Hani benim diyen yiğitler nerde? Fesatlık gizleyen bıyığı burma. Namerdin elinden bin türlü derde Alma şifa diye verse de hurma.
Uzattığın eli tutmayan elden Dostunun yükünü çekmeyen belden Tatlı bir kelâmı tatmayan dilden Hayır gelmez sana uğraşıp durma.
Keyifli gününde yanında olan İhtiyaç anında gözden kaybolan Günlerce peşinde dolan ha dolan Bulamazsın asla kendini yorma.
Menfaatı için yandaşlık yapan Doğru yoldan çıkıp görkeme tapan Gizli gizli sana kurarsa kapan Sultan olsa bile arayıp sorma.
Uzak dur kendini adam sanandan Kadir kıymet bilmez sahte canândan Yardım ettiğinde, canı yanandan Güzel arkadaşlık hayali kurma.
Birlik çağrısına kulak tıkayan Yüreği hasetle, kinle yıkayan Ortalığa kötü kokular yayan Kişiyi boş yere uyarıp vurma.
Bakarken oynayan göz ile kaştan Duvarda durmayıp fırlayan taştan Timsahın gözünde akan her yaştan Korkup yön değiştir yanına varma.
Define çıkar mı tahta sandıktan? Elham beklenir mi dinsiz zındıktan? Gıda alınır mı çürük fındıktan? Böcek peydahlamış cevizi kırma.
Karın doymaz helâl olmayan maldan Ne olur aşk ile solmayan kuldan Namert tezgâhında örülmüş çuldan Elbise dikilmez olsa da sırma.
MehmetZiya 02 ocak 012 trabzon
Dostlardan
Gönülden merhaba siler tüm pası Kara günde belli dostların hası Kahpenin verdiği atlas libası Donsan da ayazdan sırtına sarma...tan1919
Yoğurda karışmış, su almış suyu! Kırkından sonrasın’ değişmez huyu, Dostuna eştiği: Kendine kuyu, M. Ziyâ; gel-vazgeç, boş mekik sarma!. ......kadiryeter
Kutlarim ol dostu gönülden dilden Yine misk-i amber akitti gülden Müslümanim diyen taviz verirse dinden Köpege sor, ona asla yol sorma ...at-avcisi
Düşersin eline geçer dalgayı Daraltır çevrende geniş halkayı Pisliğine örter temiz hırkayı Zehirler beynini sırtına vurma...yavuzoğlu
Gâvur parasıyla, beş para etmez Doğru söyleyenden, asla hazzetmez Yılışık köpektir, kovsanda gitmez Öyle pis belaki, gardaş hiç sorma....HÜSNÜ ÖNDER
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NAMERTTEN UZAK DUR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NAMERTTEN UZAK DUR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygıdeğer üstadım canım kardeşim Allah sizden razı olsun ,gönül sayfanızdan yine şiir tadında şiir harika bir eser haz alarak okudum o güzel yüreğinizi yürekten kutlarım yazan kaleminiz daim olsun harikasınız harika , öğütleriniz için teşekkür ederim Allah doğru yolu öğretenlerin ışığını daim eylesin Kalbi selamve saygılarım sunarım Allaha emanet olun duam ile
Gâvur parasıyla, beş para etmez Doğru söyleyenden, asla hazzetmez Yılışık köpektir, kovsanda gitmez Öyle pis belaki, gardaş hiç sorma. ---------------------------------------------- Kalemine, yüreğine sağlık hocam. Harika bir şiir. Selam ve dua ile...
Yoğurda karışmış, su almış suyu! Kırkından sonrasın' değişmez huyu, Dostuna eştiği: Kendine kuyu, M. Ziyâ; gel-vazgeç, boş mekik sarma!. ......kadiryeter
Sağlığını diler, Selâm ederim...
Kadir Yeter. 02.01.2012 Pazartesi. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/siir/552182/namertten-uzak-dur mehmet ziya dinç (mziya)
Güzel ve değişik anlamlar içeren bir şiir: Uzak dur kendini adam sanandan Kadir kıymet bilmez sahte canândan Yardım ettiğinde canı yanandan Güzel arkadaşlık hayali kurma.
krık yılın başı mevlanaya özenip ne olursan ol yaklaş diyesim tuttuydu bu şiiri okuyunca gözünü seveyim uzak dur demek lazım diye düşündüm etrafımdaki tanıdıklara,şaka bi yana güzeldi,saygılar...
ben de yazabilsem diyecek kadar güzel gıpta edecek kadar
4 veriyorum, kusur bulduğumdan değil
kusursuz diyecek şiir bilgim olmadığından