(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZÜLFİYARE DOKUNDUK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZÜLFİYARE DOKUNDUK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hiciv şiirlerini sevmiyorum, ama kaleminize çok yakışmış. Kimseyi hedef almadan kırmadan incitmeden de hiciv yazılabiliyormuş demek ki. Okurken hem güldüren hem düşündüren dizeler çok güzeldi.Zülfiyare böyle tatlı kelamlarla arada sırada dokunmakta yarar var sanırım. Çok beğendim tam yerine rast geldi, manzara koymadan görülmesi caizdir bence Sevgim ve saygımla..
Hemşehrimi söze başlarken canı gönülden tebrik ediyorum. Bu sözlerden hiç kimsenin alınmaması lazım. Elbette hepimizin yanlış bildikleri de olur, yanlışları da. Aklın yolu bir olduğu gibi doğruya da bir yoldan ulaşılmalı. Acemilik çeken arkadaşlarımız ustalara sormalı, ustalar da kırmadan, incitmeden doğruyu izah etmeli. Ben şahsen hep doğru yazıyorum diye bir iddiada asla bulunmadım, bulunmam da. Yanlışımı gösterene en içten teşekkürümü, saygımı sunarım, yanlışımı gösterip, düzeltmeme imkân sağladığından. Şahsen bazı arkadaşlara defalarca hem de şiirlerinden dolayı tebrik ettikten sonra mesaj yoluyla doğru bildiğim şekilde hem de örneklerle yardımcı olmaya çalıştım. Arkadaşlar öyle sanıyorum ki memnun olacağı yerde alınmışlar. Hemşehrim, tekrar tebrik ediyorum; Allah razı olsun.
sakaogluhasankucuk tarafından 6/23/2012 3:15:22 PM zamanında düzenlenmiştir. Aynen katılıyorum, teşekkür ederim.
sakaogluhasankucuk tarafından 6/23/2012 3:16:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
biraz mizahi de olsa gerçekler ortada şiir diye kelimeleri yanyana dizmek şairlik olmasa gerek hem herkes bldiğince yazar ama hataları varsa da kabul etmeli biizm bir iddiamız yok yazıyoruz işte eksiklerimizi söyleyen başımızın tacıdır
Anlayacağın be can toprağın altı bulut parçası üstü susuzluğa boğulmakmış
bundan olsa gerek bugün de Umutları yine yükleyip ipsiz ve kuyruksuz bir uçurtmanın ucuna Eriklerin renginde ağladık
dost haz almamak mümkünmü iğnelerden uyandıkça açılırız gerçekler kimi ürkütürki insan kendini bilirse dev aynasında gördükçe kendimizi gözler kör olur bazen basit bir söz bile deryayı çağrıştırır herkes şaiir olamaz şair doğulur...sizin ustalığınızda bundan gönül gözü ve duygu yürekli olmuyan birazda geniş hayal lazım...toplumun bu dar çerçevesinde bunada razıyız be dost...doğru bakan yüreği kutlar sevgiler sunarım...
Niyetimiz kimseyi kırmak değildir Şurdakini buraya koymak değildir Arada bir zülfiyare dokunduk Tam yerine rast geldi manzara koyduk" :))
Ara sıra dokunmak lazım, O zaman anlar Ahmet-Mehmet belki de Kazım. Hafiften vurguyla üzmemesi gerekir yazım, Kimi der kimi bakar kimi de durmadan yazar. Tebrik ederim.
şimdi ne yapmak isterdim,kendimi doğru ifade edebiliyor muyum, başkalarıyla yaşanan sorunların sorumlusu kim, benden kaynaklanan bir durum varsa bunun farkındamıyım ve sorunun parçası olan diğerleri ne yapmaya çalışıyor.bu sorular cevapsız bile kalsa bir sakıncası var mı? sakınca görmüyorum ve umrumda da olmuyor.her sorun çözülmek zorunda değil ve sorular bazan cevapsızda kalabilir.hayat bildiğini okuyor.iyi de ediyor.şimdi tutupta giriş gelişme sonuç üçlüsünü kullanıp bir yazı yazmasam kimi küstürürüm.bu bir deneme değil diye şu an içimden dökülenleri silseler buna üzülecekmiyim.sorular cevapsız sorunlar çözümsüz ... herşeye rağmen illede deniz illede martılar...:)
valla harika yazmışsınız üstadım ,çok keyfli ve espriliydi gülümsetti beni kutluyorum daim olun herdaim saygılar________--
Gördüm sayın çetiner vermiş fermanı;))))) sizde onaylamışsınız onu;)))) şair olmak çok şeydir bana görede.. Ve kolay değildir ki şair olabilmek.. toplumun önünde gidip herkesten farklı görmek farklı yazmak ve güzel bir dil kullanmak.. Duyguların kuralı yoktur ama şiirin vardır bana göre.. Serbest hece hiç farketmez kendi içinde kendine göre kuralları dile uygunluğuyla şiir niteliğiinde olabilmesi.. Ve ben şiirleri duygular nezdinde yorumlar çoğunlukla yetkin görmem kendimi çünkü şair değilim şiir bilgim bir şiiri bütün olarak inceleyip hecesiyle uyağıyla ayağıyla iyi doğru yanlış diyebilecek kadar.. bu işi bilenler bakıyor şiire gözüyle anlıyor eksik heceyi uyumsuz uyağı ayağı..neyse çok dağıtmadan haklı şiirdi aslında çokta haklı mizah diyorsunuz ama bence ciddi taşlama haşlamaydı şiir;)))) ve bir aynaydı tutulan bakıp görebilmek önemli olan.. malesef en zor olanı kendi aynalarımızdan kendimize bakabilmek.. ve dost aynaların gösterdiklerini görebilmek.. her ayna doğru değil mutlak aynalarında çukuru var büyük küçük göstereni var.. Ben kendi adıma doğru aynalardan aldığım her yansımayı değerlendirir kendi akıl süzgecimdende geçirerek daha iyiyi bulmaya çalışırım..Burası ededbiyat sitesi ve kişilerin kavga yeri asla olmamalı... Şiir olmalı konu ve şiiri nasıl daha iyiye daha güzele götürebilmemiz olmalı.. bu bağlamda değerlendiriyorum şiirinizi ve zülfiyara ciddi ciddi dokunmuşsunuz be şair gülmekten öte çokta düşündürttü beni şahsen.. saygım her daim..
çok haklısınız hocam,lakin şevki kırmamak da gerek benim gibi acemiler gayret içinde:))) samimiyetle söylüyorum haklı dizeler doğruya doğru... tebrikler
Zemin kaygan, Hava puslu. Avlanayım derken av olmayın Ziya Bey Dostum. Bırakın herkes dilediğini söylesin yazsın. Zaman denen kalbur güzeli her zaman üste çıkarır. Selam ve muhabbetlerimle.
Oltayı gördüm yeme gelmem. Yaşlıyım gençlerin önünde eğilmem. Bir iki şiir yazmışsam, Kendimi kaf dağında görmem . Daha şiir kitabım bile yok. Kitapsızım diyemem. Kur'an a haksızlık etmem.
Ziya Bey Kardeşim, Çıktığın şiir avında olta mı kullanıyorsun yoksa serpme ağ mı diye sormadan edemedim. Tek tek olta ile avlanmaya benzemiyor bu kadar şiirin toplanıp değerlendirilmesi. Serpme ağın içine takılanlara bakıp bakıp ondan sonra döşedin bu satırları biliyorum. Amma ve lâkin çok çok iyi ettin. İmge salataları yüzünden bazan sayfalarda dolaşmaktan vazgeçiyorum ben. Bir de Suzan Çelik kardeşimizin yorumlar ile ilgili yazdıklarını dikkatle okudum. Çok haklı serzenişleri var. Yorum dediğin şey insanın okudukları hakkında düşündüklerini yansıtan sözleridir. Bu, bazan eleştiri, bazan övgü olabilir. Ben şahsen okuduğum bütün şiirlerin altına bırakılmış olan yorumları da mutlaka okurum ve şayet yorum yazacaksam ondan sonra yazarım. Benim düşündüklerimi ifade eden olmuş mu diye bakarım. O yüzden de çok az sayfa ziyaret edebiliyorum. Bazı dostlarımız, arkadaşlarımız ise sayfayı ziyaret ettiklerini belli etmek için öylesine birkaç kelime yazıp çıkıyorlar. Ve bu yazdıkları bazan şiir ile hiç alâkası olmayan şeyler olabiliyor. Bu da şiiri okumadan, anlamadan yorum yazıldığının göstergesi. Bazıları da şiirin son kısmından bir bölümü kopyalayıp alta yapıştırdıktan sonra "mükemmel bir şiir okudum.." vs tarzında bir kapanış cümlesi ekleyerek güya yorum bırakmış oluyorlar. Bazıları da lâf olsun diye favori listesine ekliyorlar ki sayfayı ziyaret ettikleri belli olsun.. Bunlar her gün karşılaştığımız şeyler. Ne diyelim... herkesi olduğu gibi kabullenmekten başka birşey gelmiyor elimizden.. Olanı olduğu gibi kabullenirken, senin yaptığın gibi eleştirilerimizi dile getirmekten de geri durmayacağız tabii... Yola devam Kardeşim..
SAYION ARKADAŞIM.ŞİİR NEDİR. KİŞİNİN BAĞRINDAN KOPUP GELEN DUYGULAR DEĞİLMİDİR.ŞAİRE YASAK KOYAMAZ KİMSE .İSTER SERBEST YAZAR İSTER HECE YAZAR.KİMİSİ LİRİK ŞİİR SEVER AŞKTAN SÖZ EDER,KİMİ DOĞAYI ÖVER,PASTORAL YAZAR.KİMİ TİYATRAL YAZAR.KİMİ EPİK YAZAR DESTAN OLUT.KİMİ ÖĞÜT VERMEK İÇİ MASALIMSI ŞİİR YAZAR (fabl)LAR BUNLARA GİRER KİMİDE SATİRİK(TAŞLAMA_HİCİV )YAZAR,KARŞISINDAKİYLE UĞRAŞIR.HOŞUNA GİTMEYEN ŞEYLERİ YAZAR ELELTRİ YAZAR.ŞİİR NE TÜR OLURSA OLSUN EDEP DIŞI HARİÇ BENİM İÇİN KUTSALDIR ONA EMEK VERİLMİŞTİR.BEN BİR TEK OLUR OLMAZ ANLAŞILMAZ İMGELER KULLANILMASINA KARŞIYIM.ÇÜNKÜ O ŞİİRLERE YORUM YAPMAK İÇİMDEN GELMİYOR.ÇÜNKÜ ANLAMIYORUM.BEN YORUM ALMAYI DEĞİL YORUM YAPMAYI SEVEN BİR İNSANIM.AMA DEFALARCA İKAZ ETMEME RAĞMEN HALA AYNI TÜR ŞİİR YAZIYORSA ONA YORUM YAPMIYORUM.AMAN ŞU ŞARİYİYMİŞ ŞU ŞAİR KÖTÜYMÜŞ DİYEİSİM VEREREKTE YORUM YAPMAM NASILKİ BENİM BİR ONURUM VARSA, ONUNDA BİR ONURUVAR.O TANINMIŞŞAİRLER VARYA KİTAPLARI OLAN BEN İNCELİYORUM ,ÖYLE SAÇMA SAPAN ŞİİRLERİ VARKİ.BUNU ACABA GERÇEKTEN OMU YAZDI DİYOR İNSAN.GERÇEKLERİ DİLE GETİREN ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR YAZMIŞSINIZ.HER KESİMİ İLGİLENDİRİYOR.HERKES BİRAZ KENDİSİNİ TOPARLASIN DİYORUM.BAŞARILAR DİLİYORUM.ŞİMDİ BEN BİR KAMPANYA AÇTIM.BENİM BU UZUN YORUMLARIM TENKİT EDİLİYOR UZUN İSTEMEYENLERE UZUN YORUMYAZMAYACAĞIM.BUGÜN İNANINÇOK HASTAYIM AMA YORULARBİRİKTİ HADİ BİR ,İKİSİNİCEVSAPLAYAYIM DEDİM. ALLAHA EMANET OLUN ARKADAŞIM....
SEVGİLİ ARKADAŞIM. .(SİZLER BENİM BÖYLE UZUN YORUM YAPMAMDAN RAHATSIZMISIMIZ.BİRARKADAŞ BANA YORUM ARSIZI DEDİDE.BEN SİZLERDEN UZUN YORUM BEKLEDİĞİM İÇİN UZUN YORUM YAPIYORMUŞUM.ASLA BEN EDEBİYARI SEVİYOR VE ŞİİRİ DERİNİNE İNEREK SİZLERLE PAYLAŞIYORU.BİRDE NEDİYOR BİLİYORMUSUNUZ SEN ÜST ÜSTE 3 YORUM YAPMADA SENİ NASIL BIRAKACAKLAR DİYOR.ARKADAŞLARIMI KORUYUNCA BANA DÜ ŞMAN OLDU VE HABİRE BANA TAŞLAMALAR YAPIYOR ŞİİRİNDE.NE YAPAYIM BEN EMEK VERİLMİŞ BİR ŞİİRE AZDA OLSA ÇOK DA OLSA YORUM YAPIYORUM BUNU HERKESE SORACAĞIM VE BUNDAN SONRA YORUMLARIMI BENDE.(GÜZELDİ- HARİK-MÜKEMMELDİ DİYE YAPACAĞIM BU YORUMUMA LÜTFEN CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER.ALLAHA EMANET OLUN,ARKADAŞIM.BEN HANGİNİZDEN BANA UZUN YORUM YAPIN DEDİM HEPİNİZİ AYRI AYRI SEVİYORUM.ŞİİRLERİNİZ BENİM İÇİN KUTSALDIR.ÇÜNKÜ HEPSİ UZUNDA OLSA KISADA OLSA YÜREĞİNİZDEN DÖKÜLEN DAMLALARDI.R .B.EN EDEBİYAT DEFTERİNİN KRALI OLMAYA GELMEDİM.BEN DAHA ÇIRAK.BİLE DEĞİLİM..BU YAZIMI MUTLAKA CEVAPLANDIRMANIZI ÖZELLİKLE İSTİRHAM EDİYORUM..SAYGI VE SEVGİLİRİMLE ALLAH'A EMANET OLUN SEVGİLİ ARKADAŞIM.
:)) yorum meraklısı! acaip bir söz benim için hele
sizin bu yorumlarınıza böyle bir benzetme yapan varsa ard niyetlidir. bakın bende şiir sevdalsıyım
asla şair değilim
olur muyum bilmem ama çalışıyorum uğraşıyorum şiir yazabilmek için şair ola gibi bir hevesim yok olsam ne olur ki
burda dostlarla gönülden gönüle telepati kurarak, paylaşım yapıyoruz..
sanal alemde dolaşanların onda sekizi sorunlu insanlardır" demişti bana birileri.. bazen bu söze inanasım geliyor..
dün bir şiire eleştiri yazdım diye adam bana demediği kalmadı.. neymiş efendim ben onun üzerinden pirim yapmaya çalışıyorum
ulan sen kimsin de snin üstünden pirim yapmaya çalışayım. hem ben meşhur olma gibi bir gayretim yok çok şükür ben bana yetiyorum...
neyse başınızı ağırtmayayım
sizin yorumlarınız harika
emek harcayarak, zaman ayırarak yaptığınız yorumlar çok hoş
gelelim bu şiire elebette denilecek çok şey var ama ben bu şiiri birilerine gönderme olarak yazamadım biraz şaka yollu takılayım dedim bizim mizacımız böyledir şakayı severiz
İşin özü şu değerli dostum. Şiirler tarafsız okunacak, bize yorum yazıyor diye herkesin her şiirine başyapıt muamelesi yapılmayacak, yorum almak için dostum, üstâdım, annem, böceğim, cücüğüm diye kimse kandırılmayacak, emek verilmiş, gerçekten çok güzel şiirlerin şairleri tebrik edilecek, güzel olmayan şiirler beleşten yorum alamayınca herkes güzel yazmaya çaba harcayacak, Türk şiiri kazanacak, fermânımdır, o kadar:))
senin şiiri okuduktan sonra aklıma geldi yazayım yazmayım derken başka bir şiirler uğraşıyordum istediğim gibi olmadı döndüm buna malzeme bol olunca yazmak zor olmuyor
aslında benim "sayfa muhabbetleri" diye bir serim var ilkini yazmıştım devamını da yazacagım gülmekten ölürsün:)) hayırlı geceler
Heceden bilmem ben serbestten sor sen ustayım, usta:) Yorum yazar, yorum almaz şiirim hastayım hasta kaleme yakışmayacak ve lakin biraz da küstah Bırak zülfiyare dokunmayı bir ayak ver usta... Mazur görüle inşallah... hece denedik..:).
Şair ve şiir kalemle güzel yansımış tebrik ederim... selam ve dua ile...
Kimseyi hedef almadan kırmadan incitmeden de hiciv yazılabiliyormuş demek ki.
Okurken hem güldüren hem düşündüren dizeler çok güzeldi.Zülfiyare böyle tatlı kelamlarla arada sırada dokunmakta yarar var sanırım.
Çok beğendim tam yerine rast geldi, manzara koymadan görülmesi caizdir bence
Sevgim ve saygımla..