Zaman hızla koşuyorken ömür yolunda Kırışıyordu alın çizgilerim Ta ki bir çocuğun üşüyen elleriyle ısınana dek hücrelerim…
Şiirleri siper edip sayfalara Sararmış sözcükler yutkunsam da Benim faili alnımdaki çizginin Kendi ayak izlerimi sürüyorum nicedir 7 yaşımdan kalma telaşlarımla…
Üzülme çocuk! Dişlerimin yankısıydı Cümlelerin ezikliği Puslu gözleriyle belleğime yer etmiş karanlığı sökemesem de Gürültüm yankılanıyordu şiir sokaklarında Sesine düştüğümde ayaklanıyordum yeniden Ceplerinde yelkovan biriktiren ay’a sözüm vardı Hüznünü öpecektik uçurtmaların kuyruklarından…
Gün kırıklarını küçük harflerinden uyutacaktık Kuşanıp sonbahar bakışlarını Buluta kanat duran kirpiklerimizden sağacaktık berrak damlaları Uzak toprağımızda uyusun diye Ve kıvrılıp bekleyecektik kutsal bir kitabın dibinde Güneşi devrik cümlelerle heceleyecektik Aralığın kış gözlerinde…
Hüzün soluyan kentlerin ışıkları çalınmış kaldırımlarında Rengi griye çalan martıların kanat seslerinin hışırtılarını dinleyip Götürüp Ay ışığını gözbebeklerine ve taraklar vurup ağrıyan sedalarına Serecektik umutlarını kirlenen yerlerinden köpükten dalgalara…
-Kirpiklerim ahımı yıkadıkça Omzumdaki elin varlığıyla ısınıyordu yüreğim Suya düşüyordu o vakitlerde zılgıtların gölgesi Pembe damarlarından kanıyordu düşlerim Ve boşluğa asıyordum yılgınlığımın sessiz çığlıklarını-
İki yol türkü tutacağız seninle çocuk Poşusunda rüzgârı dinlendiren Aynaya ayarlı yansımalarda sessizliği emziren “Pencereyi kapama gök dolabilir içeri” O vakit susacak geceler gündüzleri O vakit konuşacağız iki susku..
Paslı çivileri çekip zamanın ayracından Yankılanacak Yer Gök Kıyısız sözcüklerin düzünde Sen giyineceksin mavi önlüğünü göklerin Bense erte baharları atıp omuzlarımdan Bir beyaz selam göndereceğiz adımlarımızın arkasına Ve pencereye gerip gözlerimizi Kuşatacağız güvercin beyazı umutlarını âlemin Çalınmış gülüşlerimizi gamzelerimizin çiğ’inde yıkayacağız Yetim hıçkırıklarını bölüşsün diye karanlıklar Susacağız geçmişin kırık oyuncakları arasında…
Sen şimdi, Parmak boğumlarına sıkışan çocukluğunun kuyruksuz uçurtmalarıyla eğil özgürlüğün önünde Unutma çıplak renkler masumdur gökyüzünde…
Binlerce bıçak değse de gördüklerine Ve çatal hıçkırıklar arşınlasa da suretinin kıvrımlarını N’olur Aynadan eksik etme çocuk bakışlarını Unutma ki... Büyük öyküler aksinde gizli sırrın…
Çeyiz sandığımda biriktiridiğim gözyaşı oyalarımda Bir çocukçiçek açıyordu
Ve duvağını örtüyordu beyaz yeminlerle yalnızlıkların…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çocuk Uyu Alnımda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çocuk Uyu Alnımda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir kadın, duygulara daha yakındır şiir de! Çok keskindir, vurgulayacağı her söz/kelime Hissettirmesi, sevdirmesi, hayran bırakması, bir kaç adım öndedir, erkeğe göre...
Elbet, onlarda hata yapar Lakin şimdiye kadar okuduğum, Hiç bir "kadın" şair çıkmadı karşıma, eksi değerde!
Kurguyu, ve gerçekliği, Keskin çıkışlarla yumuşatarak, gerçekten de hayran olunası eserlere, imzanızı atıyorsunuz. Ne mutlu size, siz sözlerin/kelimelerin esiri değil, onlar sizin kontrolünüzde olup, tahtlar kuruyorsunuz, bu usta kaleminizle
Çeyiz sandığımda biriktiridiğim gözyaşı oyalarımda Bir çocuk çiçek açıyordu
Ve duvağını örtüyordu beyaz yeminlerle yalnızlıkların
Gözyaşlarımız nice kurumuş dalları yeşertti...Bir kendimize yararı olmadı...Ağlamalarımız ateşimize yangın oldu kimi kez...Aşk böyle bir şey...Hep kendimize işkence...tebrikler yüreğinize....
Çok keskindir, vurgulayacağı her söz/kelime
Hissettirmesi, sevdirmesi, hayran bırakması, bir kaç adım öndedir, erkeğe göre...
Elbet, onlarda hata yapar
Lakin şimdiye kadar okuduğum,
Hiç bir "kadın" şair çıkmadı karşıma, eksi değerde!
Kurguyu, ve gerçekliği,
Keskin çıkışlarla yumuşatarak, gerçekten de hayran olunası eserlere, imzanızı atıyorsunuz.
Ne mutlu size, siz sözlerin/kelimelerin esiri değil, onlar sizin kontrolünüzde olup, tahtlar kuruyorsunuz, bu usta kaleminizle
Tekrar tebrik eder
Saygılarımı sunarım.
Harika bir şiir ziyafeti yaşattınız bana, bu gece