(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KILIBIK (MİZAHİ MESNEVİ) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KILIBIK (MİZAHİ MESNEVİ) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ah kardeşim... Şimdi enişten bu şiirini okusa alınır vallahi.BEN KILIBIKMIYIM DER.O DA BAZEN BANA DESTEK İÇİN KOLLARI SIVAYIP İŞE GİRİŞİR.AMA ABLAM ESKİDEN VALLAHİ İŞ BIRAKMAZDIM .AMA O GÜNLER GERİDE KALDI. ŞAKA BİR YANA YIKTIN YİNE ORTALIĞI.KONUSUYLA USLUBUYLA HEMDE.KUTLARIM.
gülümseyerek okudum üstat.. ne çok var böyle tanıdık.. ama sorsanız demez asla kılıbık..ayrıca adamda biraz kılıbık olmazsa bu devirde nasıl gider evlilik.. kadın dışarda aynı erkek işinde erkekte tabi asacak çamaşır;))) tabi yıkayacak bulaşık;))) ama korktuğundan değil eşini sevdiğinden ona yardım olsun diye;)))) sanırım böylelerine değil lafınız..kutluyorum kalemi saygılarımla.. bir sorum var karısınan korkana kılıbık deniyorda kocasından korkana ne deniyor bilen varmı... yoksa o olması gereken mi;))))
Tebessüm ettiren şiir için teşekkürler Ziya Bey Kardeşim. Gerçekleri dile getirmişsin. Ben şimdi kendimi burada nasıl konumlandıracağımı düşünüyorum. Orta yolu buldum gibi: Kendimi kılıbık sınıfından bir kenara çıkarıp "uyumlu" ilân ediyorum. Olmaz mı kardeş? ::))
Rivayet edilir ki ; Adamın biri cemaate seslenerek; ''Karısından korkanlar ayağa kalsın'' demiş... Herkes ayakta Bir kişi hariç! Soruyu soran adam, oturan adama yaklaşmış ve:
'' Helal olsun be, delikanlı adam mışsın. Harbiden sen hanımından korkmaz mısın?"
Adam;
"Yav gardaşım öyle bi laf ettin ki, korkudan dizlerim bağı çözüldü, kalkamadım" ..:)
.... Birde Hasrettin hocaya kulak verelim mi?
Nasreddin Hoca vaazında “annelerin evlâtları ve kadınların kocaları üzerindeki haklarından” bahsedeceğini söylemiş. - “Ey cemaat, içinizde karısından korkmayanlar ayağa kalksın” demiş. Herkes ayağa kalkmış. Hoca şaşkın şaşkın bakınırken, cemaatten biri: - “Hoca efendi, yalnız sen ayağa kalkmadın. Demek, karısından korkan tek kişi sensin!” demiş. -“Çok haklısın“, demiş Hoca. “Allah, saliha kadınların kocalarına öyle mesuliyetler yüklemiş ki!, o sorumluluklarım aklıma gelince yerimden kımıldayamıyorum.“
Tebrik ederim güzel bir şiir her zamanki gibi ... Selam ve dua ile...
VALLA SAYIN ARKADAŞIM.LİSEDE, ÖĞRETMEN OKULUNDA BUNLARI HEP GÖRDÜK AMA ÜZERİNE DÜŞMEYİNCE UNUTULDU KALIPLAR.ARUZ ASLINDA HECEDENDE GÜZELDİR,AMA GERÇEK TÜRKÇEYLE YAZACAKSIN.İÇİNE ARAPÇA,FARSÇA KARIŞMAYACAK.KILIBIK KONUSUNU ÇOK İYİ BULMUŞSUN YA.BİZİM BİR MÜDÜRÜMÜZ VARDI,BEN İDARECİ OLMADAN ÖNCE.OKULDA BİZETOZATTIRIRKEN KARISI GELDİM,.KUYRUĞUNU KISTIRIR,KARISI BAĞIRIR ÇAĞIRIR.SONRA ODA ÖĞRETMENLERDEN ALIRDI ÖCÜNÜ .O GELDİ AKLIMA.BAZILARIDAÖRNEĞİN PARONLAR YADA DAİRE MÜDÜRLERİ EVDE HANIMA BİR ŞEY YAPAMAZ,HERTÜRLÜ EMRİNİ UYGULAR İŞE GELDİMİ CANAVAR KESİLİR.ZATEN ÖYLEDİR TECRÜBELERİMLE SABİTTİR.ÇOK İNSANLA KARŞILAŞTIĞIMIZ İÇİNAVDE CANAVAR OLAN ERKEK İŞTE HANIMLARA HİZMET EDER.SİZİ TENZİH EDERİM.AMA EVDE KILIBIK OLAN ERKEK DIŞARDA CANAVARDIR.BUNLARIN ORTASI YOKMU TABİKİ VAR.TABİ HER YERDE DEĞİL.ÇOK GÜZELDİ MESNEVİNİZ .BU GÜNDEN SONRA ARUZ VEZNİNİ İYİKİ HATIRLATTINIZ.HEMEN TEKRAR İNCELEMEĞE BAŞLAYACAĞIM.TEBRİKLER.BEN BU VEZNİ PEK BİLMEDİĞİM İÇİN KUSUR ARAMIYORUM.ARASAMDA ZATEN BULAMAM.PUANIM TAM.SELAMLAR,ARKADAŞIM.... AMA BİRDE ŞU VAR.HERİKİ EŞ ÇALIŞIYOR,GERKİRSE MUTFAKTA BERABER ÇALIŞACAKLAR.OTURUYORLR 5 KATTA KADIN TUTACAK PARAYOK CAM SİLECEK.EŞE ARADA SIRADA YPILAN YARDIM,KILIBIKLIR DEĞİLDİR.BU ARADA BUNUDA BELİRTMİŞ OLAYIM.NE DİYORUZ EVLENİRKEN HASTALIKTA VE SAĞLIKTA DİYORUZ.KILIBIKLIK APAYRI BİR KONU APAYRI ARKADAŞIM.........
suzan çelik tarafından 6/12/2012 12:40:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
ev işleri kadının dışardaki iişler erkeğin ama kadın da çalışırsa tabii ki ortaklaşa da yapılır benim yazma amacım ani eskilerde birbirine takılırdı büyüklerimiz aklıma geldi yazdım
karısının emrinde olanlar da yok değil hani
adamın biri çalışıyor kazandığını akşam hanıma veriyor hanımda ona ordan haşlık veriyor
adam kahveye gidip youn oynuyor yeniliyor çay parası veriyor eve gidince hanım hesap soruyor ne yaptın parayı.
adam çay parası verdim diyemiyor düşürdüm diyor:) anla işte saygılaırmla
:))..artık br yuvanın sürekliliği için birazcık kılıbık olmak mı lazım ne???:)..şiir olarak inanın sizden öğrenilecek çok şey var..Allah vergisi..besbeli..keşke çok gelişmiş bir kültüre sahip olsaydık da; zamanında Yavuz Sultan Selim in Fuzuli ye itibar gibi günümüzün siz erbab ı kalemlerine destek verecek bir sistem geliştirilmiş olsaydı..her şiiriniz mükemmel, her şiiriniz doyumsuz..tebrik ve saygılarımla..şu uzun uzun yazdığım cümle düşük mü oldu ne?? neyse yaa..siz anladınız onu..:)..sağlıcakla kalınız koca şair..
marifet iltifata tabidir derler amma bence sizin iltifata ihtiyacınız yok..zaten iltifatta etmiş değilim..ben yeteneğinize olan hayranlığımı ifade ettim ve hakikatten bir yeteneğin şahidim..bizim gibi yazarlar en son yazdığı şiire meftundurlar..amma sizin yazdıklarınızın ilk'ki veya sonu yok..hepsi doyumsuz..başarılarınızın devamını canı gönülden dilerim..gençliğimde hayranı olduğum Orhan Baba için bağırdığı bir kasedi olsada büyük bir haz ile dinlerim derdim..sanırım siz sadece bir " a " harfi yazıp koysanız yine üzerinde düşünecek bir şeyler bulurum..patansiyelinizi lütfen hafife amaın..biz okuyucular kimin yürekle, kimin de sadece kalemle yazdığını farkedecek durumdayız..saygılarımla KOCA ŞAİR...
Ama hanımın dominantına düşmüş zavallı ne yapsın çok acımasızsınız bazen hocam