ÜZERİNEŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Kadıköy’de meydana gelen motosiklet kazasında insanlık ölmemiş dedirten görüntüler yaşandı. Yerde yatan yaralı gören ve isminin açıklanmasını istemeyen bir kadın, başındaki yazmasını, sırtındaki paltosunu ve elindeki şemsiyesini yağmur altındaki kazazedeyi soğuktan korumak için kullandı. Kaza saat 09.00 sıralarında Fikirtepe Mahallesi Mandıra Caddesi Bayramlar sokak girişinde meydana geldi. Bir restoranda kurye olarak çalışan Kadir Ezdaş (23), 34 VK 1912 plakalı motosikletle sokak arasından caddeye çıkmaya çalışınca Erdoğan Yaman’ın kullandığı 34 TAZ 19 plakalı taksinin çarpmasıyla yaralandı. Kazayı gören vatandaşlar durumu polise ve sağlık ekiplerine haber verdi.O sırada kaza yerinden geçen bir kadın havanın soğuk olması ve yağmur yağması nedeniyle yerdeki yaralıya yardım etti. Çevredeki onlarca vatandaşın soğuktan titreyen yaralıyı seyretmesine duyarsız kalmayan kadın, önce başındaki yazmayı yaralının kanlı eline sardı. Daha sonra sırtındaki paltosuyla da yaralıyı saran kadın, elindeki şemsiyesiyle de Kadir Ezdaş’ı yağmurdan korudu. İsmini vermek istemeyen ve davranışlarıyla çevredeki vatandaşlara adeta ders veren kadın, ambulansın gelmesinden sonra sessiz bir şekilde olay yerinden ayrıldı.
Sen bir şemsiye açtın,
Yaralının üzerine. O açılan şemsiye değildi; Gönül gözüydü insanlığın üzerine! Sen bir palto örttün, Yaralının üzerine. O örttüğün palto değildi; Şefkat şalıydı insanlığın üzerine! Sen bir yazma bağladın, Yaralının kanayan eline. O bağladığın yazma değildi; Mısra mısra övgüydü insanlığın üzerine! Sen İstanbul’un orta yerinde paltosuz, Üşürken bile sımsıcak yüreğinle, Bize insanlığımızı hatırlattın; Allah’ın rahmeti inerken üzerine! |