(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hikmet-i Hüda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hikmet-i Hüda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Beyit beyit hikmet okudum desem abartı saymayınız lütfen ve o kadar içten, o kadar ihlaslı bir anlatım dı kiokumaya ve özellikle dinlemeye doyamadım; Allah kaleminize zeval vermesin; sanatçı algısı bu olsa gerek diye de düşünmeden edemedim; Hakkı, hakikatı böylesine sanatsal bir güzellikte sunmanız müstesna bir eser vücuda getirmiş... Saygı ve selamlarımla...
En güzeli sevmektir Allahtan bir hediye. Gururlanıp kibirle, hor bakarız ne diye.
Elimizde olana, şükür olsun demeyiz. İndirilen nimeti, katık edip yemeyiz.
Haksızlıklar yaparak, çok günahlar işledik İyi ile kötüyü, bir kefede eşledik.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım.
Ülkü Ahıska 8.Haziran.2002
Yüreğinize ve elinize sağlık mükemmel bir şiir okudum gönül kaleminizden inciler dökülmüş,"Komşusu aç iken tok sabahlayan bizden değildir"diyen sevgili Peygagberimiz (s.a.v.)sünnet-i seniyesine göre hareket etmek hayatımıza rehber edinmek bir çok sorunun çözülmesine vesile olacağı gibi dünyada ve ukba da huzur ve mutluluğun olacağı aşikardır.selam ve dua ile..
Yüreği güzel dostumdan fevkaladenin fevkinde bir şiir dinledim. Bu ne kadar güzel yürek sesi böyle alıp götürdü yine sevginin en yücesine. Allah senden bu güzellikleri hiç geri almasın. sevgimdesin sevgili Ahıska m...
Tanrı kulun varoluşunda tanımlanan iyi insan olma güdüleriyle yapması gerekenleri önüne serimlemiştir... Özde doğru olmadıktan sonra gösteriyle tanrının iyi kulu olduğunu öne çıkarıp bundan rant elde eden dincilere asla itibar edilmemelidir. Sade dindarlarada örnek insan olmaları adınada saygılar sunmak iyi insan olma çabası içinde olan herkese yakışandır...
Nerede dini sömürmeden sadece inancı adına gereklerini yapanlara ve şiirsel anlatımınızda bir dünya iyi dilek ve yakarışları hatırlatan şiir güzellikli satırlar dizisine verdiğiniz çalışmanızı kutlarım..
Elimizde olana, şükür olsun demeyiz. İndirilen nimeti, katık edip yemeyiz.
Haksızlıklar yaparak, çok günahlar işledik İyi ile kötüyü, bir kefede eşledik.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım.
İnşallah affeder biz gafil kullarını merhameti, affı büyük ve sonsuzYüce Allah'ım. Yüreğin dert görmesin Kırçiçeğim, ne kadar hassas ve narin bir yürek kalemiyle yazılmış olduğu dizelerdeki ifadelerden anlaşılıyor. İmanlı yürekler kırçiçekleri kadar doyumsuz güzellikleri besler biliyorum ve seni yürekten kutluyorum canım arkadaşım. Sevgilerle yaşa, mutlu ve esen kal...
En güzeli sevmektir Allahtan bir hediye. Gururlanıp kibirle, hor bakarız ne diye. ............ cok güzel di ulvi ve duyguluydu satırlar, yürekden kutlarım sizi, kaleminiz kavi olsun değerli şairem sevgi ve dua ile...
Mucizeni görürüm, arıların balında. Türlü çeşit meyveler,sallanıyor dalında.
Haksızlıklar yaparak, çok günahlar işledik İyi ile kötüyü, bir kefede eşledik.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım.
ÇOK SEĞERLİ ÖĞRETMENİM YOĞUN İŞLER NEDENİYLE BİR SÜRE UĞRAYAMAMIŞTIM.. MİSTİK VE UHREVİ BİR HAVA İÇİNDE ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM EMEĞİ.. SELAM VE SAYGIMLA
genelde şirleri yorumlayanları beğenmem ve sesi kaparda okurdum evet ben bu gün sadece dinledim yorumunuzu ço güzeldi sevgiyi yüreğe koyan rabime şükür
Onlar ki; hep şükür ve dua vardır dillerinde, ilahi mizanın varlığına inananların isyankar olması ne mümkün! Ne mutlu Allah'ın rızasını gözeterek yaşamayı kendine şiar edinen kalplere... Şiirinizi ve ses yorumunuzu en kalbi duygularla kutluyorum Ülkü hanım. Gönül dolusu selam ve saygılarımla...
Makbul olur ibadet,gösterişsiz olursa. Nurla dolar yürekler, kurandan feyz alırsa.
Makbul olanı bu ama malesef çok şeyler gibi ibadette gösteriş olmaya başladı..Anlamlı dizelerinizi yürekten kutlarım rabbim doğruluktan ayırmasın yanlış yapanları islah eylesin..Selam ve saygılar..
Hanımefendi şairelerimiz maneviyatı yazdıkları zaman bir başka ihtişamla yazarlar..Satırlara göz daldığı zaman gönül giryan olur.. Candan tebrik ve saygılar efendim..
Dualar kabul edilmek içindir. İnşaallah sizin dualarınızda indi İlahide kabul olur. Beyitler arasındaki bağlantı ve anlam bütünlüğü tamdı. Haz aldım okurken. Mülümanlara bayram olarak tahsis edilen cuma hürmetine dualar kabul olsun. Tebrikler. Sağlıcakla.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım.
Amin Amin Amin Cumanın fevzi hikmeti üzerimize şaiban olsun Manevi haz veren beyitler ışığında yol aldık yorumda eser kadar harika olmuş kutluyorum dost kalemini saygılarımla
Öncelikle final bölümündeki duanız için amin diyorum. şiir beyitler halinse yazılmış baştan sona betitlerin uyumuna dikkat edilmiş akıcılıga önem verilmiş sade ve anlaşılır olmasıda şiire anlam katmış ALLLAH ın büyüklügü vurgulanmış ve öz eleştirilerle donatılmış beyitler final bölümü ise ALLAH a affetmesi için yakarış var.
degerli şairem bu anlamlı manalı beyitler halinde yazmış oldugunuz şiirden dolayı kutluyor ALLAH yar ve yardımcınız olsun diyorum.
şairim oldukça düzgün bir manzum eseri kaleminden sayfasına aktarmış. anlamlı beyitler ve ahenk dolu akıcılık. Öncelikli beyitlerde Allah'ın büyüklüğü vurgulanıp,sonra aciz kulların hataları sıralanmış ve güzel bir dua sonunda. anlam bütünlüğü güzel bir eser. tebrikler ayrıca yorum şiire renk katmakta.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım. Ülkü Ahıska
Canımsın sen güzel arkadaşım. Allâh kulları gibi pahal değildir, sen bir adım at hele "O" bin adımla gelir. Allah havf ın güdüp te tövbe eden kullarının tövbelerini muhakkak kabul eder. Yeterki halis niyetle olsun. Allah diyene ar olmaz. Mü'mün kalbi dar olmaz. Bu Allâh'a doyulmaz. Lâilâhe illâllâh Muhammedurresulullâh. (Allahümme afivvin kerimün tuhubbil affi fağfi anni- anna. Sevgiler... Allaha emanet ol.....
Bu yalvarış, bu yakarış Yaratanın sevgisindendir. O sevgi ve bu iman hiç eksik olmasın. Bende sizinle birlikte Yalvarıp duanıza eşlik ediyorum ve amin diyorum Ülkü hanım. Sevgiler.
En güzeli sevmektir Allahtan bir hediye. Gururlanıp kibirle, hor bakarız ne diye.
Elimizde olana, şükür olsun demeyiz. İndirilen nimeti, katık edip yemeyiz.
Haksızlıklar yaparak, çok günahlar işledik İyi ile kötüyü, bir kefede eşledik.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım.
...................O güzel ve duygu dolu yüreğiniz hiç susmasın.Kaleminiz hep güzellikler yazsın.Çok güzel diyemiyorum....harikulade güzel.SELAM,SEVGİ VE SAYGILARIMLA.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım. Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım. amin , nurlanmis ruh ile yazilmis dizelerinizdi ALLAH RAZI OLSUN kaleminiz daim olsun sevgimle
tek kelime ile mükemmeldi, dualarım sizinle, saygım sonsuz size, tek bir kelimesi eksik- tek bir dizesi noksansız- tek bir harfi yersiz- olmamış tadı kıvamında canu gönülden tebriklerim size, tam puan ile,
TOPRAGIM YINE HARIKA BIR SIIR HER ZAMANKI GIBI DERIN DUSUNDURUCU HARIKA BIR SIIR EMEGINE GULEN YUZUNE YUREGINE SAGLIK.GULEN YUZUN SOLMASIN.SEVGIYLE GUZELLIKLERLE SAGLIKLA YASA.
Gerek edebi ve gerekse içerik yönünden mükemmel bir şiir. Eksiklerimiz çok, kusurlarımız çok ama tövbe kapılarını açık bırakan ve kul hakkından öte tüm günahları affeden Yüce Yaradan inşallah ettiklerimizden bizleri de affeder ve kulluğuna layık kullarından eyler.Şükür en büyük nimet...Sahip olduklarına şükretmek ...Her acı ve kötüde bile hayırlar ummak.Ve kendimizi O' na yalansız, riyasız, gösterişsiz teslim edebilmek ve huzurunda durabilmek.Yaradana sığınmak, sadece O' ndan dilemek...
İyi ile kötüyü, bir kefede eşledik.
Sığınarak kapına,sana geldik Allah’ım.
Affet bizi ne olur,nadim olduk Allah’ım.
Huzur buldum bu şiiri okuduğumda.Allah demek bu kadar mı güzel anlatılır.Yüreğe kaleme sağlık .Sevgi ve saygılarımla.