Sitemizin özlenen ve yüreği lirik düş kırıklığında yorgun düşmüş güzel ablama...:)
-Anlamlı oldu bir bakışın, şeyhinin dizinden Kırklar dağına hüzünlü bakışlarında....-
Yusufun selamı ile sana sesleniyorum şimdi. Uzaklarda gözlerin bitap düşmüş iken yaşamaktan, Hevsel’in bahçelerinde saçlarını tarıyor rüzgar. İçini okşayan bir saadet ile dokunuyorum ardından Tel tel kırılmış ümitlerin içini yakarken har har.
Denize karışmış susmaların ile ben de yoruldum. Yüreğinin nakkaş tohumlarını alıp giderken ebede, Süveydalarını tanıdım, aklaşmaya yakın dualarında. Yitik bir veryansın ediyordu ah’larının mahrecinde. Peydah oluyordun sen, yorgun amedin surlarında.
Sen, bir bebeğin masumiyetini özlüyordun her gün. Dertlerin şekva ediyordu hayatını senden bihaber, Layezal örülmüş işlemelerini sararken nedametin. Münderic ağlamalarına timsal iken şakk-ı kamer, Tazip kırıklarında pişiyordu şeydanda ki güllerin.
Günahlarına hicretinde ali Kureyş sevabını yamardın. Bakışların kadar yorgun dünyaya bazen küserdin, Riya eyleyen karınca yüreklilerin gamsız yuvalarında. Saklı cennet gamzelerine şemsin lemasıyla sinerdin, Hürr gülücükler salınırdı, gamlı yüreğinin aynasında.
Sen çığlığında Diyarbakır türküsü yakılmış bahardın. Her nevruzda yeşil düşlerin arza düştüğü damlaların, Ab addedilen sitem dolu aruzun eksik masalıydın. Biliyorum, daha düşmemiş iken rahmine sevincin, Çarmahına gerilmiş isyandı saçlarına karışan beyazın.
Nüshasında bab bab nisa okunan bir kelamdın O’ndan, Bu şiire de düşmüş can oldun, letafetinde en hasından.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mardin Kapı Diyarbakır'da bulunuyor. Mardin Kapı Diyarbakır'ın meşhur surlarında yer alan kapılardan biridir. ayrıca biraz özetlersek;Diyarbakır kalesi: Çin Seddinden sonra Dünyada ikinci olan DiYARBAKıR Kalesi surları hiç kuşkusuz görülmeye değer yerlerin başında gelir. Yapısı, sağlamlığı, taşıdığı yazıtlar, kabartmalar ve şekillerle surlarda 12 uygarlığın kitabelerini okumak mümkündür.
Sevgili Öznur, bu resmi sanırım mardin kapıda bulunan burçlarında çektirmiştir.. Ve resimde görüldüğü gibi Hevsel bahçeleri, sağda Kırklar dağına uzanan yamaçlar var.
Kırklar dağın efsanesi de vardır.
Bir Türkü de şöyledir.:
Kırklar Dağının Düzü Bedri Ayseli (Diyarbakır )
Kırklar Dağının düzü Karanlık bastı bizi Kör olasan zalim Suzan (Suzi) Ziyaret çarptı bizi
Köprü altı kapkara Ana gel beni ara Saçlarıma kumlar doldu Tarağ getir de tara
Gazi köşkü serindir Dicle suyun derindir Ağlama sen garip anam Kadir mevlam karimdir...
Şiire gelince hakikaten anlamlı ve vefa örneğiydi. Sevgili Öznur'u selamlarken bir de Değerli yüreği de kutlyıp ve selamlamak isterim.
"En uzak mesafe ne Afrika'dır,ne Çin,ne Hindistandır En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir birbirini anlamayan" Anlamak ve anlaşılmak çok yüce bir duygudur.
Tekrar şairi yürekten kutlarım
selamlarımla
Herzem Ronivan tarafından 5/11/2011 11:56:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sitemizin özlenen ve yüreği lirik düş kırıklığında yorgun düşmüş güzel ablama...:)
Hakkın sesi , bak bende ablanım kıskandım şimdi :))Şaka bir yana gerçekten güzel mısralar, ilmek ilmek işlenmiş yürek gergefinde...
Anlamlı oldu bir bakışın, şeyhinin dizinden Kırklar dağına hüzünlü bakışlarında...İşte bu muhteşemdi ,öyle çok kelimeler barındırıyorki cümlenin içinde, hani düş/ününce taşıyamıyor Adem evladının yüreğinde...
Çok güzel ..Farklı bir iklim...
Ah ile bir daha ah etti gönlüm..
Selam ile güzel yüreğe..Hak ettiğini almış.:)