Okuduğunuz şiir 6.2.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
PANJURLUKALEM
Gazap üzümleri sularını akıttı
Kör bir akım başlarken susanlar çatladı ve yığıldı zamana Kalmış mıydın Kalmış bulundun kabilen sessizce göçünü gerçekleştirirken Yüz bin kere günaha battın ve onun acısına aldırırken Şarap kadehlerin plastik bardaktandı Yüzünü burnuna feda ederken Bir aziz in bedduasında abdest alıp tırmalayıverdin duvarları
Okinawa dan kopmuş aklının balıkçısıyla go oynarken İkinci el liğin en güzel kıyafetleriyle çıktı ve baktı ortalığa Ne bir gösteriydi başlayan Ne bir gösterinin sonuydu biten
Saydam tuvalin üstünde kendini asan bir tin Senin ellerin görmüyor musun
Ağır bir koku yayıldı yanan düşlerinden Aşağıda utanç ışığının aydınlattığı evren Son kere çıkarıyor bozuk midesindeki kekremsi inadını Siyah beyaz makyaja bulanırken gençliğin Bir çarşaf germekte ümitlerin son kere Kaybolurken görüyorsun Ay ışığının kendini evrene tutsak edişini Şuh korkular yüzünü açık etmişken Uçar gibi seyyah yürüdüğü patikada korkusuyla yüzleşmek için adeta Gömülecek kumrular tedirginliklerinin sonlarını yaşamakta Çizgilerine bak yaşam sofrasının
Bak ki anla Onlar senin ellerin
Yasak kıvılcım
Ağaçsız bahçeler gibi suskun Ağlamaya hazırlıklıydı evren Küsen böcekler kozalarından Kaçak bakışlar savurmaktaydı Bir kez baktın uçuşan kıvılcımlarına Zan altındaki benliğinin Tökezlemeye gülücük atmış gözlerinle Sığamadın yüzüne gençliğinin Bir düğme gibi iliklendin o na Yanış seslerinin istemsiz hareketlerinde Gıcırdayan tozun gücünü düşün Yağlama
Çığ düşmüş eksik kalmış Cümleleri tamamlanmamış şiirlere Doğacak bir alternatif vardı beklenen ya da Sofranın zincirine bağlanan çelik bir hazine Dağın ağlamaklı sesi orada öylece serilmiş-devrilmiş Dilsizlik kürekledi ateşi Kör tanrılar gerilerken tenindeki çamurda Kartallar kanatlarını sığdıramamıştı koca cihanda İz yapmış derini düşün
Düşün ki anla Onlar senin ellerin
Şehit düşen cümleler Karalanmış satırlarda yoktu Köle bir enginarın çeyiz sandığında Frlatılmayı bekleyen gümüş bilyeler Kimliksiz
Huzura yelken açan zihnindeki tedirginlik Kan kusup dökülen dişlerini toplamakta Yüreğinin limanında sersemlemiş bir at gibi Dörtnala koşturdu yaş almış teknen yokluğun çadırında Hesapsız başlayan dedikodu çarkı Kocaman olup neler doğurmaktayken Ne olduğu belli olmayan araf çakması hisler yoktu Aktığın kanal gibi boştu herşey
Dinlemekteydin sen sessiz akan bir şelalenin şırıltısını Ta ki gün kendini geceye adayana kadar Acıtmak geçmedi içinden yeryüzünü İçindeki keke mimar çırılçıplak Bir yapıya giriştiği vakit Bir çırpıda çiz bulutları yeşilleri inançları Tükür sonra acıtamıyorsan yeryüzünün öteki yüzünü Sabredişlerin yorulmaktayken Sancılarının kuvvetli masumiyeti bağrımın içini oyuyor Dur dersen koşuyor yalınayak
Durdun
Kamçılanmış gecenin ayak bileklerinde Gecenin uçağında o bakire karanlıkta bulutları Görmeye çalıştın
Yıldızları arala da bak Sana uzak güneşler gençliğinin taze mimarını çalarak Sıcacık tenleri yükseltmekte Kararmış ölü perinin önceki halini hisset Hisset ki anla
O beden ellerindi Boşça gezinen dalgaların kıyıları yaladığı parmak uçlarında
" SEÇİCİ KURULA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM ŞİİRİMİ GÜNE SEÇTİKLERİ İÇİN SEVGİLERR"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PANJURLUKALEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PANJURLUKALEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
öncelikle siteye giremediğim iki gün içinde takibimde olan ve iyi şiirler yazacak dediğim bir arkadaşım oldukça üst düzey bir şiir eklemiş. çok beğenrek okudum arkadaşım içindeki şiir sevdası hiç tükenmesin dileklerimle daha iyilerini okuruz inşallah diyorum.
şiir tümüyle iyi olmakla
Dinlemekteydin sen sessiz akan bir şelalenin şırıltısını,**** Ta ki gün kendini geceye adayana kadar Acıtmak geçmedi içinden yeryüzünü İçindeki keke mimar çırılçıplak, Bir yapıya giriştiği vakit Sen bir çırpıda çiz bulutları, yeşilleri, inançları Tükür sonra acıtamıyorsan yeryüzünün öteki yüzünü Sabredişlerin yorulmaktayken, Sancılarının kuvvetli masumiyeti bağrımın içini oyuyor Dur dersen koşuyor yalınayak
bu bölüm çok iyi geldi bana. ve bazı aksaklıklar yok değil ama ben çok eminim ki giderek daha da oturacak kalem eline ve özgün değişik ve donanımı hayli eserler verecek bizlere... şiiri ve şairi tebrik ederim.
3- Serbest şiir ( bu ikinci serbest çalışma; farklı içeriği, üslubu olan; kendini geliştirme becerisine sahip üyelerin, hatırlatıldığında düzeltebileceği küçük hataları olan ve yanlışları üstünde göstererek, doğruya yönlendirilebilecek şiirlerinden seçilir. amaç o şiirin altında üyelerin eleştiri yapabilmesi ( edebi çerçevede ), iyi bir şiirde karşılaşılabilecek hataları keşfetmesi, bir nevi yeteneği olan ama henüz bazı hataları gözünden kaçırabilen üyelerin uyarılması ve daha iyiye yönlendirilmesidir.)"
haklı eleştirilerinin kısır olduğu son günlerde, bazı eleştirileri dikkate almak şair ve şiirin gelişmesine faydalı olacaktır şimdiye kadar iki eleştiri dikkatimi çekti ve ikisine de katıldığımı belirtmeden geçemedim.
nesir ağırlıklı bazı bölümleri görmezden gelirsek şiir, siteye eklenen o günkü şiirlerin üzerinde ve güzeldi
Sevgili şair, uzunca bir şiiri, bazı ufak tefek handikaplarına rağmen okunur kılmayı başardığınızı söyleyebilirim. Bir kaç tekrar dikkatimi çekti (örnek: akım) ama bundan yinede rahatsız olmadım. Sadece biçime önem veren bir yığın müteşairin arasında farklı bir tını, anlatım ve içerik yakaladım şiirde, çok beğendim.
Özgün olabilmek, özgün olmakla birlikte hep farklılığın peşinde olabilmek iyi bir şairin en büyük özelliğidir. Önceki şiirlerinize de göz attım ve bu şiirin öncekilere göre biraz daha üstte olduğunu düşünüyorum. Yer yer öyküsel yer yer imgenin vurucu bir şekilde öne çıkması, iyi bir dil ve ne yaptığını bilen bir kalemin emeğini görüyorum şiirde.
Dur durak bilmeden, 20 kelimeyle yılda en az 300 şiir yazan ve bütün hayatını bu kelimeler üzerine kuran, eylemden uzak, felsefeden uzak, yaşamdan uzak, gerçeklerden uzak şair ve yazarlara iyi bir örnek olmasını diliyorum bu şiirin...
Yapısı gereği şiirde bir dize ya bir cümledir ya da alt dizelerde tamamlanacak olan bir cümlenin parçasıdır. Bir cümle olması halinde dize sonuna virgül değil nokta konulur. Ki bu da şiirin görselliği, estetiği ve anlatım kaygısı bakımından illa gerekmez. Ustaların noktalama işareti kullanmadan yazdığı pek çok güzel şiir olduğunu hatırlayın. Bir cümlenin parçası olması halinde ise her dizenin sonuna virgül koymak, bir yandan anlamı karmaşıklaştırır, söylemi zayıflatır, bir yandan da görselliği içinden çıkılmaz hale getirir. Eğer şiirde bölünmüş bir cümleden oluşan birden çok dize varsa, anlamı zayıflatmamak, söylem kaybının önüne geçmek amacıyla virgül kullanılabilir. Ama "bu dize bitti, cümle bitmedi, alt dize ya da dizelerde sürüyor" mantığıyla her dize sonuna virgül koyarsanız estetikten, içerikten ve okuma kolaylığından ödün vermiş olursunuz...
**
Şiir'in poetikasında ara ara nesire yanaşmalar var.
Ama postmodern akımını da unutmamak gerek!.
Anlatı farklı zaman kiplerinin pasajlara fikse edilmesine rağmen bütünlüğünü hiç kaybetmemiş.
Okurun algısında karışık (dili ağır) şiirler bazen ezber bozabiliyor. /tarz/
**
-O- tekil şahıslı dizeler temanın örgüsündeki tek gizemdi.
Bazı vurgular özellikle finale koşan pasajdaki betimler çok şiirseldi.
/
Teşekkürler..
mavi_dans tarafından 2/7/2012 9:15:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
bir şiir yoruma açılmışsa ( ki yorum istemiyorum butonu da varken) ki açılmış eleştirilere de beğenilere de açığım demektir bu tabii eleştiriler kişiye değil esere yapılmalıdır ki yapılmaktadır gerekende budur edebiyatın gelişimi adına günün şiirleri özel bir önem taşımakta olumlu olumsuz yapılan eleştiriler günün şiiri üzerinde tüm okuyucuya tüm şiirlere tüm eserlere edebi gelişim mesajları yollar aslında..
daha önceleri günün şiirine seçici kurul eleştirisini yapardı ve sayfaya asılırdı bu olumlu olumsuz özellikleriyle .. okuyuculara gelişim adına çok yararlı olmakta idi bu durum kaldı ki eleştirmek şiire değer vermektir site içinde edebi eleştiriler olmalı istemeyen istemiyorum butonu kullanmalı..
şairler duyarlı olduklarından eleştirilerde kırıcı olmayan bir dil kullanmaya dikkat etmeli
şair de;
şiirini eserini okuyup inceleyen olumlu olumsuz eleştirilerle düşüncesini paylaşan emek veren zaman ayıran yorumcuların değerini iyi bilmeli nezaket içerisinde o da düşüncelerini belirterek teşekkürünü etmeli insana yakışan budur şaire yakışan budur..:)
sayın yenilikçi Ansızın
sitemizde gelişim sağlayan edebi eleştiriler yok olmaya başladı bu konuda da yenilikler bekliyoruz..:)
düşüncelerimi paylaşmama vesile olduğunuz için hepinize teşekkür ediyorum iyi ki varsınız şanssınız değerli dostlar.. sevgim saygım selamlarımla..
kurgu ve etki altında bırakan ifadelerle yazılmış şiirlere çok ihtiyacımız vardı okuyucuyu mısraların ahengine örüp şiirin ruhuna yönlendirebilmişsin sevgili kardeşim
''Saydam tuvalin üstünde kendini asan bir tin'' ''Senin ellerin, görmüyor musun?''
çok güçlü ifadeler imgeler şiire serbest şiire yakışacak en gizli ifadeyi verirken hiç yormamış
şiirinin içerisinde gezinen aklın zekanın parıltılarından fırlayan okları görebilmek mümkün...
''Gömülecek kumrular tedirginliklerinin sonlarını yaşamakta'' ''Çizgilerine bak yaşam sofrasının'' ''Bak ki anla'' ''Onlar senin ellerin''
ifadesiyle ruhuma ince ince seslendin sanki.. hangi kumru... hangi ellerim diye sorgulamak...
şiir kendinle konuşmandır iç sesin susmasın hiç
güne düşmeyi hak etmişsin ve iyiki varsın değerli kardeşim beni yanıltmadın...
anlam dolu yorumunuz için teşekkür ediyorum "şiir bir çılgınlık anının eseridir yorumlar ise o anın en asil habercisidir" tekrar teşekkürler sevgili aysu... şiirle kal...
şiir tümüyle iyi olmakla
Dinlemekteydin sen sessiz akan bir şelalenin şırıltısını,****
Ta ki gün kendini geceye adayana kadar
Acıtmak geçmedi içinden yeryüzünü
İçindeki keke mimar çırılçıplak,
Bir yapıya giriştiği vakit
Sen bir çırpıda çiz bulutları, yeşilleri, inançları
Tükür sonra acıtamıyorsan yeryüzünün öteki yüzünü
Sabredişlerin yorulmaktayken,
Sancılarının kuvvetli masumiyeti bağrımın içini oyuyor
Dur dersen koşuyor yalınayak
bu bölüm çok iyi geldi bana. ve bazı aksaklıklar yok değil ama ben çok eminim ki giderek daha da oturacak kalem eline ve
özgün değişik ve donanımı hayli eserler verecek bizlere...
şiiri ve şairi tebrik ederim.