Tut ki; aşk şehla gözlerinle buluştu kuytularda… Şikayetin mi var şikârından? Sessiz bir griliğe büründün, Rayiham… Pervanenin nasibi ateş; Özgürlük yanmakmış meğer,ölümü Okşarcasına…
Neden göç eyledin kozandan; Maviliklerde mi gizliydi muradın? Leylak mevsimi gelmedi daha; Kelebek, ey kelebek; zamansız geldin! Jilet kesiği korkularla yüzleştin; hüznü yudum yudum İçercesine…
Işığa meftun olan yanımız; Hangi karanlıkta kayboldu? Gerçi; üç günlük ömrümüzde, Faydası var mı anlık yaşanmışlıkların? Ebediyete koşmak istiyorum uçarcasına!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kelebek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kelebek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın Canbolat, Bence siz hiç serbest şiire bulaşmayın... Sonra şiir elinize yüzünüze bulaşır... demedi demeyin.
Her ne kadar uzunca bir övgü almışsa da bu şiir... yok, olmamış. Şifresi olabilir elbet, "A'dan Z'ye" kadar... Ama kime ne şiirin şifresinden. Okuyucu şifre çözmeye değil, şiir okumak için uğrar sayfalara... Yanlış mıyım?
Bir de şu seslendirmelere değineceğim. Tamam, şiire anlam katıyor, zenginleştiriyor şiiri ve duygulandırıyor insanı; ama bu defa da insanı şiirden uzaklaştırıyor...
Sırf sesli şiirler yüzünden sayfaları tıklamadan önce bilgisayarımın sesini kapatıyorum. Okuyacağım şiirleri önce seçiyor ve ayrı ayrı pencerelerde açıyorum. Hâl böyle olunca da sesli şiirlerden gelen sesler başımı ağrıtıyor. Her kafadan bir ses, bir melodi...
Biz sizi fabl şiirlerinizle tanıdık, ustaca yazıyorsunuz. Bence siz hep fabl şiirleri yazın.
Ooooo bu ne güzel bir şiir. Sondan başa doğru alfebetik sıra ve içindeki anlamıyla çok sevdim bu şiiri. Sevgimle başarılarının devamını diliyorum Muratcan.
akıllı adamın hali başkadır aklını seveyim sevgiler değerli ve yürekli kardeşime benim senin hakkında ilk bir kaç şiirini okuduktan sonra düşündüklerimi diyer şair arkadaşlar daha yeni yazıyorlar bu da beni çok mutku ediyor ne dıyeyim yolun açık başarın daim olsun dostum
Şiiri defalarca inceledim, Çok mühim tespitlerim var ki; sadece bunları okuyucularımızla paylaşmak istiyorum; Birinci tespit; Şiir "Z" harfinden başlayıp, "A" harfine doğru akıyor. Yani kelebek teşbihiyle bir insanın hayat merdivenlerinden inişi anlatılıyor. yani "Z" raporu diye bahsedilen şey, aslında "Zorunlu ziyaret" kavramının şifresidir bence.
İkinci Tespit; Şiiri en son mısradan yukarıya doğru okuduğunuzda yine bir hayat yolculuğunun ustaca anlatıldığı görülecektir. Hakikatte her son, yeni bir başlangıç, her ölüm yeni bir hayata doğmaktır. Şiirde hem aşağıdan yukarıya, hem de yukarıdan aşağıya bu gerçek yine ustaca dile getirilmiştir.
Üçüncü Tespit; Çok mükemmel hece şiiri yazabilen bir şairin, serbest nazımda da ne kadar mahir olduğunun nişanesidir.
Ve Son tespit; Bugüne kadar okuduğum en sıradışı birkaç şiirden biriydi. Şiiri, hem duygusu, hem konusu hem de kurgusuyla çok ince bir zeka tezahürü olarak kabul ediyor, bu vesileyle kardeşimi tebrik ediyorum.
Halil Gülşen tarafından 10/22/2010 9:28:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Pedalizaların ömrü bir hafyaymış ben yıllardır yaşadığım büyük bir kentde pedaliza görmedim ancak köye gidince görebiliyorum tabiatın dengesinin bozulması renk renk benekli kanatları olan pedalizaların yok olmasındanda anlaşılıyo güzel bir şiir CANBOLAT
hocam güzel şiirini okumakve dinlemek o kadarrrrrrrr güzelki sorma gitsin... Ahhh dosların hocalarım sizleri ölüyorum. Bu güzel çalışmalarınızı kutlarım... saygılarımla...
EYVALLAH. YÜREĞİNİZE SAĞLIK.
SELAM VE SAYGILARIMLA.