Okuduğunuz şiir 14.6.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
N.MURADİ
DESEM Kİ OLA
Ola
Şu fotoğraf sana ne anlatıyor
Enleminde yaşam Boylamında ölümsüz denizler var Desem ki seç birini
Sana yaşam desem mesela ilkin ellerine bakarsın Avuçlarında Havva nın kirli elması Dudaklarında yorgun Adem in asil sancıları Kulaklarında ise coşkun bir varoluş paradigması uğuldar
Sen Havva değilsin Ola Benim Adem olmadığım gibi
İkimizi de bir elma için Hatta sonrası aşk denen günah için İki gram yer için yorma
Ola
Ölümsüz denizleri de gördün ya Bilinçaltındaki suda yüz desem sana Boğulmak hissine kapılır mısın mesela
Ya da sorgular mısın göz kapaklarındaki prangaları Birbirlerini yemiş balıkları görmezden gelir misin mesela
Her ezanda uluyan bir köpek gibi Bekler misin saatlerin geçişmesini susmak için Şiddetli bir ruh kokusu alınca
Umutlarını nadasa bırakarak dokun aynalara Yanaklarına alnına dokunurmuş gibi adeta
Deniz olmuyor yaşamayınca Yaşam da olmuyor deniz olmadıkça
Ola
Şimdi sana kim olduğundan bahsedeyim Neden insan olduğundan mesela Çoğu zaman neden utanç duyduğundan Yer yer neden şımardığından
İlk cümlem noktalandıktan sonra Elbiseni değiştireceksin
İzin alma !
Yola çıktığında yar gibi değil buz gibi donmuş Sevgilerin tarafından karşılanacaksın Ruhunun dizleri titreyecek
Kim olduğunu değil Kim olmadığını soracaklar sana
Aç gözlerini haykırarak bak onlara
" Sizim" de aslında
Tekrar kollarımdan tuttuktan sonra Usulca koklanan nilüfer çiçeklerinin masalını anlatacağım sana Neden hep sustuklarını Üstlere neden sefil bir koku bıraktıklarını
Yaşamı ve ölümü Yeri ve göğü Tüm yangınları aslında
Hepsinin Hepsinin hangi zindanda nöbet tutarken söndüğünü
Ola
Simsiyahım gözlerinde Sen ya da ben bir şey fark etmiyor bu kalabalıkta
Haydi saçlarını topla ve bak etrafına Bak ki anla
İyidir kıskanılmak bu dünyada kıskanmaktansa Hepsinden iyidir insanca yaşamak hayvan gibi kokmaktansa
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DESEM Kİ OLA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DESEM Kİ OLA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrikler....zaten herşey söylenmiş. ruh kokusu alabilmek . çok derin güzeldi .insansılar içinde gizlenen insanların hissedebildiği gibi . saygı , selamlar.
vaktinden çok sonra da olsa kadraja girmesine şiirin dehşet sevindim geleni gideni epey kalabalık böylesi güzel bir şiirin sırf bir parça yüz süreyim diye tozlarını almayı deniyorum mısralar arası.. madem kadraja aldım şiiri ,geceyi 'insanca yaşamanın' seneryosunu düşleyerek bitirmeyi öğütlüyorum kendime de..Sevgiler.
öncelikle çok şiirlerinizi okuduğumu yazmak istiyorum hepsinde mana derin ve hatta hüzün saklı mısraların ininde kesişiyor okuyucunun dili ile.
Hep derim her canlı bir dünya döndükçe çıkar ortaya ve hatta yüzeysel olarak tanınır içini bilen yoktur ama yüzdesi az belli eder aslına baktığında.
Az önce pencereme devamlı gelen beyaz güvercini fırcalayan ben hep yalnız gelirdi bir kaç günden bu yana siyah bir güvercinle gelince bula bula siyahımı buldun deyince bana fırça atma o benim tercihim der gibiydi gözleri ve hatta önce siyah güvercini kül tablasından suyu içirdi sonra kendi.
Ola ki bir gün bir canlı hata yaparsa bütün canlılara kesilmesin fatura derim hata yapana vurdum oni de gitsin
mehtap altan ım ben de çok begendim gerçekten çok güzel bir kare. çok güzelsiniz. ben hiç aksi lanet bişey tahmin etmemiştim ama bu kadar tatlı bır kadın da beklememiştim...
çetin haklımı ne,yorum delisi mi oldu kal de,yav internet hattımda sorun vardı şirketi değiştirdim,ondan bakamadım şiirlere bi kaç gündür,beni sevmeyen ölsün bea...
değerli arkadaşım bu yorumu yapmakta kendimi sana yakın görüyorum..
Şiir efendisi olmayan bir sanat türü asırlardır bu böyle süregelmiş..
senin şiirlerinin dili var imgeler yerli duyunda hep bir veya iki kalıp kelime kullanıp o kelimelerin çevresinde şiir yazıyorsun ve bu çok akıllıca
ama; Şiir kendisini boyunduruk altına almaya çalışanlara inat eder ve bocalatırmış sahibini
Şair filozof Bruno CANY'i okudun mu bilmem çok kuvvetli bir Şair ve bana göre şiiri boyunduruk altına almış tek şair dir.
ben diyorum ki acaba Pınar şiirlerini yazdığı zaman biraz hür bıraksa ve o şiirler bir zaman sonra benim veya başkasının aklına gelip evet Pınarın böyle bir şiiri vardır dese arasa bulsa daha iyi olmaz mı!
çünkü sen gerçekten kalıcı ve mânâ dolu eserler yazıyorsun, tek sorun şiirlerini boyunduruk altına almaya çalışman..
seviyorum seni okumayı bu siteye ilk geldiğin günden belli gözüm yazdıklarının üzerinde yazdıklarında..
Sana ne demşitim bebetom hem de ne sen beni ne ben seni yeterince tanıyorduk..Yaşamadan bilmek gibi aynı biliyordum seni çok seveceğimi.. sen özel bir kızsın:)Göklerden korunan..Işık çocukum beniimmm..
senin aşkın ola ya (ve umarım ola bu özel aşkı iyi değerlendirir) ama dünyanın ekseni gibi eğilmen O na..Yüce yaradana..
Kıskanılmaya gelince bebetom sen insanları öyle çok seviyorsun ki hiç karşılık beklemeden koşulsuz yargısız ama herkes sen gibi saf ve temiz olamıyor o yüzden bırak arada hatırlatsınlar ne olduklarını su mu çamur mu olduklarını hatırlatsınlar ki bilelim ona göre davranalım ve acı çekmeyelim..
Sevgili Pınar, paranın, insan bedenine ve ruhuna egemenliğinden sonra, tüm gerçekliğini yitiren insanoğlu, keşke sevgiyi de bakkaldan peynir ekmek gibi satın alabilseydi, bu kadar acıkmaz ve susamazdı!
Güzide duygularını ve düşüncelerini kutlarım yürekten!
ruh kokusu alabilmek . çok derin güzeldi .insansılar içinde gizlenen insanların hissedebildiği gibi .
saygı , selamlar.