(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ağır Hava şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ağır Hava şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HERHALDE BURADA SEVR ANTLAŞMASINI VE ONDAN SONRA YURDUMUZUN PAYLAŞILMASINI ANLATMAK İSTEMİŞSİN VE ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR OLMUŞTA ATATÜRK'ÜN GÖZLERİ NİYE BAĞLANIYOR ONU ANLAMADIM.DEDİĞİN GİBİ O ZAMAN CEPLERİNİ DOLDURANLAR DOLDURDU VE ZENGİN OLDULAR AMA FAKİR KALPLERİ HEP İÇİNDEYDİ ONLARIN .HİÇ TERKETMEDİKİ ONLARI. SEVR'DEN SONRAKİ DURUMU ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSIN KUTLARIM.PUANIM TAM .SELAMLAR.
suzan çelik tarafından 5/26/2012 11:56:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
farkındayız farkında .... ama azınlık edildik yamalık lar tarafından, yetmez ama evetçiler yüzünden... kutlarım yazan yüreği.tebriklerim yürekten saygılarımla.
batı almıştı ağzına haçlı borazanını tomar tomar kâğıtlar ellerinde imzalatıyordu adamlara
adamlar korkak son padişah turluyordu saraylarda doluyordu varislerin cepleri
ve.. kaçırılıyordu Atatürk halkın gözünden bağlanıyordu gözleri demokrasi adına demokrasi vuruluyordu! Kutluyorum çok güzel bir şiir olmuş selamlar..........
Küçük balıkları büyükleri yutunca,birileri yoksullaşıp ötekileri zenginleşince demokrasi adına ne demeli şimdi.Bırakın özgürlükleri çocuklarımızın en çok beklediği bayramları kuran kurslarında okutarak geçirmesini isteyen bir zihniyete ne desem şimdi... Aydınlık yarınlara umutlu ve mücadele azmiyle hep beraber el ele gönül gönüle...(KUTLARIM)
Hanımefendi harika bir şiirdi. Fina,l kalenin son burcundan haykırıştı... Arkadaşları okudum herkes coşkuyla katılmıştı. Yürekten alkışlıyor saygılar sunuyorum.
______________________batı almıştı ağzına haçlı borazanını tomar tomar kâğıtlar ellerinde imzalatıyordu adamlara
adamlar korkak son padişah turluyordu saraylarda doluyordu varislerin cepleri
ve.. kaçırılıyordu Atatürk halkın gözünden bağlanıyordu gözleri demokrasi adına demokrasi vuruluyordu!
23. 8. 2009 / Nazik Gülünay ___________________________________________________
Güzel ve ahenkli, umulan vurgulamalı, çok sade ve samimi tınısı olan bu şiirinizi de çok sevdim ve beğendim Gülünay şairim. Halkın gözünden kaçırılan yalnız ATATÜRK değildi elbet. Hep yapıyorlardı bu kurnağ tilki oyununu. Şimdilerde hepten meydanın kendilerine kaldığına iyice inandılar. Artık oyunlarını açıktan, korkusuzca oynuyorlar.
Demokrasi söylemine gelince: Olmayan, hele de on yılı aşkın zamandır olması en büyük tedbir ve kurnazlıklarla engellenen bir mevhum kavramı dillerine dolamışlar. Demokrası denilen bu aldatma çuvalları var ellerinde. Ne bulurlarsa ha bire dolduruyorlar içine çuvalların. Oysa Demokrasiden korktukları kadar hiç birşeyden korkmazlar. Çünkü gerçek bir demokrasinin en hafif, yel şeklindeki esintisi bile alıp bilinmezlere götürür bu güruhu. Anlaşılamayan güruh oldukları bilinenlerin, bu günkü eğemenliklerini nasıl kurdukları. Çünkü bunlar açıkça söylediler; Hikmet Yar ın dizinin dibinden kalkıp Türkiye ye geldiklerinde: "DEMOKRASİ BİZİ M ASLA AMACIMIZ DEĞİLDİR. BİZİM ATLAMA TAHTAMIZDIR, KULLANACAĞIMIZ ARACIMIZDIR" dediler bütn dünyaya karşı, yetmiş milyon insanımızın gözlerinin içine baka, baka söyledi adamlar bunu. Demokrasi ! ..... zaten bunlardan önce de özürlüydü, bunlarla iyice mefluç ve mevta oldu. Görünen o ki hiç olmayacak, varsa böyle bir rejim, bizler onunla tanışma şansına bu gidişle asla erişemiyeceğiz.
Esenlik ve mutlulk dileklerimle kutluyorum sizi dost şairim. Kemal polat
Demokrasiyi çevirmeyi çok iyi biliyorlar. Demokrasinin göstergesini sadece kendilerine çevirip öyle uyguluyorlar. Demokrasinin içinde yandaş lar var.. Dikta bir yönetim altındayız.. Gerçekten de demokrasi atlama tahtaları oldu. Öyle yükseğe atladılar ki düşüp, parçalanacaklar.. Umutluyum..
değerli yorumunuzaçok teşekkürler,düşüncelerinize katılıyorum.
İYİ DEMİŞSİNİZ DOĞRU DEMİŞSİNİZ ŞAİRE HANIMEFENDİ, TÜM APARKARTLARDAN VE KROŞELERDEN NASİBİMİ ALDIM SORUMLU OLMAYA ÇALIŞAN BİR VATANDAŞ OLARAKTAN. SADECE BÜYÜK KÜÇÜK MESELESİ DE DEĞİL BUNLAR, ŞİMDİLERDE BİR DE HIZLI BALIK YAVAŞ BALIK SÖYLEMİ TAVAN YAPMAYA BAŞLADI, ADAMLAR FERRARİ VE PORSCHE KULLANIYORLAR, NASIL YETİŞECEK DE GARİBAN BALIKÇIM ONLARA MERKEPLE, ONUN DA KESİN BİR AYAĞI TOPALDIR YA DA EMEKLİYE AYRILACAK HALE GELMİŞ ADALARA POSTALANMIŞTIR, DAHA SONRA EŞŞEK ADASINA GÖNDERİLMEK ÜZERE.
BEN YİNE DE HER DAİM OLDUĞU ÜZERE PIRIL PIRIL BAKIYORUM YARINA, BANA FAİDESİ OLMAZ BELKİ AMA EVLATLARIM İÇİN BU BAYRAĞI HEPİNİZLE BİRLİKTE TAŞIMAK ZORUNLULUĞUM VAR, BAKARSINIZ YAZA YAZA BİR GÜN MEEEŞŞŞHUURRR OLUR ALIRIZ BİR LAMBORGHINI, GÖRSÜNLER BAKALIM FINISH DE KİM NAL TOPLUYOR, DEMOKRASİ Mİ OTOKRASİ Mİ ? : ))
Bu gidiş çöküşün de habercisidir. Halkımız bu denli kör ve sağır olamaz. Demokrasi yutturmacasına ise kimse inanmıyor. Onlar lüks içinde yaşarken çayları yollara döküyor üretici, üreticiler yok edilmeye çalışılıyor dışardan almaya alıştık nasıl olsa, üretme tüket hükümetin politikası. Memurlar, işçiler sokakta artık. Sendikalar da yok edilmek isteniyor. Sorunlarımız dağlaları aştı.. Evlâtlarımız çekiyor, çekecek bu politikaların ceremesini. Böyle sürüp gitmeyeceğine inanıyorum.
Artık günümüzde; Kadınların kapanması demokrasi Milli bayramların kaldırılması demokrasi. Yazar çizerlerin hapse atılması demokrasi Seçilmiş vekillerin hapiste tutulması demokrasi Kız çocuklrın kafasını bir an önce kapatmak için okula başlama yaşının 5 yaşına indirilmesi demokrasi.. Deniz feneri davasının sümenaltı edilmesi demokrasi. Din ahlak siyaseti yapmak demokrasi. Atatürke hakaret etmek demokrasi. İslami terröristleri koruma demokrasi. Başbakana yalakalık yapmak demokrasi. Yediden yetmişe herkesin telefonlarının dinlenmesi demokrasi Yeni Cumhuriyeti karalamak demokrasi velhasıl bu uzatılabilir... ... .. . Harikasın şair...
akıcı üslubuyla doyumsuz bir şiir okudum
içtenlikle tebrik ediyor saygılar sunuyorum..