(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sensizleşti Sular şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sensizleşti Sular şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yıldız yıldız bölüp, Avuç avuç ektiğinde yüreğime Sevgi fısıltılarını, Yutuyordu deniz, günün kızıllığını...
Sevgi fısıltıları, yıldızlar kadar parlak ve umut dolu gelmiş şiirin yüreğine. Az da değilmiş, avuç avuç sevgi cümleleri akmış, yıldız dansı gibi ellerine. Tam da o an deniz yutuyormmuş, günün kızıllığını. Nasıl da vuruyor bir şamar gibi, bu satır insanın yüzüne. Müthiş bir benzetme sezdim ben bu satırda. Deniz, kızıllığı yutarken her zaman ki alışkanlığı ve doğallığı içinde; şiir de sevgi fısıltılarını yutmuş güvenle. Bu dörtlük bile başlı başına bir şiir sanki. Etkisinin çok olmasının sebebi, bu kadar doğal bir şekilde zaman zaman aldanmamız da olabilir tabi ki. Çok beğendim bu dörtlüğü.
Alev alev yakıp, Umut umut üflediğinde beynime Dönüş müjdelerini, Yakıyordu deniz, yakamoz ateşini... Alevler de yanmaya başlamış, kızılın öce denize oradan da yüreğe yerleşmesiyle. Fısıltılar uzaklaşmaya mı başlamış ne? Dönüş şiirleri de yazmış demek ki, fısıltıların sahibi. Denizin yakamoz ateşi , şiiri de yakmaya başlamış
İhanetler hançere dönüşmüş. İhanet hançerleri ille de bir başkası ile aldatma olmayabilir. İlle de başka bir gölge aramamız gerekmez şiirin üstünde. Yıldızları kıskandıracak kadar parlak sözler sarfeden kişinin sözleri samimi değilse bile ihanet etmiştir karşısında ki kişiye. Samimi yıldızlar parlatmışsa sözlerinde, tutmaması ve sözlerinin sorumluluğunu almaması da ihanettir en çok da kendisine. Nasıl bir ihanet olursa olsun şiire hüzün veren ihanetin rengi, denize dökülmüş yıldızlı sözler. Deniz, dalgalarında yok ediyor kalan izleri. Kalan harflerden de bu şiir yazılmış belki de.
Hiç bir iz tamamen silinmez yüreklerden, gerçek izleri kalır sadece ve kurulan hayaller yok olup gider zaman tünelinde.
Saygılarımla.
hayal deniziii tarafından 9/16/2012 2:23:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hançer hançer vurup Damla,damla koklattığında ruhuma Sessiz ihanetlerini Siliyordu deniz sensizliğin izlerini...ihanete uğramak çok acıdır sancılı bir dönem affedip yeniden başlamakmı yoksa arkana bakmadan gidip gururu kurtarmakmı çoğu zamanda ikincisi olur ...saygılarımla Turgay bey harikaydı
İffet şehveti dizginleyene kadar , şehvet iffeti ne oldum delisine çevirir. İhanetten önce şehvet, ihanetten sonra sadakat konuşur.Doymuş bir şehvetin istirahatini fırsat bilen sadakat ne yeminler eder. Sadakat bağıra çağıra yeminler ederken şehvet yavaşca uyanır , sokulur sevgilisinin ensesine ve başlar fısıldayarak konuşmaya. (seviyorum,seviyordum,sevdim) üstadım kısacık dizelerde,okadar çok yorumlanacak şey varki,ben tek dizesinin yorumuna meylettim,ziyadesi ile anlamlı,minik,dev bir şiirdi kutluyorum sırlı yüreğinizi,hiç susmayın olur,mu? saygılar______________
Aslında şiirin geneline bakışımı sizin yorumunuzun derinliğinde de bulabiliyorum.
Şiirler iyi ya da kötü olsun, hiç fark etmez; yorumlar irdeleyici, yorumlar derinleri araştırıcı olursa zaten şiir kendiliğinden ortaya çıkar...
Buna rağmen mi kötü? Varsın olsun... Ünlü şairler de arada kötü şiirler yazar... Düzelir, gelişir...
Ben yorumunuzdan çok şey anladım. Ve şuna hep inanmışımdır ki; şairi şair yapan, yazarı yazar yapan en olumsuzundan en olumlusuna kadar eleştirilerdir... Yeter ki eleştirileri iyi hazmedebilelim...
Tekraren teşekkür ediyor, saygı ve selamlarımı yolluyorum...
Sevda ve hançer... ve İhanet, sessizinden hem de...
Susmak da ihanettir, aşkın şarkısında. Bu muydu ki kasıt. Konuştukça hançer, sustukça ihanet.
Arınır, ömrün kıyısı, yine kendi sularıyla sıyrılır yorgunluklarından. Arınmak zorunda çünkü, hiç bir yaprak yok ki kesebillsin; ay ışığının suya inen yolunu.
Kaleminize beğenim ve tebriklerim usta. Çok güzeldi.
Aynur Baş tarafından 6/19/2012 8:56:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir, yorum ve resim şiiri bize çok gerçekci bir atmosferle ulaştırdı. Yorumdaki o tok sesin verdiği aks valla beni çok etkiledi. Şiirde kırılgan bir yüreğin sesini, avazını ulaştırmış olsa da, Sular açılan yaraları tedavi etmiş sessizleşmiş ve dinginlenmiş gibi geldi bana. Tebrikler güzel şiire, ona can veren sese, şairin kendi sesi sanırım. Her şey güzeldi başarılı bir eser. Tebrikler,selamlar.
Serbest nazımla duygularınızı bi çırpıda dışa vurmuşsunuz.. İhanetin acı tablosu belliki özleme dair.Final harikaydı... Derin anlamlar içeren bir finaldi, okuru düşündürdü... Teşekkür ve takdirlerimle efendim..
babidim tarafından 6/19/2012 7:09:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli dost kalem,Nefis bir şiirdi tebrik ederim sizi ve kaleminizi yüreğinize sağlık,kaleminiz daim olsun.Hayatta hiç bir üzüntü sizi bulmasın yüreğiniz sevgi tomurcukları ile dolsun,sağlıklı ve uzun ömürlü bir yaşam dileğimdir siz değerli dostuma,
Bende karar veremedim yeni sevdaya yelkenin denizdeki hışırtılarımı,okudukça rota nasıl yol alacak derken ihanetin anlatımı mı,vefasızlığa uğramışlığın terkedilmişliğin iç yangını mı diğer yorumculara göz gezdirdim aşağı yukarı çoğunun tesbiti ortak bir düşüncede evet final böyle noktaladığınız gibide doğrusudur fakat okurken bizde hızımızı alamadık sanki yarım kaldı sözünüz tükendi noktaladınız azıyla özüyle sundunuz bizlere
Çok güzel, su gibi akan mısralardı...ancak sanki önüne bir bent konuldu, su akacakken önü kapatıldı hissi uyandırdı bende...yani nasıl anlatayım, tadı damağımda kaldı işte:) daha devam edecekmiş, ama bir şekilde etmemiş, ya da etmek istememişsiniz gibi bir his...sanırım gene pek anlatamadım, yorum özürlüyüm işte:( kısacası çok güzeldi, keşke biraz daha devam etseydi, ama bu benim naçizane fikrim tabi, sizin bize aktardığınız kdarı ile yetinmek durumundayız, sizde klanları da belki daha sonra okuma şansımız olur kim bilir...teşekkür ve tebriklerimle şair...saygımla...
Pardon Nilgün hanımın yorumunu görmemiştim,yorumları pek okumam ben, direkt şiire konsantre olur, anlamaya çalışırım, keşke baksaymışım ama:) bu arada şiiri yorumunuz da çok güzeldi, ben teşekkür ederim sayfanızdaki güzellikler için...hep şiirle kalın...
Öncelikle çok değerli ve irdeleyen yorumunuz için gerçekten çok teşekkür ediyorum...
Aşağıda Nilgün Hanım da aynı konuya değinmiş sağolsun... Bu gibi yorumlar bana onu vermekte; şiirlerin gerçekten irdelendiğini göstermekte.
Bu şiirin finalini maalesef bilinçli olarak koymadım. Mutsuzluğa kıyamadım... Mutluluğu da yazamadım. Öylece kaldı. Hani "Ne yardan ne serden" derler ya; işte öyle birşey.. :))) "Her okuyanın yaşadığı bir şeyler vardır" diye düşündüm ve finali okuyana bıraktım. Mutlu ya da mutsuz son gibi...
Seslendirmede de ses tonumu finale göre ayarlamadım zaten...
Dikkatli ve irdeleyen yorumunuza çok çok teşekkürler...
Bugün ikinci kere başıma gelen bir durum bir arkadaşımın ağzından bir öykü dinledim öykü bitmiş anlamadım:D bir süre bakıştık ben baş salladım ee dedim o baş salladı yani dedi hayat devamını gösterecek..