Şu hayatın içinde dünyaya bedel "an" ne? Dertlerin, kederlerin bittiği nokta anne.
Neylerim sen olmadan, zümrüdü, yakutları? Sensin bana yaşatan doyumsuzca mutları Ki; sensin tamir eden kırılan umutları Ruhun gülümsediği, kurduğu o hayal ne? Aşk derdine düşmüşüz, var ile yokta anne.
Ayağının altına cennet serilmiş iken Dışarda arıyoruz, başka gül başka diken Sensin yüreğimize merhamet, sevgi eken? kör etti gözümüzü yabancı bir el anne Bunca vefasızllıkta yine ayakta anne.
Sensin en güzel sevgi, sensin en güzel kucak Umman taşıran sevgin, bir güne mi sığacak Seni kaybeden yürek aranır köşe bucak Sana hor bakanların ellerinde kalan ne? Seni unutan evlât yaşar koyakta anne.
Akıl fikir ermiyor, insanın izanına Koynunda büyüttüğün uğramaz hiç yanına Teselli olmaz yavrun bir kederli anına Bitimsizsin sen bende, herşeyin özel anne Dizinden uzak kalmak, içimde ukde anne.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANNE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Farklı ırmakların döküldüğü denizdir ANNE! Farklı söylemlerle aynı duyguları ifade etmeye çalıştığımız yegane varlık,ANNE!... Ne derin, ne gizemli ve sonsuz bir duygu denizi Anne... Duygu dolu dizelerin değerli kalemine saygı ve dostlukla...
Sensin en güzel sevgi, sensin en güzel kucak Umman taşıran sevgin, bir güne mi sığacak Seni kaybeden yürek aranır köşe bucak Sana hor bakanların ellerinde kalan ne? Seni unutan evlât yaşar koyakta anne.
***
Anne temalı harika bir şiirdi Ziya Bey...
Yürek dehlizinden çıkan ışıltılı incilere teşekkürler...
anne lafsının geçtiği her şey güzeldir..benim içimde annem ayrı bir dert olarak yaşar durur...şiire olan istidadınızı tebrik etmek ayrı bir güzel, şiirlerinizde kaybolmak ayrı bir güzel..tebrik ve saygılarımla sayın şairim..sağlıcakla kalınız...
altına imzamı attım abim ne bilsin anasızlığı anasından mahrum kalmamış. ağzın daha süt kokarken daha ana kokusu nedir bilmediğin bir anda mahrum kalmamışsan ne bileceksin kıymetini o kucağın çünkü sen o kucaktan hiç mahrum kalmadın ki. mesleğim icabı şark hizmeti yaparken orada bir hadiseye rastlamıştım. akli melekeleri yerinde olmayan bir kadını döven bu sırada gözünü patlatan akli melekeleri yerinde olan bir cani getirmişlerdi karakola. kadın kendi acısını unutmuş caninin kollarına kelepçe takılınca polislere feryadu figan ediyor "ne olur yavrumu bırakın" diyordu. ne tuhaf değil mi? o kadın akli melekeleri yerinde olmayan bir kadın(ana) onu o hale getiren akli melekeleri yerinde bir cani....
Anne sevgisini anne özlemini anlatan harika dizeler duygulandıran bu güzel eserinizi tebrik ediyor.Eseriniz vesilesiyle bütün annelerin bu mutlu gününü canı gönülden kutluyor saygılar sunuyorum..
Akıl fikir ermiyor, insanın izanına Koynunda büyüttüğün uğramaz hiç yanına Teselli olmaz yavrun bir kederli anına Bitimsizsin sen bende, herşeyin özel anne Dizinden uzak kalmak, içimde ukde anne.
Üstadım yüreğine sağlık çok güzel olmuş, bütün annelerimizin ellerinden öpüyorum annelerin yürekten kutladım selem ve dua ile.
Akıl fikir ermiyor, insanın izanına Koynunda büyüttüğün uğramaz hiç yanına Teselli olmaz yavrun bir kederli anına Bitimsizsin sen bende, herşeyin özel anne Dizinden uzak kalmak, içimde ukde anne.
ne güzel anlatmışsın usta kalemıne sağlık selamlarımla
Yine farklı ve çok güzel bir 'ANNE' Şiiri okudum. Var olasınız üstadım. Yaşayan annelere sağlık afiyet, merhumelere de Allah'tan rahmet diliyoruz. Selam, saygı ve dua ile.
Biz şairler bugün bu mekanı şiirlerle donatalım ki o nadide varlıkların değeri bir kez daha dile gelsin. Anlamlı, ustaca kaleme alınmış enfes dizelerdi sayfanızdan okuduğum eser. Kutladım üstadımı.
Çok şükür benimle aynı fikrde olan sizler varsınız.
Allaha emanet olun