(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEKO DAYI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEKO DAYI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hece vezni ile yazılan şiirlerde gizli bir melodi varmış gibi okurum hep. Üstadım gerçekten güzel olmuş demek için işin ustası olmak lazım ama yine de haddi aşarak ÇOK GÜZEL OLMUŞ demekten kendimi alamıyorum. Ozan Arif'in Osman Dayı'sı ve Mahzuni'in Mahmudo'su gibi hafızalara kazınacak bir şiir. Gönlünüze sağlıklar diliyorum.
Ne kadar saf ve temizdin, Anlamadık büyük gizdin, Bizler damla sen denizdin, Neredesin Beko dayı! ***ANLAMLI VE GÜZEL ANLATIMLI BİR ŞİİR..DUYGULAR İÇTEN VE SAMİMİ..BEĞENEREK OKUDUM,KALEMİNİZİ KUTLUYORUM..
Üstadım çok ama çok mükemmel bir şiir her bakımdan.her mısranda kendimi buldum.eleştirel baktım ama tek bir aksak bile bulamadım tebrikler ellerine sağlık.sanki,,,hatta beni bizi anlatmışsın bire bir ve en mükemmel bir şekilde....Benimde benzer şiirlerim çoktur çünkü o kültürün o yürek yangınının hala bire bir yaşayanıyım
DEYZOĞLU -3-
Yaz” deyip, dokerdin, aha yazıyom, “Köy” dedi mi, içim buruk, Deyzoğlu… Yazıyom da, datlı candan, beziyom, Bu sıra mırığım, gırık Deyzoğlu…
Sanma güllük gülistanlık, Unutuldu Ekim ayı! Gül açmıyor has bostanlık, Neredesin Beko dayı!
Hep kurudu yazı yaban, Ne davar var ne de çoban, Boşa gitti bütün çaban, Neredesin Beko dayı!
Kayıp oldu davul zurna, Kurudu çeşmede kurna, Sürüsünden ayrı turna, Neredesin Beko dayı!
Pop çalıyor köyün sazı, Bir hoş oldu oğlu kızı, Melemiyor koyun kuzu, Neredesin Beko dayı!
Namertlerde aslan payı, Değişti köylünün huyu, Başka akar Öz’ün suyu, Neredesin Beko dayı!
Hiç kalmadı hatır soran, Senin evler oldu viran, Davarları sattı Duran, Neredesin Beko dayı!
Naylon oldu tüm döşekler, Koçu bilmez ham şişekler, Rağbet gördü tüm eşekler, Neredesin Beko dayı!
Harap oldu köy konağı, Çiyan sardı tüm Kanak’ı, Koparıldı dostluk bağı, Neredesin Beko dayı!
Hisler sağır, her şey dilde, Bülbül figan etmez gülde, Sahte sevgi boş gönülde, Neredesin Beko dayı!
Ne kadar saf ve temizdin, Anlamadık büyük gizdin, Bizler damla sen denizdin, Neredesin Beko dayı!
Ümit’iyim Efelerin, Dili oldum kefelerin, Okumadık yok yelerin, Neredesin Beko dayı!
Kadılı Köyü - 18.06.2011 Ümit Zeki SOYUDURU
İyi insanlar unutulmuyor, böyle güzel şiirlerle tarih sayfalarına geçiyorlar belkide değerli arkadaşımı ve şiirini kutluyorum. Yunus diyarından selamlar.
Baştan sona nakış nakış işlenmiş, mana dolu bir Anadolu şiiri okyup dinledim. Karacaoğlan'ı, Yunus Emre'yi, Köroğlun'u, Abdurrahim Karakoç'u anımsadım mısra mısra. Yazan ve yazdıran yüreğe saygılar.
Hisler sağır, her şey dilde, Bülbül figan etmez gülde, Sahte sevgi boş gönülde, Neredesin Beko dayı!
Ne kadar saf ve temizdin, Anlamadık büyük gizdin, Bizler damla sen denizdin, Neredesin Beko dayı! güçlü kaleminizin daha nice güzel şiirler yazmasını dilerim.Tebrikler.Tabiki yorumlayanı tebrik ederim o da güzel yorumlamış..
BEKO DAYI SANKİ SANKİ ONLAR YARATMIŞTI GÜZEL SAF TERTEMİZ DÜNYAYI DURDURMUŞLARDI ADETA İNSANLIK ADINA ZAMANI NEREDE HANİ NEREDE O ADAM YÜREKLİ BABA GİBİ BABA BEKO DAYI ÖZETİ İÇTENDE SAĞANAKTI ESAHTANDI SELAM VE SAYGI _________ALİ CEMAL AĞIRMAN_______
Bu mükemmel ve anlamlı şiir, yürekleri, farklı boyutlara sürükleyerek derin ve kalıcı etkiler bırakıyor. Kutlarım gönülden sizi. Selam ve saygılarımla.
Şiiri sevdiren kaleme selam olsun Akıcı dörtlüklerin su gibi dizginlendiği yaşamdan bir örnek paylaşımdı neredesin diyordu özlem duyarak kutlarım dost kalemi
süper bir şiir ve sevinç hanımablanında mükemmel yorumuda ayrı bir güzellik katmış şiirinize tepriklerr...
Ümit’iyim Efelerin, Dili oldum kefelerin, Okumadık yok yelerin, Neredesin Beko dayı!
size bu şiirimi arz ederim..saygılarımla.. Fırtınalı karanlık geceerde Sesizliği özledim Name dolu hecelerde Yalnızlığı özledim Özledim,özledim seni
Gecenin karanlığından Resmini gizledim Çok eza gördüm Ağlayıp sızladım Seni çok bekledim Ama ... Bir satır yazmadan Seninle geçecek günleri özledim Aşk insanın gönlünde olmalı Aradığı mutluluğu Onda bulmalı özledim,çok özledim seni..
Zülfini eğip Tebessüm ile gülmeli Böyle candan sevecek Yari özledim Gürleyen bulutların Yağmur sesi ile Yıldırımlarla şimşek Aşk hevesi ile Rahmeti sonsuz HÜDA’nın nefesi ile Nisan yağmurlaının Nisan yağmurlarının yağmasını özledim. Yağmasını özledim,özledim
İhtiyar dedem Hasta yatınca Yatak diken olup Sırtına batınca Piri pak, ak sakallı Elinden tutunca
Dzlerine gelecek Dermanını özledim Gafiller yatağında yatar iken Arsızı hırsızı Caka satar iken Ayyaşlar, sarhoşlar Nara atar iken Yavuz’dan, Fatih’ten Gelecek fermanı özledim Özledim,özledim, çok özledim.....
Üstadım yüregin kalemin var olsun değişen köylerimiz ve köylülerimize tercüman olmuş beko dayı Allah rahmet etsin iyiki bu günleri görmemiş canı gönülden sizi ve yorumcu Sevinç İNAL hanımefendiyi kutlarım yorum eser kadar süperdi selamlar saygılar
Beko dayı Kahrından ölürdü herhalde bu vaziyeti görse idi . Beni de şiir aldı taa ortaokullu yıllarıma götürdü, köyün ayrı bir tadı vardı ,ve ben o tadı en güzel şehirlerde bulamadım. Beko dayı da olsa idi eski köyünü isterdi eminim ki. saygılarımla
Halkımızın geçmiş sembolü BEKO DAYI adına yazdığınız harika şiirinizde halk kültürümüzü ,geçmişi ve bugünü çok anlamlı bir şekilde harmanlamışsınız. kutluyor,başarılar diliyorum.
Beko Dayılar gitti. Köylerde insaniyet namına ne varsa bitti. Menfaat yoksa selamda yok. Komşular birbirinden habersiz,eski sohbetlere karnı tok. Bizi biz yapan ne kadar değer varsa artık mercekle ara.
Saygılar sunarım Zeki Hocam.Herzamanki gibi nefisti.
Beko Dayı ve onun gibiler belki de iyiliğin mertliğin son temsilcileriydi.umarım Beko dayılar yeniden çoğalır.Emekçilerini kutladım bu güzel eserin.saygıyla...
Üstadım, sizi yürekten kutlarım. Köyünüzün emektar Beko dayısı mısralarda bal tadında, bahar ılıklığında bir duygu seliydi. Şiir destansı idi büyük bir hazla dinledim ve okudum. Kaleminizi ve vefalı yüreğinizi takdir ediyorum. Tebrikler, saygılar...
Naylon oldu tüm döşekler, Koçu bilmez ham şişekler, Rağbet gördü tüm eşekler, Neredesin Beko dayı!
Harap oldu köy konağı, Çiyan sardı tüm Kanak’ı, Koparıldı dostluk bağı, Neredesin Beko dayı!
Hisler sağır, her şey dilde, Bülbül figan etmez gülde, Sahte sevgi boş gönülde, Neredesin Beko dayı!
Değerli Ümit Zeki Kardeşim ,
Her yerde hemen hemen böyle bulunduğu topluma mal olmuş , unutulmaz BEKO DAYILAR vardır. Bir simge olarak Beko Dayı adı altında bu kadar sosyal ve dersler verici , hem kıtaların tertibi , uyakların ve rediflerin bir bütünlük teşkil etmesi , okurken ve dinlerken hele de değerli Sevinç İnal Hanım Kardeşimizin sesinden ve yorumundan dinlenmesi bambaşka haz veriyor insana. Sevgili Ümit Zeki kardeşim , bu denli tecrübe verici ve yol göstericiliği olan , geçmişte kalmış olan değerlerimizi anımsatan bu müstesna şiirinden dolayı , Seni en kalbi sevgilerimle kutlar , yüreğine ve kalemine sonsuz sağlıklar dilerim.
Ne kadar saf ve temizdin, Anlamadık büyük gizdin, Bizler damla sen denizdin, Neredesin Beko dayı!
Beko Dayı sanırım yakın bir dost,adına yazılan şiire,vefalı yüreğinize teşekkürler efendim.Kaleminiz var olsun. Sevinç Hanım'ı da kutluyorum güzel yorumundan dolayı,nefesine,sesine sağlık...saygılar,mutlu akşamlar
Buram buram Anadolu kokan şiirinizi okurken,ta Maraş'a, köyüme gittim.Nice gönül dostu ihtiyarları andım.Dilinize sağlık usta,ne kadar samimi arı duru dizelerdi.Kutlıyorum.
Çok çok güzeldi okuduğum şiir...
Saygılar emeğinize ve yüreğinize...