(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yine ağlattın be şairim.....çok güzel,çok içli,çok kanayan,çokta kanatan şiirdi...gönülden tebriklerimle yine yeniden...bu kısımda vurdu yine beni,hançerleyip bir kez daha yar'aları..
''Örtün beni / annem üşüyor içimde Beyaz karıncalar, siyah gölgelerini yuvalarına taşıyor / günah gibi Yıkılan ruh tablolarım yanıyor / içimin odalarında “Ölün beni” diye inliyorum Kadranı kırık, köstekli alfabemin duvarlarına d/üşüyor yüzüm
hayatın panoraması bir şiir olmuş.. İnsanın kendiyle yüzleşmesine vesile oluyor.. Ağır ama yorucu olmayan bir yolculuğa çıkartıyor okuyanı. Kutluyorum üstadım.
Bu sesler nerede birikir Görgüler senfonisinden kaç kare düşer arşın fotoğrafına Hangi ruh musallada üşür geçmişini Gözlerinin feri kaç kıvrım kıvrılır / içten içe Üşürken rüzgârın çığlığı ağlak mevsimlerde Kaç kum tanesi zamanı kavuşturur ecelin avuçlarına
Çok anlamlı dizelerde,,satır satır yolculandım,,sevgiler,,tebrikler,,
Ey Meryem! Ben kalp içinde hem hilal hem hayalim. Kalbine bir hayalin yerleştiğini görürsen, sen nereye gidersen git , o senden ayrılmaz. Ah ölüm... Bir iğne deliği kadar dahi gerçeğini göremediğim. Ölüm.. Gizli saklı devasını bucak bucak aradığım.
Ama beyhude, yine sana gelirim, çünkü ben sana geliş yolunun dışında başka yol iz bilmem. Hem gönlü dertliyi ölüm tehdit etmez. Ve derk ki o dertli: "Öldürün beni, öldürün. Öldürülmemde hayat içinde hayat vardır."
Sevgili şair, tartışmasız bu defterin en olmazsa olmaz sayfalarının sahibi sizsiniz:)
Yine kapalı kapılarımızı zorlamaksızın açtınız, şiire hatta ölüme... Tebrikler .. Sevgim daim, sayfanıza, şiirlerinize ve onların sahibi yüreğinize..
Derin Şiirlerin yorulması kadar alkışlanması da öyle zor oluyor ki. Sanki ne yapsak az, ne desek kifayetsiz kalacak.
Ondandır ki geç gelişimiz ya da Şiire bir kaç kez hapsoluşumuz.
Artık kendi Kalemini ispatlamış tarzına binaen tahtına oturmuş bir nadide Şair/Yazar olarak eserlerinizde eksik aramak sanıyorum pek az kimsenin harcıdır. Eserinizi tümüyle anlamak ve üzerine konuşmaksa ...nerdeyse yok gibi. En iyisi hissettiklerimizle içre attıklarımızı birleştirip keyfini çıkarabilmek ki hayata dair öyle cümleler vardı yukarıda kopyalamak çocukluk olacak diye yapmadım...
Etkileyici eserlerinizin ve kalem gücünüzün Daim olması dileklerimle Sevgili Arkadaşım Hep daha güzele ve doğruya birlik ve barış içinde diyorum
Nereye gitsem ya kaderim peşimden geldi ya da kaderimin peşinden gittim...
Bu üçüncü kez uğrayışım sayfanıza Sayın Bostan... gece okudum şiiri ancak yarın sakin bir kafa ile yorum düşerim demiştim kendime.
şu an kafalarımız sakin olmasa da yukarı alıntı yaptığım bu üç mısra ve şiirin geneline bina en bir şeyler paylaşmak istiyorumn dostuın bu güzel gönül hanesinde.
İnsan olmak ne zordur değil mi. hayır, doğrusu öyle değil.
doğrusu "insan olarak yaşamak" zordur aslında.
şiir bir insan portresi,bir iç alem savaşı, büyük cihad"lardan çıkıp küçük cihad"larda yenilme telaşası. isyan nisyan ve bir iltica kargaşası.
şiir önce şuurdur sonra şair ardından gelecektir.
şair, önce şuur süzgecinde geçirip tüm harflerini, sonra gönül deryasında yıkar ihlas ile tüm benliğini,ardından bir nur olan gözlerine naklettirir içinde kaynayan duygu ve ilmini ve ayan olarak yansıtır iç alemini... işte tam o noktada ihlas ve şuur ile yoğrulan bir beyan sürur edip çıkar meydana tüm eserler.
okuduğum şiir, beni alıp benden, inandığım ve umut ettiğim bir başka diyara götürmeli.
okuduğum her mısra ve her ifade "ikra"emri ile gırtlağımndan kalbime yürümeli azgın bir nehir gibi.
arınmalıyım,durulmalıyım bu karanlık buhranlar diyarından.
Peygamberin sav."Öyle bir zaman gelecek ki Kur"an gırtlaklardan aşağıya inemeyecek" olarak ifade ettiği o dehşet zamanın girdabında benim kalbimi ıslayan uslayan bir şuurdan çıkmalı derim şiir.
inancım doğrultusunda ifade edilen “İnsanlar üzerine öyle bir zaman gelecek ki Kur'an bir vadide onlar başka bir vadide olacaklar. uyarısına bina en ben umuyorumki bizler Kur"anın bulunduğu vadiden su içenlerden oluruz inş...
Edebiyat "Edebi Edeb ile yad etme sanatıdır" bunu aklımızın ilk tuşunda sabit tutmalı ve her kaleme dokunuşta ilk bu tıka bulanarak düşmeliyiz mısralara...bunun boyutu beşeri bir Aşk olur, İlahi bir Aşk olur veya güncel bir hissiyat patlamnasıdır anlatılan.
ne olduğu çokta önemli değil. önemli olan, bunu anlaşılır,anlamlı ve akıl ve mantığa hükmedecek bir ifade yüceliğinde nakledebilmektir.
Edeb Kur"an ın ana temasıdır. Allah o kadar edepli ve Yüce bir ediptirki,Yüce Kur"anda daima "siz" hitabını kullanır biz kullarına ve insanlığa. Biz der her daim, asla "ben"ifadesini kullanmaz.
ve bir kul samimiyet ile "Rabbim "diye her seslendiğinde ona cevaben "buyur kulum" diye yanıt verir.
şairimizin bütün şiirlerinin genelinde kavruk bir ruh hali ve Narın Nuruna iltica kokusu mevcuttur.
ondan ona sığınma yüceliği daha çok. bazen bir deniz kıyısında,bazen bir yağmur damlasında,bazen bir serçenin can telaşında ve bazende bir karınca tıkırtısında.
hep yüce bir arayış ve sabır emaresidir sergilediği güzellik ve gözlerinden geçip kervanlar boyu içinin çöllerinde yürüyen can kırıklarında. içine çekilen can talaşlarında..
Mir"im. seslenir en iç karanlıklarına ve adanmak ister Nurun gerçek sahibine..öyle bir adanmaktırki bu, gölgelerden bile saklar bazen kendini.
Allah cc. buyururya Ayetinde,"Rabbin kudretine bakmazmısınız,tan yeri ile güneşin doğuşu esnasında gölgeyi nasıl yayıyor.Eğer dileseydi o gölgeyi devamlı ve sabit yapardı.Sonra biz güneşide ona gölge yapmışızdır.""güneş olmasaydı,gölge bilinmezdi."diye.
evet devamında ,Göklerde ve yerde olanların hava da kanatlarını çırpa çırpa uçan kuşların gerçekte hep Allahı tesbih ettiklerini görmedin mi? bunların hepsi duasınıda tesbihinide bilmiştir.
dudak kalpte olandan gayrısı söylemez. hissder ve yazar.
Ayetlerden alıntı yapmamdaki sepep,her insanın aslında bir ayet olduğu ve deryalarda denizler dolusu sancı ile yaşayıp, acıyı yudum yudum hissettirmeden içme mücasdelesinden dolayıdır.
işte bu noktada Allahtan gayrı gidilecek dostta yoktur ondan gayrı kapısı çalınacak bir sevgilide.
"Allah göklerin ve yerin nuru,ışığıdır. O"nun nurunun sıfatı sanki içinde ışık bulunan penceresiz bir hücredir. O ışık bir cam muhafaza içindedir. camda sanki inci gibi parlayan bir yıldızdır. bu ışık güneşin doğusunda ve batısında gölgelenmeyen mübarek bir zeytin ağacının yağından yakılır.ve O"nun yağı kendisine bir ateş dokunmasa bile hemen ışık verir. bir ışık. nur üstüne nurdur. Allah dilediği kimseyi nuruna kavuştırur."
evet şiir, şuurun ve inancın geniş bir açılımıdır.
ve insan üslubu ile yücelir ve ondan sonra Allahın nazarında kendini secde aynasında görür.
bu sayfa şiirlerini her daim içindeki Kabe"nin görünmez olan kapısına asmaktadır. Allahın evidir orası ve aleme sığmayan o yüce zatı,bir avuçluk bir yurdun içine sığdırma telaşına sığınmıştır.
üstadın dediği gibi,"Gökten kar gibi Allah yağınca." yağmıştır her daim aslında lakin kaçta kaçımız bunun farkında.
kim bilir,belkide sığdırmıştır.
ki sonunda
"Babasının bıçağı altına yatmış evladın sabrını göstereceğim…"
diyerek bir bayram sabahına adanmıştır..
soluklanıp ıslandığımız tüm cümleler adına
teşşekkür ve dua dileğimle...sürçilisan oldu ise affola...
şiirdi mısra mısra....
saygılar...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 10/19/2011 6:47:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
rüzgar var peşinde ara sızılarım koşuyor ellerimde bir kaç kelime vuruluyor sokaklarıma düşüyor rüzgar sahiplenmiyor anlatımları mı yüzüne bakıyorum kelimelerin seni sanıyorum beni vuruyorum anlamsızım hala anlamamışım bu tanıdık göçleri ey üstadın mir'i avucunda bir zerrelik yer var mı beni de götür özümden yüzüne
bu sayfaya haykıran alkışlar bırakıyorum var olsun yüreğin saygım ile
Şiirinizle birlikte yürüttüm görüp yaşayıp hissettiklerimi.Böylesine öze dönüş,böylesine iç hesaplaşma ve böylesine okuyucusuna haz veren,kendini sorgulamaya yönlendiren bir şiir için kendi adıma paylaşımdan çok mutluyum.Kalben teşekkür ederim.Ve kutlarım.
Duygulu hüzünlü yüreği çoşturan bir şiirdi değerli kaleminizi sevgiyle atan yüreğinizi içtenlikle kutlar nice güzel şiirlerinizi okumak dileğiyle saygılar sunarım..
Bilemedim sevenin Sen halini! Sevgi maskarası oldum yarı edebi ufuklarda! Kara yanlı kadınlarım kefenime kan süzerken benlik ainelerinden, aldandım şeş cihetimin okaliptus kokusuna,adandım.
gerçi ne Sen den gidebildim koşuşturduğum nefes boyu,ne senli olabildim.
üstadım inanı ki sizin şiirlerinizi okumak benim için mitolojide bir gezinti yapak gibi ki mitolojiyi çok severim onun için şiirinizdeki kelimeleri gözümü kapatsam tekrar zihnim tekrarlıyor bu kadar içime işliyor ve dikkatle okuyorum ki acaba bundan sonra ki satırda ne var acaba diye bir suyu içer gibi içiyorum şiirilerinizi şunu söylüyorum sizin için işte yürek işte kalem söze ne gerek tebriklerimle
Bu sesler nerede birikir Görgüler senfonisinden kaç kare düşer arşın fotoğrafına Hangi ruh musallada üşür geçmişini Gözlerinin feri kaç kıvrım kıvrılır / içten içe Üşürken rüzgârın çığlığı ağlak mevsimlerde Kaç kum tanesi zamanı kavuşturur ecelin avuçlarına ... Örtün beni / annem üşüyor içimde Beyaz karıncalar, siyah gölgelerini yuvalarına taşıyor / günah gibi Yıkılan ruh tablolarım yanıyor / içimin odalarında “ölün beni” diye inliyorum Kadranı kırık, köstekli alfabemin duvarlarına d/üşüyor yüzüm
Tanrım, içerden gör beni Ve oradan sev… ... TEBRİKLER... OKUDUKÇA OKUNASI BİR ŞİİR...
Can kırıklarıma kaderler çizen el konuşuyor / ayetlerce…...
Kaleminiz konuşuyor üstad elinizde tebriklerimle...
Son kez
Aklımı tut Mirim
Babasının bıçağı altına yatmış evladın sabrını göstereceğim…...
Kurban Bayramına anlamlı bir yanıttı...herşey gönlünüzce olsun,iyi bayramlar...saygımdasınız şairim...