Baba Kâfir sedası bir zılgıt tünemiş baykuş ağzından Kulaklarıma Bir yılan işvesiyle sokuyor yüreğimi Hayra yorsam da Dikiz tutup dualara iyi niyetimi Bahar alası umutlarımı siyaha gömüyorum….
Baba Gözlerinin yeşilini getir hüzzam çağrılarıma Demli muhabbetimle öyküneyim satır satır ağrılarımı Getir ki gözlerini rengiyle kanayayım Turnalara ezberlettiğim hasretliğimin uç veren dudağıyla Kırgınlığımı Suskunluğumu anlatayım…
Baba Siyah burçak veren toprağımızı eşelesem de Kâr etmiyor gözyaşıyla sulamak Yaz yağmuru nasıl kokar bilmeden Ayaz yemişçesine boynu eğri yanımız Bastıkça ayakucuna âlemin Uykumuz bölündü çıngıraklarla Bir sıradağ türküsü içinde ahımız yandı…
Baba Bilmem bu kaçıncı dağlanışı intizarımın Bu kaçıncı yazışım kuytu köşelerinde sızlanarak ömrümü Bu kaçıncı feryat bu kaçıncı ıssızlığım Adına bırakırken gönül kırıklığımı İçimde ki öksüz çocuğun gözleri buğu buğu Benzi soluk Gerdanında sensizliği takınmış iki çift gözyaşıyla Bilsen nasılda ürkek akşam sükûtlarında…
Ah baba Cevr-ü cefanın ortasında şaşkınım nicedir Ters esiyor rüzgâr Gökyüzü/m kan damlıyor umutlarıma Şafaklarım kar’a boyandıkça Bilincime yol tuttu bir oylum köz isyan…
Baba Adını nakış nakış dokuyorum güncelerime Varlığını hissediyorum yürek içimde Bir ben adını anıyorum Ruhum üşürken. Ve alnımdan buram buram dökülürken hasrete terler Bir ben yeminler ediyorum adın üstüne Ne olur tara baba fildişi taraklarla ağıtlarımı Yaftalı sözlerimi dillendiren yüreğime insin sessizliğin Böğrüme yürürken acı soluğu türkülerin Bırak da öpeyim nasırlı ellerinden Yüreğimde kalmasın artık pençesi yaşamakların…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Siyah Burçak Mısralar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Siyah Burçak Mısralar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yutkunmadan okuması zor bir şiir, zaman zaman boğazını düğümlüyor insanın. Etkileyici dizeler, emek verilmiş güzel bir şiir. Kutlarım. Selam ve sevgimle.