(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sarı lâmba ışığı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sarı lâmba ışığı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O günlerin tadı bir başkaydı sarı lamba ışığında ders yapan çocuklar pekiyi ile sınıfı geçerlerdi şimdi göz kamaştıran ışıklar, tvler netler yozlaştırdı gençliği gençler gurbete gider para kazanır ev bakarlardı şimdi 30 yaşına gelmiş koca adamların yiyecek ekmeği yok
Yazmışsınız yine GÜLÜNAY ŞAİREM yazmışsınız işte, oysa şükür etmemizi istediler hep mum ışığına talim etmek de vardı diyerek sarı lambaları başımıza kakarcasına, florasan lambaları çeker canımız, led aydınlatmalardadır gözümüz ama sarı lambalar da gidecek elimizden ;
malum enerji tasarrufu başladı, yıllık 650 milyon tl ödenen sokak lambaları ledler ile değiştirilip 150 milyon tl ye çekilecekmiş aydınlanmamızın maliyeti toplam 17 milyon sokak lambasında ve dahi 4 milyar tl lik yatırımla, yalnız lambaların yerli üretimi olması şartmış, bilindiği halde ülkemizde böyle bir üretimin mevcut olmadığı ve doğal itiraz gelmiş böyyük iş adamları lobisinden, hemen değişmiş madde " Türkiyede üretilmesi şartıyla yabancı firmaların ürünleri de yerli malı sayılacaktır ". Yani müthiş aydınlanacağız ha.
Elbet şiirinizdeki sosyal mesajı almışımdır şeffaflık, aydınlanma, aydınlanamama, karanlık ve dayatmalara dair. Ben de güncel bir haberle gireyim dedim işte bir yerinden. Siz yazıyorsunuz, düşündürttürüyorsunuz ve yaz diyor şiiriniz, bizler de yazıyoruz kendimizce.
Kapa bu ışıgı yüregime fazla geliyor. aydınlıgından hep kuvvet alırdım. oysa hayal kırıklıgıyla kırıldı lambalar kapandı perdeler artık film bitti. sahne kararıyor heptenn.
Evet kardeşim o sarı lamba kepekli ekmek taşınan suyla pişirdiğimiz yemek yıkadığımız çamaşır Bu emeklerin dalı ter kokardı zorda olsa garantili bir yaşamdı şimdi gençler yeni giysiden bıkıp Yamalı yırtık pantolonlara özlem duyuyorlar ya işte o hayata okadar özlem duyuyorum Tebrikler kutlarım kardeşim daim ol
astarı var mıydı bakışlarınızın ter-yüz edilecek yeri __________________Yüreğiniz hiç susmasın efendim her daim saygımla selamlar olsun yazan yüreğe...
Yine de güzeldi sanırım o günler...Ya '' Çek aşağı yuarı lambanın fitilini, Niye konuşamayisun guş mu yedi dilini- Derule '' diye şarkılar söylerdik ya da Sarı lamba ışığınına nazire olsun diye '' Kara üzüm hebbesi'' ni söylerdiik.
Şimdi türküler de yazınca ben de kapıldım. Halamgil evinde lâmba yakardı. Halamın kızı üfleyerek lâmbayı siler, yazdığım gibi fitili keserek düzler, bu önemlidir lâmbanın iyi ışık vermesi için. Sonra yerdeki minderlere oturur, radyo çalmazsak, sırayla türkü söylerdik. Annem ve halamın kızı masal anlatırdı. O günler mi güzeldi acaba?
İnşallah !
Tebrik ediyor saygılar sunuyorum.