Fakirdi, severdim fakirliğinde Satanim ablayı uzundu kısa dünyadan,gazete kâğıtları arasında masum haberler/den yaşayan kişilerden sürekli bebek doğururdu geçmezdi adı, kısa manşet haberde bile
karanlık, tahta merdivenlerden çıkılırdı evine o boş ve soğuk odalara renkli gazete dergileri, foto romanlar ısıtırdı genç,gereksiz gülüşlerimizi bizim olmayan bir ormana girerdik sanki
dilemediğimiz sanal hayatı yaşardık siyah akşamlarda ağarırdı siyah saçlarımız kapı dışarı adım atamazdı aşk romanlarda yaşardı,kendi selâmını tokatlayarak bügün önceki günün sancısı
fakirdi,önce altın dizerdi gerdanına sallardı bir serveti tek odalı evinde dört duvarda dört halı,yerde, karyola altında severdi çocukları, bıkmazdı, doğururdu,ölürdü çoğu bir türküde geçmezdi adı Satanim ablanın
zengin, şimdi sevmiyorum, fabrika, apartman gözlü Satanim ablayı,verirken güzeldi fakirliğinde bir bardak kahvehane çayını ; kesekâğıtlarından önümüze yığarken gazete,dergi sayfalarını siyah akşamlarımızın gizemli yıldızını
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Satanim abla şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Satanim abla şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yoksulluk ve varlık, ne neye hangi koşullarda nasıl tercih edilmeli ya da edilmemeli, ya da tercih gibi anlamsız saplantılara hiç mi takılmamalı ?? sanmıyorum şiirin sadece bu iki kavramın sığlığında sıkışacağına, daha fazlası var, velhasıl enteresan bir kahraman Satanim Abla.
ADSIZ Anamın hiç adı olmadı Mehmet ağanın kızıymış Gençliğinde Babamın karısı olmuş Evlendiğinde Ancak anam olabildi Ömründe Ve adını hiç kimse söylemedi Öldüğünde Ancak imam söyleyebildi Yasak listesinden çıkarıp Gömüldüğünde.
Dert satmış satanım abla.Yoksa o kalemin ucu böyle dertli batarmıydı yürek hokkasına... Ağır olur sevmelerde ihanet.Güven tükenir ,sevginin zerresi kalmaz ... Kırılırsın desti misali.Kahır, bir nehir gibi akar durur kırıklardan. Hadi çamura belesen ellerini ve kırık yanlarını.Peki ,kim susturacak sessiz çığlıklarını kim,dur diyecek kalemin efkarına. Varmı bir gören ? yılların vefa ettiğini..Hangi mahluk kudreti var ki,kaybolan bir tek günü çekip getirsin gözlerinin önüne.. Atan atmış,satan satmış ablacığım.Varsa yaşanacak günler,onlarda sevdiklerinle eyalinle elele diz dize olsun ki,o derya yüreğiniz bir daha böylesi dalgalara tutulmasın....Mevsimin baharı,baharın meltemi siz ve sevdiklerinizle olsun... Tebrikler, sevgi saygılarımla.......
Satanim abla çok yoksulluk çekti. Çocuklarını öyle büyüttü. Çocuklar büyüyünce fakirliği bildikleri için çok çalıştılar, işleri düzeldi, apartmanlar yaptırdılar, arsalar aldılar ama mutluluk alamadılar. Allah tüm bir mut luluk vermiyor. yoksulken belki daha mutluydular.. Bizler de onlara gitmekle, onlar da bize gelmekle mutluydu..
Harika bir paylaşımdı.Duygulandıran yürek acısı nice güzeldi şiir.Çok güzeldi efendim.Değerli kaleminizi tebrik ediyor.Sizin ve bütün annelerimizin bu güzel gününü içtenlikle kutlayıp saygılar sunuyorum..
AKICI BİR ÜSLUPLA KALEME ALINMIŞ, GÜZEL BİR ÖYKÜ, ŞİİR. KUTLUYORUM KALEMİNİZİ. FAKİRLİKTE BELKİ MECBURİYETTEN TEVAZUDA VAR, AMA VARLIK ANINDA İNSANIN GERÇEK YÜZÜ ÇIKIYOR ORTAYA GİBİ GELİYOR BANA. SATANİM ABLADA OLDUGU GİBİ.
fakir olsun gönül zenginliği bize yeter
çok güzel bir eserdi iyi bir yürek sesi
saygı ve selamlarımla