Ama bunları ondan önce kendi içinizdeki çocuğa öğretin.
Albert Einstein"
Einstein sadece oğullarınıza diye yazmış olsa da başlıkda bence herkese öğretilmesi ve öncelikle kendi içimizdeki çocuğa öğretmemiz gerekenler.Daha sağlıklı ilişkiler kurabilmek adına...
Dozunda karar doz aşımında zarar olan duyguya güzel bir göndermeydi Turgay...Sevgiler
Çok güzel, güzel olduğu kadar da sevimli bir şiirdi...okumaktan büyük keyif aldım, tabi dinlemekten de:) konusu, anlatımı, şiiri okuyuşunuz ve fondaki müzik...hepsi bir bütün olarak harika olmuş bence...ayrıca söylemeden geçemeyeceğim, ben de olsam aynını yapardım:) bu güzellik için içtenliğimle teşekkürler ve tebrikler ediyorum değerli şair...saygı ve selamlarımla...
Çok değerliydi yorum.. Beğeniniz çok mutlu etti beni...
Görsel, işitseli anlatım olarak titiz olmaya çabalıyorum elimden geldiğince...
Yalnız anlayamadığım "Ben de olsam aynısını yapardım" yazmışsınız... Orayı anlayamadım... Üç raylı ikinci korniş mi alırdınız yıoksa şiir mi yazardınız :)
Espri tabii...
Yorumunuz gerçekten onur verdi bana... Teşekkür ediyorum...
inanın cep telefonuma attım indirip şiirin mpsini o kadar çok sevdim ve yaşadım okur ve dinlerken şiiri zira çokça kendi duygularımdan.. gerçi hiiiç kıskanç değilimdir :)
Kıskançlık olgusunun boğan sonucu ne kadar sevilmez değil mi?
Şiirimi sevişiniz, beğeniniz için çok teşekkür ediyorum. Şiirlerimi okumak size huzur veriyorsa inanın çok mutlu olurum; çünkü şiirler okunsun ve okuyan huzur bulsun diye de yazılır biliyorsunuz. Ortak dertler, ortak hüzünler, ortak sevinçler paylaşılsın aynı zamanda...
Kıskançlık da böyle birşey işte.. :)
Mısralara işitsel ve görsel desteği çok eskilerden beri ihmal etmem.. Siz de ben gbisiniz. Dikkat ettim şiirlerinize... O nedenle bu beğeniniz....
Tüm beğenilerinizin mutluluğuyla teşekkür ediyorum..
:)) Aman Allahım bu gidişli kaç üç kornişli perde takılır kimbilir. Bu ne kıskançlık. Harika idi. Yüreğinize sağlık. Tebriklerim bolca... Saygılarımla...
Biliyor musun Gülhun dostum; bazen bir duygu geliyor, selin önüne set oluyor, kıskançlık bile güzel sevgilerde diyor... Bazen de bir sel geliyor gürül gürül; kıskançlık seli ve yok ediyor duyguları. İşte isyanım da, kıskançlığı tiye alışım da buna.
Kıskançlığın ölüm fermanı yazdığı bir duygu ve sevgi dünyası yerine, güven duygusunun papatyalar, gelincikler fırlattığı bir sevda yıldızı ne güzel olur yaşamda...
Kadim dostum, yorumunla güç kattın yine sayfama... Her zaman beklerim.
Şunu biliyorum ki; edebiyat denilen sözcük dünyasına sen beni yeniden döndürdün. İnşallah başarırım yeniden; tıpkı eskisi gibi :)))))
:)))))))))))))) Şiirdeki 3 korneş alıp geleni tuttum tam bendenmiş kendimi buldum onun sahiplenişinde Bende olsam aynını yapardım 2nci şahısı anlatımınız çok güzel müzik ona keza kıskanır seni kıskanır elim kıskanır yaban ellerden
Hay aklınıza sağlık...