Eskimiş bu gönlü sana sakladım; Başkasına; görmeyi yasakladım; --- Eskiyen gönlümün sensin baştacı Yanlışın var diye yerme eskici. Al git; tad vermiyor her sözü acı Sırrını ortaya serme eskici.
Gözümün önünden geçtin bu sabah Soğuk seherimde okundu segâh Çık gel; daha fazla çektirmeden ah Düş hemen yollara durma eskici.
Gel, mahrum bırakma; sedâlarından Bıktım şu yüreğin gedalarından Ruhumu inciten edâlarından Bırak, sebebini sorma eskici.
Ezilmiş, büzülmüş her bir tarafı Miadı doldurmuş, bekler Arafı Nerdesin gönlümün hasis sarrafı? Çık da gel ansızın, yorma eskici.
Hani gelirdin ya; çocukluğumda Sevgiliye kurban adaklığımda Anılar saklayan yataklığımda Al git, detaylara girme eskici.
Yıpranmış, dağılmış hislerini der Ne desem bilmem ki; kaç kuruş eder? Issız bir köşede olmasın heder Usul usul dokun, kırma eskici.
Zorlu geçtiyse de, yanmam dünüme Felek çömleğini koymuş önüme En son demleridir, denmiş günüme Üstüme... Üstüme varma eskici.
Pervasız, hoyratça kullanılmış han Sessizce tütüyor, başından duhan Kenara atılmış, kalaysız sahan Hor görüp vebale girme eskici.
Para etmez ama, geçmişi makbul Derler ki; bâdeden içmişi makbul Rastlarsan vefalı bir alıcı bul Kıymet bilmeyene verme eskici.
Eskimiştir diye hurdaya atıp Değerinden düşük pahaya satıp Sıradan yığının içine katıp Sen de son darbeyi vurma eskici.
Geçeceksin burdan, bir gün nasılsa Haykırışın bana maraz da olsa Ve ardından hüzün, biraz da olsa Alıp götürdüğün; sırma eskici.
Modası geçene, hep eski dendi; Kadir kıymet bilmek, çok eskidendi.
’Eskici’ olmalı insan... Kendinden önce yaşayanların eskilerini toplamalı ve rehber etmeli kendine... Belki o zaman, türlü türlü hata ve kusur eklemez defterine...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESKİCİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESKİCİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eskiler şimdilerde antika. Çok değerli. Yurt dışına kaçırılıp müzahedelerde satıyorlar. Her şeyimiz o kadar talan oldu ki... Kalemin dert görmezin Ziya Kardeş. Selam ve sevgilerimle.
Muhterem Mehmet Ziya Kardeşim, Şiirini okuyunca bende çok değişik duygular hasıl oldu. Tam sebebini kestirememekle beraber, yaşadığın duygu atmosferini tahmin edebiliyorum.Sıkma canını.. Selâm ve dualarımı gönderiyorum İzmir'den. ========== Eskilerin kıymetini bilen bilir ve lâkin Yenilere ne desem çapı sığmaz ölçüye Takılırsan peşine belki olur helâkin Boşver deyip de yürü zeval olmaz elçiye.
Takma sakın kafana sonra pişman olursun Çıkarsın zıvanadan dizgin tutmaz küheylân Volkanlardan kül alır yürekten lâv solursun Ne kadar şedît olsa seni yutmaz heyelân.........muhacir bozkurt
Sevgili gardaşım Ziya,senin yürek eskisede kalanı bile sunduğuna çok gelir bilesin,güzel şiirini kutlarım haz verdi dizeler. Yazan kaleme saygılarımla. Sağlıcakla kalınız...
Çok değerli.
Yurt dışına kaçırılıp müzahedelerde satıyorlar.
Her şeyimiz o kadar talan oldu ki...
Kalemin dert görmezin Ziya Kardeş.
Selam ve sevgilerimle.