Başka bir toprak bırakmayın yastığımın ucuna Çiçekler toplayın; vazoma kır çiçekleri dolsun! Üstüm başım vatan koksun ardı ardına Yağmur ıslatsın yanaklarımı Ne varsa geride bıraktıklarım yaşadıkça; Hürriyet adım, kavgam yaşamak olsun.!
Ayaklarım ruhumun çağrısında koşsun! Memleket memleket asil tarihim gibi Yüzüne kan bulaşan insanıma merhemler bulunsun! Üstünde daha başka ne varsa ölüm adına Susmak artık mutluluk; gülmek gerçek olsun!
Kah atların kişneyişleri çınlatsın kulağımı, Musul’dan Batum’a düşler kurulsun; ’Atina’da bir kucak sevgi, Kıbrıs’da barış’ Boynuna asılan zincirleri kırsın iman uyanışları Batıysa; ki ne medeniyetler yıkıldı tarih de Benim tırnaklarım ile kazıdığım uygarlığım doğrulup Yüzsün dünyanın acı çeken çocuklarının gözlerinde.
Bir ülke gibi olsun, ben bir ülke gibi olayım; Gözyaşlarım Afrika’da nehir olup taşsın, Kendini tanrı zanneden kodamanlara merhamet; Belki de para yerine menekşeler olsun sepet sepet.
Belki sonu gelmez hiçbir acının, Ama sonsuz isyancı yanıyla cehalete el ele Olursa da her gün ve gece İnsanım dik, sesim yüksek ve aklım bol olsun!
Varsın bir ekmek uğruna ter akıtsın halkım bir ömür, Çekse de cefasını, çilesini hayatın; Benim halkımın da refah içinde yaşayacak nesilleri olsun!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ülkem Yaşamak Olsun! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ülkem Yaşamak Olsun! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.