Okuduğunuz şiir 10.4.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Turgay COŞKUN
İğneye İplik Lazım
Ne etsem ne söylesem, nasıl olsa suç benim. Kılıçtan bile keskin, adalet istiyorum. Haklı olduğun yerde, ant olsun ki ben senim; Senin de ben olmana, kefalet istiyorum.
Etraf görünmez oldu, her yanımız toz duman. İyi kötü yan yana, hıncahınç kompartıman. Kendi evimiz bile, sanırız ki deplasman. Kan sömüren dünyada, fazilet istiyorum.
Ayrık otu misali, kök saldı fitne fesat, Toprak bol sulanınca, bire bin oldu hasat. Bırak tarlada kalsın, satışa verme ruhsat. Korku varsa içinde, vekâlet istiyorum.
Asumandan ummana, önce baktık tozpembe, Sonra gökkuşağında, ağır yük yaptı bombe. Çarşambayı görünce, belli idi perşembe; Ahvalimize bakıp, suhulet istiyorum.
Keşke şer yaşanırken, biz uykuda olsaydık. Sonra düşe cin gelse, hep kâbusla dolsaydık. Uyanıp endişeyle, saçı başı yolsaydık; O an "Rüya" diyecek, hayalet istiyorum.
Sömürmeye alışmış, her bir el ayrı cepte. Cepler değişik nesep, ayrı ayrı meşrepte. İğneye iplik lazım, bitmez ki bu kelepte. Maddelere tapmayan, asalet istiyorum.
SESLENDİREN: Turgay COŞKUN
"İğneye İplik Lazım" adlı şiirimi "GÜNÜN ŞİİRİ" seçen Edebiyatdefteri seçki kuruluna yürekten teşekkür ediyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İğneye İplik Lazım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İğneye İplik Lazım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yaşadığımız şu yalan dünyada kaybettiğimiz değerler, insanlığın öldüğü şu günlerde... içimiz nasıl da kırılgan, şiir baştan sona çok güzeldi kutlarım saygımla hep
Zevkle okudum ve dinledim yüreğinizde yer yapan mısralarınızı Turgay Coşkun Üstadım.Gönülden tebrik ediyorum.Duygularınız var olsun,Kaleminiz hiç tükenmesin.Sevgi ve saygılarımla.
İskeleti Çakma Osmanlıyı gözümüze , beynimize sokmaya çalışıp diriliyor diye göstermeye çalışanlar var Kürdistan hâyâlini ruhumuza hakikatmiş gibi yamamaya çalışanlar var Türkü tarihten silmeye çalışanlar var Barış adına
Herkes kendi etnik kimliğine sahip çıktığina inandığını sanırken Özlerinde insanlığa düşman olmuş, sahipsiz yıldızlar var Habersiz maddeye tapanlar var
Demem O ki ; Susum dahi sus olmuş kalleş zihin pusularına
Menfaat her dili konuşur, her kılığa girer olmuş . Hatta menfaatlere karşı kayıtsız biri gibi görünmesinide bilir hale gelmiş insan gibi insanlar var , ama bir tek insan yok
:
Özünde insan olup Vâkti dolmuşlara selâm olsun şiirle
Ne mutlu Türküm diye kendini bilene Özünü bilmeyen özünde insan kalabilir mi hiç Ne mutlu Özünde hakiki insan olana
..
Kendi etnik kimliğine sahip çıktığinı sananlar var
Demem O ki ; Susum dahi sus olmuş zihin pusularına
...
Geleceğin tarihini çiziyoruz şimdi Ne mutlu Türküm diye kendini bilene Özünde insan olana
...
“Her şeye rağmen muhakkak bir ışığa doğru yürümekteyiz. Bende bu imanı yaşatan kuvvet, yalnız aziz memleket ve milletim Hakkındaki sonsuz sevgim değil, bugünün karanlıkları, ahlâksızlıkları, şarlatanlıkları içinde sırf vatan ve hakikat aşkıyla ışık serpmeye ve aramaya çalışan bir gençlik görmemdir.”
Mustafa Kemal Atatürk. 1918.
...
Aşk dahi aşka perde olmuşken Maddelere tapmayan, hakiki bir insan istiyorum şiirinizle birlikte Ölmeden evvel ölmek... yanarken yanmadığını görmek
Teşekkür ediyorum Şiire Kutluyorum
Duâmla
.......
.
YAŞAYANKELİME tarafından 4/11/2016 10:13:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Birinci ve ikinci paragraflardaki o "Var" dediklerinize "Yok" diyebilmek mümkün mü? Öylesi bir zamandayız ki; atılan her adımda defalarca düşünmek gerekiyor.
Ve sonrası... Maskeler, düşünce fakiri görünüp de aslında kök olarak dışa bağımlı olanlar... Neler yok ki?
Teşekkür ediyorum düşündüren yorumunuza. Yorumunuzu sayfamda görmek çok güzeldi.
Turgay beg, sizin siiriniz gayet güzel ve zevkle begenerek okudum. Fakat sizin siirinizi zaten oldugundan daha da güzel yapan bir sebep daha var ki, inanin sizin siirin bir kitasi edemeyecek siirler, sizin siirinizin yaninda bir diger ikinci günün siiri olarak duruyor anasayfada.
Demem o ki efendim, günün siiri seçilen serbest siiri görünce, sizin siiriniz mukaddes bir güzellikle parliyor.
Alp Bey, öncelikle güzel yazılarınız ve şiirleriniz için sizi kutlarım.
Şiirimle ilgili görüşleriniz, düşünceleriniz beni mutlu etti. Ülkemiz ve bilhassa üzerinde yaşadığımız çevre coğrafya şu an kan gölü içinde. Bu kan gölünde taşeronlar sadece birer maşadır. Emperyalist güçler o kanı hiç dindirmemek için tüm güçlerini kullanmaktalar. Bunun sebepleri tabii ki vardır; ama o sebepler tabi ki bu platforma sığmaz.
Değerli yorumunuz için içtenlikle teşekkür ediyorum.
Umudunu kaybetmiş olanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur. -- Boise Kötümser yalnız tüneli görür, iyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte ışığı ve de gelecek treni görür.-- J. Harris
Beğendim. ........................................ Saygı ve Selamlar.
Merhaba Turgay Hocam, şu hayattan isteklerimiz çok değil aslinda, son mısrada dediğin gibi; Asalet'imiz gitmese, zalimlerin önünde boyun eğmesek, elimizde tek o kalsa bize yetecek aslinda... Başka söze gerek yok.
Güne yaraşan şiirinizi yürekten tebrik ederim, selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45) tarafından 4/11/2016 10:19:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Keşke şer yaşanırken, biz uykuda olsaydık. Sonra düşe cin gelse, hep kâbusla dolsaydık. Uyanıp endişeyle, saçı başı yolsaydık; O an "Rüya" diyecek, hayalet istiyorum.
Şiir öylesine güzel ve yerini o kadar çok haketmiş ki önce size sonra seçki kuruluna kocaman bir teşekkür.
Biz ellerimizi her Allah'a açtıgımızda biliriz ki; bizi duyan, açtığımız avuçların içine istediklerimizi zamanı gelince bırakan yüce bir güç var. O güç haksızlığa uğramışın yanındadır her daim. İnsanlık bu kadar kirlenmiş ve kirletmeye devam ederken hepimize lâzım olan adalet, asalet, fazilet ve daha bir çok güzellik elbette gelip bulacaktır bizi.
Yeter ki insan kalalım. İnsanca yaşayalım.
Nicelerine olsun üstad.
Tebrikler.
Reyna Güneş tarafından 4/11/2016 8:53:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu üç günlük dünyada kana sebep olanlar, gözyaşlarına sebep olanlar elbette ilahi adalette bunun hesabını verirler.
Keşke her yer güllük gülistanlık olsa da bizler de sevgi şiirleri yazsak. Doğanın güzelliğini haykırsak. Ama olmuyor işte. Ve ben şu ortamda sevgi ve neşe dolu şiirler yazmayı bile kendime yediremiyorum. Nutkum tutulmuş durumda.
Umarım insanlık kendini yok etmekten cayar ve aklı başına gelir.
muhteşem ve muhteşem ötesi..gıpta ile beğeni ile okudum.okudukça okuyasım gelen çok güzel bir şiirdi.bu güçlü yürek sesinizi can-ı gönülden kutluyorum.selam ve saygılarımla.
Gülseren Morkan tarafından 4/10/2016 11:11:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel yorum ve övgüleriniz için çok teşekkür ediyorum arkadaşım. Ben zaman bulup uğrayamadığım halde sayfamı hiç yalnız bırakmayan size şükranlarımı sunarım.
hızla yozlaşan dünyada insanlık kana acıya banarken anı yarını ütopyalara inanmak gerekir mi yaralara merhem olur mu? Sayın turgay hocam derin anlamlı dizelerdi
İçinde yaşadığımız coğrafyanın ve ülkemizin şu durumunda sosyal olaylara daha çok parmak basılması gerekiyor kanısında olduğum için yazı ve şiirlerimi iyice azalttım ve yazarsam da sosyal içerikli yazma kararı aldım.