Göç diyordu erenler! Geç git gayrı bu dergâhın kapısından Cenk meydanına yol görünür sana. İç bir kadeh aşkın ezelî şarabından, Ve kuşan Sonsuz bir iman ile kılıç, kalkan. İşaret verdi bir rüya beldeye Yesevî Erenler yürüdü menzile işte böyle bitevî.
Ahdine vefa; gönlünde kutlu müjde… Aşıp dağları bir heybe, bir âsâ ile, Dilinde en içli yakarışlar, titreten âminler… “ Başımızı dik, alnımızı ak Bayrağımızı payidar eyle Ya Hakk” Dağları, ovaları, yeri ve göğü şahit tutarak Göçüyordu buyruk üzre, Yüreğinde burukluğu bir yurdu arda koymanın Ve heyecanı, başka bir yurt tutmanın…
Dur diyordu erenler Vur köslere, duyur; Bu topraklardır bizi çağıran. Kur otağını, seyreyle; Tuğları uğurlar getiren kahraman, At üstünde bir fetih düşünde. Ezberinde İlahî kelam. Rüzgâra hız, arza kadem mührü, Çini çini bezenmiş mabedler, Hattına tevhid çekili kubbeler…
Nallarına hasret şehirlerin niyâzında Bir peygamber muştusunun tecellisi… Akınların gür nidasında, Şehadetin güle öykünen kızıl rengi.
Göç diyordu erenler Üç kıta bir sancağın gölgesi… Tarihin hafızasında, Taptaze durur hikayesi. Bugün hâlâ o rüyâ ile sermestiz Bu kutlu zamanların şehrayinlerini Ah bir de görseydi neslimiz…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANADOLUYA SEFER VAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANADOLUYA SEFER VAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Göç diyordu erenler Üç kıta bir sancağın gölgesi… Tarihin hafızasında, Taptaze durur hikayesi. Bugün hâlâ o rüyâ ile sermestiz Bu kutlu zamanların şehrayinlerini Ah bir de görseydi neslimiz…
Güzel ve anlamlı bir şiirdi. Tebrik ediyorum. Saygı ve selamlarımla.