İnsan sevdiklerini kıskanır da kem gözden Niye hasetle bakar gücü yetmediğine? Düşmanlık peydah olur, sarfettiği her sözden Düşünmeli, nereye gidip gitmediğine.
"Niçin benden üstündür" bilinç altında yatan Halbuki insanları farklı kılmış yaratan Bir şey elde edemez aleyhte atan tutan Bilmeli, benliğini satıp satmadığına.
Cesurca, başarıyı koşup tebrik etmeli Başarının peşinden dirayetle gitmeli Gücü ve kudretince eldekiler yetmeli Bakmaz, alemin neyi yutup yutmadığına.
Hakk’ı gözet daima, eresin maksadına Katır’ına değer ver, bakma elin atına Kıskançlıktan kudurup, şu kısa hayatına Bak gör; hangi değeri katıp katmadığına.
Ateşlenme kimseye, ateşin cürmü kadar Aklı olan pazarda şarlatanlık mı satar? Malâyani peşinde yapma ömrünü heder Sana ne? Elin baldan, tadıp tatmadığına.
Gözlerini komşunun ayaklarından ayır Başkasına bakandan bakana gelmez hayır Boşuna için için yanarsın cayır cayır İnanmaz kimseler yas tutup tutmadığına.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HASET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HASET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
mükemmel tesbitlerle bezeli çok değerli nasihatlar vardı. kalemin ustalığı ile birleşince işte tam da böyle oluyor. taktir ve tebriklerimi bırakıyorum dostumun yüreğine.
İnsanın yaradılışında iyi duygular olduğu gibi kötü duygular da var. Açgözlülük,kibir gibi hasette kötü duygulardan. Tabi bu duygular terbiye edilmesi gerekenler. İnsanın, kamil olabilmesi için nefsinin eğitilmesi gerekir. Yeterki isteyelim. Her kötü duygudan kurtulunabilinir. Kalemine sağlık. Selam ve saygılarımla.
HASET İMANI KEMİREN BİR HASTALIKTIR. MÜSLÜMAN İNSAN DA HASET OLMAMALI HASET EDENİN HASEDİ AMELİNİ YAKAR BUYURUYOR ALLAH RESULÜ A.S.M. GÜZEL TARİFDİ TEŞEKKÜR EDERİM.
Gözlerini komşunun ayaklarından ayır Başkasına bakandan bakana gelmez hayır Boşuna için için yanarsın cayır cayır İnanmaz kimseler yas tutup tutmadığına.
Üstadım bir yandan nasihat etmiş, bir yandan da "kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla demiş." Her dizesinde, söylemenin, nasihatin onlarca yolunu denemiş. Sadece anlayana değil, anlayıp uyana...
İnsan sevdiklerini kıskanır da kem gözden Niye hasetle bakar gücü yetmediğine? Düşmanlık peydah olur, sarfettiği her sözden Düşünmeli, nereye gidip gitmediğine.
========
Hırs kin benlik duygusu yiyip bitiriyor, Azrail daha bu dünyada yaşarken götürüyor. Öyle bir nefret varki hiç durmadan çatıyor, Sanırsın hazret dünyanın tek sahibi. HakanKURTARAN Değerli Hocam, Öyle insanlar varki, önündeki çöpü görmez başlar yaygaraya,bakarsın ne söylüyor diye senden başkası almıştır alaya... bakar susar geçersin,sadece gülümseyip bir La Havle çekersin. Tebrik ederim...
HakanKurtaran tarafından 6/6/2012 9:17:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yeraltında mezar kazar yer üstünde neşe saçar Kıskançlığa çanak tutar, ondan alıp buna satar Dostluklara hiyaneti, tebessüme zehir katar Hiç gelemez iyiliğe, hemencecik plan kurar Senden alır ona satar kimine de çamur atar Ateşiyle, ne yuvalar darmaduman eder yıkar Eli yetişse gözler oyar, bütün camları da kırar İnanması zor gelse de Gözü dünmüş bir canavar Bilmez mi ki ne yaparsa kendine yapar ahmak Hasedinden kudurur da kendini de yakar ahmak... Yerin üstü baki sanki, gidenleri görmez ahmak
Mazur görüle...
Hakikati anlatan ders veren, almasını bilen için hazine değerinde ki şiirinizi ve yazdıran yüreği kutlarım... ''Ateş odunu nasıl yakarsa hased de ameli öyle yakar'' (Hadisi şerif) Israr ederse imanı arasa da bulamaz... Allahu Teala güzel ahlak ile donananlardan eylesin......
bu şiir bence ders kitaplarına konup, bütün öğrencilerin ezberlenmesi sağlanmalı..biz önce insan olmasını öğrenmeliyiz..başarıyı alkışlamalı, taklit etmeden, haset etmeden, kin gütmeden, yoluna taş koymadan, başarılı insanların yolunu izlemeli..aslında söylenecek çook şey var amma:::neyse..şiir o kadar güzel anlatmış ki ıstırap duyduğum meseleleri..sayın şairim..tebrik ve takdir bu şiire söyleyebileceğim iltifata yetersiz kalsa da; tebrik ederim..mükemmel bir şiir daha okumanın mest edici havasını soluyorum..saygılarımla..ayrıca bazen insan kendi nefsinden müzdarip olduğu mevzuları dillendirir..ama siz de bu haset denen duygunun eseri olmadığı, şiiri okuyan herkesce hissediliyor..sağlıcakla kalınız..
beni bir kez daha utandırdınız..bu lutfa mazhar olmaya layık mıyım bilmiyorum amma ben size bir kez daha teşekkür edeceğim..hayatınızın tüm renkleri böylesine canlı olsun dileklerimle..saygılarımla erbab ı kalem..sağlıcakla kalınız sayın Hoca'm..
Gökhanım yine ettin edeceğini şımartmanın bu kadarı da olmaz diyeceğim ama senin dilinden dökülenlerde abartma olmadığını da biliyorum kalbi şükranlarımla