(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nisan'ca şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nisan'ca şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Körlük gözde kalsın, Sağırlık kulakta, Dermansızlık dizde kalsın, Sükûnet dudakta.. Lakin yürek sağırlaşmasın, Körleşmesin, dermansız kalmasın ki; Seni görsün, Seni duysun, Sana koşsun çatlarcasına.. Yürekte yaşanmazsa, Göz görüneni neylesin?.. Gönül hissetmezse, Kulak duymş neylesin?.. Kalp sevmedikçe, El dokunmuş... *** MEVLANA
Hüznün sargıları bile hep hüzün kanar der yasemin çiçeği çok kıymetli Şairim emeğinize derman harf harf öptüm dizelerinizi ve asil yüreğinizi gönülden sevgilerimle...
Ah Nâr- ım ne ettin yaaaaaaaaaaa :((( sırası mıydı şimdi tam da off yaaa :(( çoook derindi, hüzündü.. kelimelerim dilimde dolandı inan :((( güzel yüreğine her daim umutlar dilerim, sesler dilerim sonsuz mutluluğu yanında taşıyarak sana da yaşatan.Varolsun gönül emeğin.Hep olsun.Sonsuz sevgimle canım.
Soğuk mu havalar yoksa Nisanın azizliği mi bu yağmurlar sessiz mi tüm filimler yoksa sesler mi firâri gidenlerle...
... Hani bahar istediğimiz kipte karşılayacaktı küçük adımlarımızı? Ne oldu sana ve bana ki bizsiz düştük? Ne ayırdı ellerimizi avuçlarımızdan. Neden uzaktan uzağa yaşıyoruz? Niçin geceler olduğundan uzun geçiyor ve sanki hiç sabah olmuyor? Güneşimizi görmeyeli çok zaman oldu sevgili...
sessizim sebepsiz değil körkütük kalan sarhoşuyum körkütük dilsiz şifâyı anılarda arıyorum annemi dualarda müptela kirpiklerim gözlerimdeki Nisan yağmurlarına ...
... Ah! Ah ki ne ahh... Sensizim... Sensizken suskun imgeyim. Bakma mutlu göründüğüme. Ne vakit seni özlesem, delirecek gibi oluyorum. Kahroluyorum dileyip de sana dokunmayınca. Üzülüyorum... Soluyorum... Ve ölüyorum her geçen an sensizliği yudumlarken acı acı...
bilsen bir bilseler bir şiir ses yoksunu dertlerimle basbaşayım yine şefkat öksüzü ürkek sığırcık yüreğim s e v g i s i z sevisiz
... Bilsen halimi.. Duysan çığlıklarımı.. Ya da görsen perişanlığımı.. Koşa koşa gelirdin yanıma. Bir daha terk etmezdin beni. Bir daha beni aşksız, beni şiirsiz bırakmazdın yar...
kendimle kendim kendi ...
... Şimdi kendimleyim, sen yokken. Sen yokken darmadağınığım. Sen yokken yarımlardayım. Sen yokken kapkaranlıklarda kederi soluyorum. Sen yokken, natamam yüreğim. Anla halimi sensizken. Anla sana nasıl ihtiyaç duyduğumu, nasıl sensiz bir şeycik yapamadığımı yar... Anlaa....
GÜZEL ŞİİRE gönlümden kopan birkaç satırla eşlik ettim.
zor nisanda şiir zor yaralı bir kalpte nisan zor özlemin dem vurduğu zamanlarda yağmur "yağmur yüreklim üşüyor musun" ................. harikasın be gülüm Ahval'im ahhh halimmm... eyvallahhh...
Hiç bitmeyecek bir masal gibiydi yaşam Sonra sen Ansızın uçup gittin ellerimden Yerine getiremediğim sözlerle kala kaldım hep Martılar gelip kondu omuzlarıma Taşıyamadım sevincimi Yıkıldım
oyy gülüm benim...aslında her şiirin hikâyesini birebir şairiyle bağdaştırmamak gerekir...yani bazen şairler yalnızlığı bazen hüznü bazen hayalindeki bir sevi'yi bazen de olmayan sevgiliyi ya da gidenlerin ardından biriken hasretleri kurgulayabilirler...ama nedense ben bu şiirin kurgu olmadığını ve senin bu denli sessizliğinle gerçekten seslendiğini düşünüyorum...çünkü şiir bu duyguları öyle güçlü ve duygulu anlatmış ki bunu taa hücrelerine, iliklerine kadar hissediyorsun...eşlik eden müzikte bile buram buram hüzün var...
Bu şiirin bana çok dokunduğunu ve çok etkilendiğimi bilmeni isterim... her daim sevgimdesin nar çiçeğim ve unutma yalnız değilsin...
gerçekten de şiirin çok dokundu bana...bazen şiirler insanın bam ve gam teline öyle bir vuruyorlarki; uzun süre kendine gelemiyorsun...bu şiir de onlardan biri...ve ayrıca eşlik eden müzikle de çok örtüşmüş...sanki açıkta kalan ve üşüyen bedenine can havliyle yetişip, yüreğini okşamak istemiş satırların...
çok teşekkür ediyorum ve o güzel yüreğinden öpüyorum seni canım...
Bir Şair arkadaş demişti " yazarsın çünkü acı inmiştir parmak uçlarına dek" ki yazmaya çalıştım acimin parmak uçlarından kâğıda indiğini hissederek biliyor musun anne yüreklim, siirlerimin anne yüreği derdim sana hatırla, yine öyle geçti içimden ama artık annemsin bunu da unutma.
Biliyor musun evet hayatımdan çok giden oldu da en bü/yük gidenim annemdi!
Nasıl yaptı bunu bana diye hayıflanacak kadar çok şükür cahil değilim ama ölümü yakıştıramıyor insan en kutsalina
Sahi konu neydi şiirde...
neden cümlelerim kısaldı artık biliyorum ben susuyorum ve ben sustukça birtek beni bilenler beni anlyior, tıpkı sen, tıpkı annem gibi...
bak, hala yokluğunda üşüyor nisan bilirim; bu yağmurlar gidişinin ardından bulutların unuttuğu gözyaşları ama; unutma sen, gidişin, sadece kısa metrajlı bir hayatın uzun film sahnelerini bıraktı bana bu yüzdendir: sessizce ağlamam..
ağlarım ulan, delikanlı gibi ağlarım. hıçkırıksa hıçkırık, gözyaşıysa gözyaşı nefesime düğümlenen ve ne varsa sessizce tükenen
her dua'da avuturum anılarımı anılarımdır, beni sensiz ayakta tutan. kirpikleri üşür mü insanın sahi, üşür mü yüreği insanın sebepsiz bu kadar.
ürkek bir güvercin kanadıdır zaman dokunduğunda kırılır göz bebekleri sevgisiz değilim, inan..
Hayat ondan ibarettir kimi zaman hangi yağmur yağsa ya da hangi mevsimde açsa güneş hep o'nu anlatır tesellindir acılarına sifandir yarana sağına soluna...
En ağır gidenim annemdi hayatimdan en çok kavruldugum o zaman ölümün adı annem oldu annemin adı ölüm ve özlem...
şimdi diyorum ki özledim ille de annem ille de annem...
Duygulu bir müzik eşliğinde harika bir şiir okudum içli ve yürek acısı nice güzel dizelerinizi tebrik ediyor nice güzel eserlerinizi okumak dileğiyle saygılar sunuyorum..
Bu günlerde şiirsel yorumlar yazmak geliyor içimden ve ben de öyle yapıyorum.
MAYIS/TAN ESİNTİLER
Dikkat et kendin kendine, Nisanı sana verdim, mayısı aldım kendime...
Yağmurdan sonra arınır gökyüzü aldırma az önce gürlediğine ıslanmış olsan dahi, ve iyiyse kafan, Boşver Kurunursun Nisan da geçer.
Ha yarın yirmiüçü yalnız çık sokaklara yaklaş bir tören alanına sadece ve sadece çocuklara bak çocukların gözlerinden gülüşlerinden topla bütün dünyaları annesinin kucağında pır pır eden bebeklerin kanatlarına tak düşlerini uçurtmalar ver ellerine sal gökyüzüne Nar-ı çiçek yaz üstüne bir değil iki deği binlerce bırak.
Ayılırsın arınırsın işte o an biraz dinle hep yakın dur kendine.
sonra düşün teninin içindeki canın kendi canına özel olduğunu ve gül geç sana canım diyenleri canı bırakıp gideni Aldırma Nisanı yıl on iki ay üçyüz atmışbeş gün eder. bir derin nefes al bırak bir defa daha dene hıh hah demek değil mi yaşamak.
el salla şimdi üstünden geçen kuşları baharda açan bütün çiçekleri kokusu olduğunu hatırla parkta yıkılan çiçeklere basmayınız levhasını ayağa kaldır en tenha köşeye otur bir kahve iç sonra yol al Mayısa doğru
Hayatın tek kişilik bir oyun olduğunu düşün yeniden aç perdeyi, yeniden doğacak güneşin ihtimaline karşı Tek kişilktir bütün oyunlar Mayısta geçer
ve geçer bir yıl ve geçer yıllar bir kere doğduna bir kere öleceğine inan ölümden uzak olsun isterim sana yaşam ve aldırma deli şairin ben her gün ölüyorum dediğinine gidenlerden sonra değiştir adresini gideninin bildiklerini o Ya Evde Yoksan dya da Aradağınız kişiye şu an ulaşılamıyor. dinlesin unutma can unutma şiir dostu sevda yürekli insan görmesende duymasan dokunmasanda böyle de sevilir insan.
ve şimdi devam et yollar senin bahar kış yaz senin dönüp dönüp tekrar gelen an senin ....................................................
ve unutma ki para ile yolculuk eden biletini kestiği yere kara gider, Aklıyla yolculuk eden aklı karışınca aklının karıştığı yerde kalır gönlü ile yolculuk eden sollar ışık hızını kendini kendinden taşır düşlediğine ulaşır.
Ahval'im dedigim tinilar vardir hayatimda dünden bugüne Ahval'im diyorum bu tini ile...
Ve Ana dedik de bütün kuslar dua da yine... ki bir yazi vardi yine bir üstadtan, neden babaniza hep siir yazyiorsunuz da annenize degil diye soruldugunda o da aynen, annemi yazacak kadar sair olmadim diye cevap vermis ki ben de sair degilim sadece ic yaniklarim bunlar.
Allh razi olsun okuyan ve anlayan yüreginizden Sair.
Derin bir "ah" derin bir sükun düştü içime öyle ha dedim mi okuyup geçenlerden de değilim ki şiir gibi algilasam bıraksam köşeye...
içinde nar var, içinde ben içinde yaşam var içinde annem...
ölümün adı annem oldu annemin adı ölüm ve özlem...
Öyle içtendi ki yorum şiir tadında bir nar düştü balon diye çocukların eline şimdi o balon özgür gökyüzünde, an büyük kaybının peşinden uçmakta, anneye anneye...
Teşekkür ederim yürekten sonsuz saygı ile Sayın Şair.
Nisan ağladı yine dün buralara... ama ben bilemezdim ki ''Ahval''inmiş ağlayan... acı... sonsuz galiba... yine de bir teselli edilmeyi bekleyen... dilsiz bıraktı bizi nisan... ah ne fena!
bir yol bu hayat denilen... hani sonsuz ve onsuz geçen... yalnızca birkaçı bilir yolun sonsuz olduğunu... sen onlardansın. ben onlardanım belki... ama unutmamalı dünya değil, hayat sonsuz... hayat diyeyim anla... toparlarsam hayatı: s'onun ardı s'onsuz...
'' ve yaşam buydu işte...'' JACK LONDON - MARTIN EDEN
nedir bu içimi yakan melal de bana içime akan bu kara yaşamda nedir nedir ellerimi ateşten toplayan çılgın nehir nedir gözlerime akan parmaklarımıdaki bu aşkın zehir
ellerdi aşka şahit ve ellerdi Hakka açılan sadakat ve muhabbet dokununca merhamet saçlarıma bir annem gelirdi birde yetimlik baş ucuma
gece bir annem olurdu saklardı koynunda beni bir düşman olurdu ki devirirdi gönlümü öylesi dehşet bir yüzükoyu
avuç içlerimizde yücelen ey yüce şefkat şahit olsun hüznümüz sana ki sen en çok bu z/alim diyarda hüzünlü kalbi sevmektesin mutlaka...
merhaba ustam tebrikler bir dostum uzun cümleler hayatımızı kısaltıyor demişti artık uzun soluklu aşklar yaşanmadığından sözcüklerin de boyu kısaldı önce şairin boyu kısaldı aslında şiir diye ortaya sürülenleri gördükçe gerçek şiiri ve şairi anlayamaz olduk ama her şeye rağmen biz bize güzeliz martılar denizlerde güzel sayfanızdan şiirle ayrılmak ne güzel aşkla kalın kendinde kal
kendim
kendi
...
annemle
annem
anne
...
şimdi
ürkek sığırcık yüreğim
ben annem yaşarken dahi içinde anne geçen şiirleri okuyamazken sizin duygularınızla anne yazan kelimelere dokunabilmek ne kadar zordur...
Yüreğinizin aydınlığı her daim anneniz olsun...
Uğur Demiröz tarafından 6/8/2012 8:04:01 PM zamanında düzenlenmiştir.