(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ELVEDÂ GURURUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ELVEDÂ GURURUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Baskın çıktı bana şerrin cenâhı Sayende işledim bunca günâhı Tutmadan boynumu mazlumun ahı Sessiz sedasız git sana elvedâ.
Bir şeyh(usta) talebesinin yaptığı bir hatadan dolayı kapının önüne bırakıp, bir daha yanına gelmemesini ister O an gururunun edasıyla burnunu kaldırıp bir daha dönmemecesine, arkasına dahi bakmadan yol alan talebe gözleri önünde başka bir havadisle karşılaşacaktır Bir adam köpeğini acımasızca dövüp kapının önüne bırakmıştır o an Lakin köpek adamın kapısının önünden ayrılmaz Gözyaşlarını biriktirir ekmek yediği kapının duvarlarına Adam hayretler içinde dakikalarca izler köpeği, köpek bir adım dahi geri gitmemiştir Kendinden utanır, koşar adımlarla ustasının kapısında alır soluğu Gözyaşlarıyla aşındırır yolları Gözyaşlarıyla bekler affını Hani ya deriz ya bazen, gurur köpeklerde olur diye Bazen ademoğlu köpeklerden aşağı kalmıyor....
Gururla uğraşmak zordur gardaşım. Ona bulaşmak kordur gardaşım. Tam gömdüm dersin de,bir yerden hortlar. Bir de bakmışsındır ki ,gurur olmuşsun. Ayakların yere değmez.Kanat taktım sanırsın. Artık gurur yerine kendini gömmüşsündür. İşte öyle bir şey. Adı üstünde gurur...
"Çok güzel bir şiir"; söylemeye alışık olmadığım bir söz amma, eseriniz için, içimden söylemek geldi...
Japon işadamları, çocuklarının gurûrunu kırmak için o'nları; fabrikalarının en kirli işlerinden işe başlatarak, kademe- kademe yükselmelerini ve fabrikanın idâresini ele alana kadar her işte çalıştırarak gururunu kırmaya çalıştıklarını; bir televizyon proğramında seyretmiştim... Bu konuda özel eğitim veren özel okulların yaptıklarını da.
Gurur dozunda olanı gereklidir aslında. Kötü olan kibirdir ki Allah uzak tutsun bizleri kibirli insanlardan, kibiri de kişiliğimizden. Güzel şiirdi dost. Kutlarım. Selam ve sevgimle.
Hani yerel dilde gururumu kırdın derler aslında eli öpülesidir öyle ya şeytanımı öldürdün misali Türkçemizde çok acaip kelimeler var dost dogru bildiğimiz hemde
Sayende işledim bunca günâhı
Tutmadan boynumu mazlumun ahı
Sessiz sedasız git sana elvedâ.
Bir şeyh(usta)
talebesinin yaptığı bir hatadan dolayı
kapının önüne bırakıp, bir daha yanına gelmemesini ister
O an gururunun edasıyla burnunu kaldırıp bir daha dönmemecesine, arkasına dahi bakmadan yol alan talebe
gözleri önünde başka bir havadisle karşılaşacaktır
Bir adam köpeğini acımasızca dövüp kapının önüne bırakmıştır o an
Lakin köpek adamın kapısının önünden ayrılmaz
Gözyaşlarını biriktirir ekmek yediği kapının duvarlarına
Adam hayretler içinde dakikalarca izler köpeği, köpek bir adım dahi geri gitmemiştir
Kendinden utanır, koşar adımlarla ustasının kapısında alır soluğu
Gözyaşlarıyla aşındırır yolları
Gözyaşlarıyla bekler affını
Hani ya deriz ya bazen, gurur köpeklerde olur diye
Bazen ademoğlu köpeklerden aşağı kalmıyor....
Güzel bir konuydu ağa/beyim
Haz aldım
Kutlarım...