Toprağa mı gömülsün aziz İstanbul? Masallarda mı kalsın şanlı ordu-yi hümayun? Kurusun mu toprağım, çalınsın mı yağız atlarım? Kulesinde çalınmasın mı artık mehteran marşlarım?
Bir İstanbul iste benden, bir kayık olayım ardın sıra, Ama ne olursun anlat, susma!
Muhayyer mi kalacaktı tüm sözlerimiz bu hayatta? Çarşafımın soğuk yüzünde, Islanan bir dünya mı kuracaktım sensizce?
Hiç mi ümide yelken açamayacaktık? Hiç mi bizde olabilir deyip sarılmayacaktık? Birbirimize, Delice!
Susma...
Bana çok sevdiğin gökyüzünü anlat haydi! Geldiğin günü, Geçtiğin kapalı çarşıları, Hanları, sokakları...
Bana İstanbul kokan masalları, Yalansız, Üşenmeden, saatlerce, Benim hasretliğim gibi gözlerinde, Anlat haydi!
İncinen bir buse olmasın sözün her defasında, Bana aşk deyip de, Bana aşığım deyip de, Defalarca kanatma yaramı, Kanatma otobüsü son seferi yapmış yüreğimi!
Bana sevmeyi, benim sana olan sevgim gibi, Bil de anlat haydi!
Eğer ki hicran içinde hasret hep olur dersen, Sen, beni onunla büyüttün zaten. Ama büyümüş benliğimde beni küçültme yeniden! İçtiğim şarabın günahına girip de çıkamamışken.
Ağır ağır çekilirken şu fani alemden, Sağılan ümitlerim akarken hayat çeşmimden, Fizana dolan gamzelerin tebessüm etsin, Üstümüz başımız hasretlik iken.
Ama bana temenniler ile geçirttirtme ömrümü, Zayi eylenmiş kırıntılar ile akıtma yaşlarımı, Tadı damadığında kalmış buselerde yakma beni!
İstanbul düşünde süreyyalara göçer iken, Aldığım nefesi ciğerlerime zehir etme! Bana en güzel orkideleri besletttiğim bahçemde, Mısralarımın zevalini göstertme!
Bana sevmeyi , Bana sevilmeyi, Bana yalansız kurulacak bir kelimeyi, Bana yalanda olsa yalancı sayılamayacağız ölmeyi, Yaşattırma bir kez, bir kez daha!
Anlat haydi, Sustuğun an bıçaklanan yaramda, Neler gördün her defasında?
Benim kıyılması güç hayallerimi kıran, Tahtında dizlerinden kırılmış dünyaları, Defalarca aynı iz üzerinden gidip de, Kanatma!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İstanbullu kız; anlat haydi! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İstanbullu kız; anlat haydi! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bana sevmeyi, benim sana olan sevgim gibi, Bil de anlat haydi! //// bu şiirin bütünü niteliğindeki bu mısralar derki şair'm ; ben içinde bi sevgi vardır, ancak anlatmak bi hayli zor, ben isterimki sevdigim sen beni katıksız gör, sen beni görmek iste.. ben ne bi eksik ne bi fazlayım; ben tamamım senile; sen da tamam mısın benimle.. beni anlatabildigin sürece bende kalmaya devam edeceksin.. o yüzden beni anlat.. asalında şairi'm; dersinki anlatamadıgım beni anlamanı istiyorum.. ben beni anlatmamayı kaidelere bağlıyorum , ki bu kaidleri hiç sorma.. sen içimdeki seni anlamak için içimi gör.. ama nü bi tablo gibi; yalın va gerçek olsun; ben olayım..
..............
Anlat haydi, Sustuğun an bıçaklanan yaramda, Neler gördün her defasında? /////// bu dizelerse bence bu şirin noktalarıdır.. ve bu noktakar derki ben sonunu bildigim gerçeklerim.. ben anlat derim; bilirim ki anlatamazsın.. ama yanılmak isterim. bilirim susacagını, bilirim beni anlatamayacagını ve bilirim içimdeki sana dokunamadığını.. ama sormadan da edemem; merakımı bagışla.. ama gördün mü adımın anlamaını bilmediginde ne hale geldigimi; adımı diyemedin, en azından çektiğim acıyı gör,, insan ol be kadın... insafın kurusun der aslında şair..
aslında şair'im yazan kalem bildigi yanıtların sorusunu sormaktadır...
sevgi saygı ve hürmetle edebiyatın şairi..
gülümsediğini görür gibiyim :D
dali''nya tarafından 6/4/2011 1:38:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Anlat haydi, Sustuğun an bıçaklanan yaramda, Neler gördün her defasında?
Benim kıyılması güç hayallerimi kıran, Tahtında dizlerinden kırılmış dünyaları, Defalarca aynı iz üzerinden gidip de, Kanatma!
Anlat haydi, Anlat bana!
Neyi yazsa eksik, neyi anlatsa biraz yarım birazı da fazla kaçacak belki de... Bu yüzden susar istanbul şair... Düşündüren ve anlatımı olan zarif bir şiir idi kaleminizden.Teşekkürler . Saygı ve sevgiyle kalınız.
sanki istanbul'dan ziyade yüreğindekileri anlatsın istiyorsun istanbul'lu kız.. ben öyle hissettim bilmiyorum.. kelimelerin biraz hüsran, biraz isyan birazda aşkla haykırışıydı.. var olsun yüreğin şair.. sevgilerle..