Altı Şubat gecesi İki Bin Yirmi Üç’ ün Saat dört on yedisi, toz kapladı her yeri! Çoluk çocuk yolcusu beklenmedik bu göçün, Ülkemizin bağrına saplandı hırs hançeri!
Yardım eyle Allah’ım sanadır ancak niyaz! Işıklar gökyüzünü sarmalamış bembeyaz, Sabahın soğuğunda her yeri kesmiş ayaz, Arzın öfkesine bak andırıyor mahşeri!
Umutlar çığlık çığlık dualar sessiz sessiz. Enkazların altında masum canlar nefessiz. Âlemin sahibinden başka herkes kimsesiz, Kimsesiziz Ya Rabbi, hayra çevir şerleri!
Semalara yükselen ne toz ne duman, candı. Bulutlar kan ağladı karlar kana boyandı. Buna can mı dayanır yandı yürekler yandı. Böyle afet görmedik Nuh Tufanından beri!
Buz tutmuş bedenleri terk ediyorken canlar, Şehadete yürüdü Buğra’lar Efekan’lar. Sızlasa ne olacak kolon kesen vicdanlar, Akıtmamış temele bir damla alın teri!
Menfaat pazarında can alıp can satmışlar, Binaların harcına insan kanı katmışlar, Yalan ile milleti nasılda aldatmışlar, Nefsinin pezevengi üç beş densiz serseri!
Demir diye pamuğu bağlamışlar kolona, Rabbim bin beterini versin sebep olana. Nasihat kar eder mi candan arta kalana, Artık hiçbir pişmanlık dünü getirmez geri!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UMUTLAR ÇIĞLIK ÇIĞLIK! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UMUTLAR ÇIĞLIK ÇIĞLIK! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğimizin yangını sönmüş değil. Üstelik,deprem bölgesinde yurttaşlarımızın durumlarını,yüz yüze oldukları olumsuz koşulları gördükçe TV.ekranlarında ,insanın içi yanıyor.21.ci yüz yılda bu Türk halkına sunulan bu alakasızlık,ilgisizlik,hizmet gecikmeleri revamıdır. Değerli şairim,çok güzel bir şiirle yaşanan deprem felâketini,sebep ve nedenleriyle çok güzel anlatmışsınız. Duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Saygıyla,esenlik diliyorum.
Değerli kalem, yaşadığımız ve uzunca da bir süre yaşamaya da devam edeceğimiz acıların nedeni olan gayri ahlaki ve insan onuruyla bağdaşmayan türlü hezeyanları, duruşları, eylemleri dile getiren ve son derece de haklı sitemlerle kaleme alınmış emek dolu dizeler okuduk. Ne diyelim dememelidir artık elbette. Bu elemi, acıyı yaşamayabilirdik. Diyorum ki, hak etmeyen sınıf dahi geçmesin ve bırakın ki mezun olsun. Eskidiği iddia edilen o buram buram kalite ve ahlak kokan yıllara dönülmedikçe, birileri bize bu kaliteyi verecek tek seçenek olan eğitimcilerden o saçma sapan ve akla, mantığa uymayan politize edilmiş ellerini çekmedikçe; trafikte kasap, inşaat sektöründe arsız ve hırsızı velhasılı türlü zorbalığı yaşamaya ve görmeye devam edeceğiz. Asıl özgürlük, başkalarının yaşayabilmesini sağlayan emek ve özveriden geçiyordu oysa. Umarım birilerinin kulağına küpe olur bunlar. Saygı ve selamlarımla.
Değerli Şair dostlarım sizlerden bir hayli uzak kaldım bunun sebebi 11 ilimizde yaşanan depremler ve orda enkaz altında can veren kardeşlerimizin ve sağ kalan dostlarımızın acısını yüreğimde derinden hissetmem sebebiyle bu güne kadar unutulmaz acılar içerisinde yas tuttum bir nevide olsa bu illerimizde yaşayan kardeşlerimizin acısını paylaşmak istedim geçen bu günler içerisinde de içimden yazmak gelmedi bu vesileyle depremde ölen kardeşlerimize Allahtan rahmet kalanlara ve milletimize baş sağlığı diliyorum Allah bir daha böyle bir afet milletimize yaşatmaması temennisiyle sizleri selamlıyorum acıda olsa hayat devam ediyor şiirinizi beğenerek okudum nice güzel eserler yazmanız dileğiyle selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
Ne acı ki, Ankara'da yaşayan biri olarak bu trawmayı yaşaıyorum hala... Rabbim bize bu acı görüntüleri, yaşatmasın inşallah. Okunası ve güzel şiirini tebrik ediyorum. Selam ve saygılarımla.
çok güzeldi,çok çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Değerli şairim yüreğinize emeğinize ellerinize sağlık, Sözlerinizi beğeni ile okudum, Kaleminiz kavi ilhamınız daim olması temennisi ile esenlikler dilerim.
Hocam yüreğinize sağlık yine kaleminizden anlam dolu gönüllere dokunan güzel bir çalışma okudum yürekten tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız Dileriz bu son olur üstadım
Yardım eyle Allah’ım sanadır ancak niyaz! Işıklar gökyüzünü sarmalamış bembeyaz, Sabahın soğuğunda her yeri kesmiş ayaz, Arzın öfkesine bak andırıyor mahşeri!
Yürek paralayan yanık mısralar! Duyan yüreğiniz, usta kaleminiz var olsun, saygıdeğer üstadım.
Vefa dolu güzel yüreğiniz var olsun üstadım... Depremde hayatını kaybeden tüm kardeşlerimize Allah cc rahmet eylesin mekanları cennet olsun Rabbimiz bir daha yaşatmasın bizlere inşaAllah...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık Saygılarımla...
Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. Ne yazsak bir eksik kalır bu acıya.. Sonsuz geçmiş olsun, Allah bir daha yaşatmasın böyle acıları... Artık sözün bittiği yerdeyiz! Allah yardımcıları olsun inşallah.. Dualarımız onlarla birlikte her zaman Depremde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum🙏 Milletimizin başı sağolsun. Yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Cenab-ı Hak bizleri felaketlerden uzak eylesin.