Büyüdü adam oldu, geldi ergenlik çağı, Sevdanın ateşiyle, eriyor yürek yağı. Namı delikanlıdır, biraz deli doludur, Umrunda değil dünya, yolu sevda yoludur. Gördüğü her çiçeğe, işmar eder poz atar, Gençliğine güvenir, etrafa caka satar.
Heveslenme yiğidim, bildiğin gibi değil, Nasihate kulak ver, birazcık da sen eğil..
Bilmez başa geleni, hoş görür tabelayı, Acele etme dersen, koparır vaveylayı. Elin mahküm oturma, hazırla sen tayfayı, Yuvasını kur hemen, geçmeden heves ayı. Hadislerde yazılı, nikahta var keramet, Niyeti olanlara, herkes yapar inayet.
Bilesin ki aslanım, bu işler kolay değil, Uyumlu ol daima, birazcık da sen eğil.
Muradına ermiştir, aylar cicim ayları, Her şeye dikkat eder, boş geçmez detayları. Hayat başladı artık, istekler sıra sıra, Düşünmez var mı yok mu, başını koyar dara. Alma delikanlıysan, endamını göreyim, Akşama evde sana, kıldan çorap öreyim.
Bütün bu dediklerim, o kadar uzak değil, Baba kelamı dinle, birazcık sende eğil.
Geçim derdi kapıda, geldi kara bulutlar, Mahşere mi kalacak, söz verdiğin umutlar. Bir iken iki oldun, üçüncüsü de yolda, Yetişmek için koştur, kuvvet kalır mı kolda. Çareyi bulacaksın, medet umma eşinden, Mecbursun çekeceksin, koşmasaydın peşinden.
Sıradan işler bunlar, büyük bir olay değil, Her şeye ayak uydur, birazcık da sen eğil.
Babası hayıflanır, oğluma yazık oldu, Anası keyiflenir, evimde azık oldu. Evin reisi olmak, ne çileli iş böyle, Yanlışı benmi yaptım, susma kaderim söyle. Evlenip yuva kurmak, zor mu kolay mı gördün, Ettin kendi kendine, başına çorap ördün..
Çok korkma delikanlım, yazdığım hikayedir, Anlamak isteyene, az da olsa payedir !
Hayatını paylaşmak, o kadar da zor değil. Hayat arkadaşına, birazcık da sen eğil..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
& DELİKANLI & şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
& DELİKANLI & şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok korkma delikanlım, yazdığım hikayedir, Anlamak isteyene, az da olsa payedir !
Hayatını paylaşmak, o kadar da zor değil. Hayat arkadaşına, birazcık da sen eğil..
Valla dost yürekk çok güzel bir şiir okudum sayfandaa Gönülden tebrik ediyorum dizelerin anlamı öyle büyükkii herkezin ders alacgı mutlaka bir konu muvcut içinde yüreğine kalmine saglık.Saygılarımla
Geçim derdi kapıda, geldi kara bulutlar, Mahşere mi kalacak, söz verdiğin umutlar. Bir iken iki oldun, üçüncüsü de yolda, Yetişmek için koştur, kuvvet kalır mı kolda. Çareyi bulacaksın, medet umma eşinden, Mecbursun çekeceksin, koşmasaydın peşinden.
Sıradan işler bunlar, büyük bir olay değil, Her şeye ayak uydur, birazcık da sen eğil.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" Efem Siiriniz basdan sona kadar sahane güzellikde ... Siirlerinizi her zaman begeniyle okuyorum ..
Bu güzel yürege ait olan Kalemi kutluyorum... Tebrikler efem..
Delikanlı zulmetmez, korur.
Haklının yanındadır.
Büyükleri sayar...
Bu şiiriniz bunları getirdi aklıma ziya bey.
Çok güzeldi.
Kutluyorum.
Kadir Tozlu