Okuduğunuz şiir 9.3.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Meğer ...
Kıpırdadı anîden küllenen bir hikâye, Nazende süzülüşle ufku kuşatır hülyam. En ulvî iştiyak ki, emsali yok hediye! Nasıl eşsiz lûtuftu visal olsa da rüyam, Tarifi zor huzurla esti yürekte sesim. Hazan bitti gönlümde, yandı mâzide resim Belirdi tomurcuklar dönüverince mevsim; İlahi bir ihsanla renk değiştirdi dünyam.
Zehir midir; iksir mi içimde gezen nidâ? Nasıl huzur doluyum bu kadar hüzne inat. Onca yılın ardından depreşti yine sevda, Bu öyle bir ateş ki; tutuştu tüm kâinat. Düştü tılsımlı ahenk feleğin tuvaline, Şahit oldu yerle gök firakın zevaline. Boynu bükük sevincim şaşırdı ahvaline. Zümrüt renkli baharı binbir çiçekle donat!
Gam dolu düşlerimde kavuşmayı beklerken, Semanın son katından duyulur hıçkırığım. En nadide özlemle öksüzün emeklerken, İç çektikçe depreşir iflâh olmaz kırığım. Erişemez kapına en muteber eceler, Ümidim gözlerinin kuytusunda geceler. Hüzün dolu sinemde hicran dokur geceler. Yokluğun ecel bana varlığındır varlığım.
İçimdeki tufanı asla etmem aşikâr, Hüzzam tütse de bahtım arzum hâlâ nihavent. Gamzende vurgun yemiş yüreğim sanki şikâr, Nâr-ı derya aşkında ruhum korkusuz levent. Gidemem asla senden solsam da yaprak yaprak, Elbette dizlerindir ömre nihâî durak. Meğer her şeyimmişsin sensiz iklimler kurak; Gözlerin mavi ülkem, kalbin gönlüme başkent.
Efsaneye dökülür belki bu aşk hikâyem, Çile yağmurlarıyla sessiz sessiz kanarım. Sana meftun kalmaktır dünyadaki tek gayem, Nereden bileceksin nerde, nasıl yanarım. İçimde çoğaldıkça kalmaz benlikten eser, Ne olur gururumu bitir artık, yere ser! Nasip etse de Rabbim, içsem elinden kevser, Varsın bu hayal olsun, M/muradıma kanarım…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Meğer ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Meğer ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Murat kardeşim bende sizin şiirlerinizi hayranlıkla okuyorum belki her zaman yorum yazmıyrum ama hiç bir şiirinizi kaçırmamaya çalışıyordum hele bu şiiriniz gerçekten nefisti ne güzel güne yakışmış
Dün okudğumda günde olacağına dair bir hisse kapılmıştım. Belki de dileğimdi bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey var ki sevgili Murat Canbolat emek verdiği şiir türünde hep özgün ifadeler ve takdir edilesi bir ahenkle kıymete değer eserler sunmakta. Saygı duymak ve kutlamaktan öte hep okumaya devam diyorum. Kutlarım.
Teşekkürler Murat Hocam, Meğer... ne güzel şiirmiş. Haberim yoktu. Sabah sabah çok iyi geldi. ........ " Ümidim gözlerinin kuytusunda geceler " ....Bu satır başlı başına ŞİİR. Bana yeter. 40 satır, 40 küp altın gibi... ........... Tebrikler.... Gözüne acı yaş değmesin. Selamlar, sevgiler.
Efsaneye dökülür belki bu aşk hikâyem, Çile yağmurlarıyla sessiz sessiz kanarım. Sana meftun kalmaktır dünyadaki tek gayem, Nereden bileceksin nerde, nasıl yanarım.
şiir deryasına dönmüş adeta hocamın sayfası... Muhteşem bir şiir Murat hocam, yürekten kutluyorum, alkışlıyorum günün şiirini ve değerli şairini... Selam ve muhabbetlerimle...
Nasip etse de Rabbim, içsem elinden kevser, Varsın bu hayal olsun, M/muradıma kanarım… *********** Öğretmenim şiir dersi vermeye devam ediyor Başarısı daimi olsun
Usta kaleminiz yüreğinizi candan tebrik ediyorum mükemmel dizeler herdaim olduğu gibi başarılarınız daim ilhamanınz bitimsiz olsun Murat bey.selam saygımla..
Nereden bileceksin nerde, nasıl yanarım. İçimde çoğaldıkça kalmaz benlikten eser, Ne olur gururumu bitir artık, yere ser! Nasip etse de Rabbim, içsem elinden kevser, Varsın bu hayal olsun, M/muradıma kanarım…
Harika bir eser.şiir demiyeceğim .çünkü bu şiirin ötesinde,güçlü bir üstadın kaleminden dökülen eşsiz bir eser olmuş.Duygu akışının yanında bakir kelimelerle yapılan kafiye uyumu şiirin orijinalliğini arttırmış.
Bu mükemmelliyetin içerdiğiduygu ise ondan da güzel.Aşkda gurur olmaz.Nekadar direnirseniz direnin .bir yerde yelkenler suya iner.Bu duyguyu hayal etmek bile güzeldir.Yaşama sevinci verir.Kanını hızlandırır, Yerde iken gökte sanırsınız kendinizi.Ayaklarınız yerden kesilir.
Siz de zaten şiirsel bir dille çok güzel yansıtmışsınız,içininizdeki bu kutsal sesi.Herkes aşkın kutsal değerini veremez. Beğeniyle okudum şiirinizi.Bu güçlü kalemin,naif yüreğin sahibini candan kutluyorum.
Başarınız ve ilhamınız daim olsun öğretmenim.Selamlar.Yaşattığınız duygulu dakikalar için teşekkürler.
Zehir midir; iksir mi içimde gezen nidâ? Nasıl huzur doluyum bu kadar hüzne inat. Onca yılın ardından depreşti yine sevda, Bu öyle bir ateş ki; tutuştu tüm kâinat. Düştü tılsımlı ahenk feleğin tuvaline, Şahit oldu yerle gök firakın zevaline. Boynu bükük sevincim şaşırdı ahvaline. Zümrüt renkli baharı binbir çiçekle donat!
Vallahi aşkolsun diyorum bu kadar kelimeyi beyniniz zonklamadan nasıl bir araya getirdiniz pes doğrusu. İşin şakası bir yana müthiş bir kelime zenginliğine sahip olduğunuz belli oluyor kıymetli şairim. Tebrik eder, saygı ve selamlarımı sunarım...