yılın son gününe düşen mâtemin, mâtemimdir gülizâr..."
ay düşmüş perçemine zeytin gözlü gülizâr hurma ağaçlarında kalmış sevdanın salı bir hayta saflığında siyâha durmuş bahar ve yekpâre sükûnet alnımdan tutan hüznün sürgülenmiş hazneler pencereler kapalı bağr-ı virâna ermiş hazanı yutan hüznün
çiğdem ağmış toprağa çil çil nisan peçelim usulca harmanlıyor vâkte dönen nevrini en matuf çiçeklerle nâzır kutlu merâsim ve sırılsıklam iffet bahta kavi sûretin çok çabuk mu tamamlar sâhi bedir devrini geceye gizlenmişken o masmavi sûretin
ay düşmüş perçemine zeytin gözlü gülizâr koyaklar gölgesine bağlamış gündüzünü menekşeler sümbüller zambaklar ve leylaklar ihtiramıyla şaşkın gözyaşı döken kalbin ukba’ya mı sakladı yoksa o gül yüzünü kalbimi mâteminle göğsümden söken kalbin
ecel ateşi basmış gövdeme tekmil tekmil tedirgin tembihlerim yayılıyor sokağa tekmeler tapıncağı kaldırımlar sersefil dağlar taşlar kürüyor başak telekli kahrın sâhi bağbanlar böyle erken mi uğrar bağa böyle erken mi bağlar şimşek belekli kahrın
ay düşmüş perçemine zeytin gözlü gülizâr dâr-ı efkâra dönmüş hanüman pınarında bir çift çalıkuşuyla donanırken sofralar açlığımı yırtıyor sarmaşık efrûz ferin bu kadar yalnız mıdır o köklü çınarında hâtıratlar sürgünü perişan nevrûz ferin
gizemine bürünmüş küs vâdiler bu sabah yorgun akarsularda dilim yiğit sagusu ışımış ürpertiler darmaduman bir mübah velâyetim oluyor kaybıma taraf derdin duramaz mıydı sâhi gözlerimde buğusu mühletin süzgecinde beyhude â’raf derdin
ay düşmüş perçemine zeytin gözlü gülizâr bozkırlarda ütülmüş al tayların yelesi o gür kişnemelerle göğe tutunmuş rüzgâr boynunu bükmüş atlar ilâhi yunak sesin solgun muydu bu kadar hayatın çetelesi kulaklarımda mil mil çınlarken sunak sesin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yıla Düşen Mâtem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yıla Düşen Mâtem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hakan İlhan Kurt, Şiir bilen, yorumlayan, ezgileyen ender isimlerdendir.
Bilinci ve varlığı ile ışık tutmaktadır şiire.Lümpen söylemlerden uzak, soylu sözleri vardır.Şiiri harf harf ahenge boğar.Modern şiir estetiğinin yanı sıra, Millî şiir için büyük bir şairdir.Dili, insan bilincinin ve faaliyetinin son safhasında bile çok iyi kullanabilen ender isimlerdendir.
ay düşmüş perçemine zeytin gözlü gülizâr hurma ağaçlarında kalmış sevdanın salı bir hayta saflığında siyâha durmuş bahar ve yekpâre sükûnet alnımdan tutan hüznün sürgülenmiş hazneler pencereler kapalı bağr-ı virâna ermiş hazanı yutan hüznün
Her satırı okunası,yüreğinize gam dokunmasın .Tebrikler...
Hakan ilhan KURT; Günümüz Türk Şiiri'nin şahane kalemlerinden birisi. Yol onun, ışık onun, tarih onun, öz onun... Hele ki hece'de, hele ki has şiirin muhteşem kelime kuyumculuğunda söz onun... Geleceğe kalacak imzalardan birisi o... * Tebrikler... Teşekkürler Hem şairimiz, can kardeşim hakan ilhan Kurt'a ve hem de bu şiiri seçen kurul'a... Teşekkürler... Selamlar, saygılar...
değerli kaleminizin aşk ettiği sayfalarda gözlerimin meşkini anlatmaya hangi kelimeleri seçececeğimi bilemiyorum. değerini bulmuş şiirinizi gönülden kutlarım şair selamlar saygılar olsun..
kutladım günün şiirini hayata kattığınız eşsiz güzellikleri değerli şair dost sevgili hakan ilhan kurt... iyi ki varsınız edebi şans...:) sevgim saygımla hep selamlar..
Bir soru sorsam Hakan bey, Bu şiiri ne kadar bir zamanda yazdınız?(sadece meraktan başka bir nedeni yok) Sadece şiiriniz değil yazım şeklinizde en güzel ifadeleri hakediyor. Rahmetli Mehmet Akif Ersoy'un bir anısınıda yazmak istiyorum bu sebeple. Anıyı paylaşan şahıs Çinici Fuat bey:''üstadın Mısır'da Türk konsolusluğunda bir işi vardı.Birlikte gidelim, dedim.Gittik.bir işle ilgili birkaç yazı yazılacak, konsolosta onaylıyacaktı.Kâtibin tarif ettiği biçimde üstad yazıp verdi.Kâtip gülerek, ''Akif bey'' dedi, ''imla yanlışınız var!'' Üstat baktı, baktı, fakat bir şey söylemedi.Fena halde canı sıkılmıştı.İşimiz bitti.Oradan ayrıldık, biraz sonra üstat birdenbire durdu.Alnının terini silerek şöyle dedi:''Fuat bey, artık bize yaşamak fazladır!'' ''Akif bey, delikanlının sözüne bu kadar üzülmeyiniz.'' ''Hayır hayır, bu böyledir.Artık bize yaşamak fazladır.''
Madem Mehmet Akif Ersoy anılıyor.Bu anısınıda bence herkes dikkate almalı.Ben bu anısını kopyala yapıştır yapmadım.Kitabından bakarak yazdım.Ama öyle arkadaşlar var ki sitede bir İstiklal marşımızı bile klavyelerinde yazamıyacak kadar aciz. Ben sizi tebrik ediyorum.Başarılarınız daim olsun.Yaradan tüm yollarınızı açık eylesin.Kalp gözünüz hiç kapanmasın.Sağlıklı nice yıllara.
nar çiçeğim tarafından 1/2/2011 12:46:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiiri yazma sürenizi öğrenince mutlu oldum :)) ben de genelde aynı süre zarfında yazdığımdan acelecilikle itham ediliyorum :) kendimi eksik görüyodum ama benim gibi ilhamın rüzgarına aceleyle kapılanlar da varmış ... saygılar
..Hemen sorunuzu yanıtlayayım; yaklaşık 1 saat gibi süre zarfında yazdım, bu şiiri... Yazdım, word belgesi olarak bilgisayarıma kayıt edip uyudum. Ertesi gün de yarım saati, şiiri yeniden gözden geçirmeye, imlâ hatasının olup olmadığına, hece eksiği veya fazlalığına ve okunuşta dil takılmaların olduğu mısralardaki heceleri düzenlemeye ayırdım. Yekûnu 1,5 saat diyebilirim.
canım kardeşimin yeni yılı nice abide şiirlerin doğmasına vesile olur da biz de şiirin hazzına varalım. yüreğine sağlık sevgili kardeşim. Allah yeni yılda kalemini ve kelamını daim etsin. mutluluk, sağlık ve huzur hep seninle olsun. eyvallah.
böylesi bir hâkikat ruhun ruha köprüsü secdeler bahşediyor ruha salık matemin ******************************************* BAŞARINIZ DAİMİ OLSUN EFENDİM EMEK VERİLMİŞ GÜZEL BİR ŞİİR ŞAİRE HAS SELAM VE MUHABBETLE
Tarih ve coğrafya, lisanları değişdirmeye muktedirdir. TÜrkce de böyle değişikliklere uğramışdır. Lakin bu ve daha önceki şiirlerinde Hakan İlhan Kurt'un, görüyorum ki, Türkce'nin her tarih ve her coğrafyasına hakim bir üslub var. Bu hakimiyet sadece okunanı veya söyleneni anlamakla kalmıyor, en halis kelimelerle ve zarif duygularla edebiyatımıza yeni eserler katıyor.
Güçlü imanına ilham ve kalemine kuvvet Hakanım. Yeni yılın hayırlı uğurlu olsun.
Benim de bu derdimi ancak sen anlardın Hakan kardeşim. Eminim ki sen de Gaspıralı İsmail'in "dilde birlik" ülküsünü taşıyorsun.
Bir takım Türk illeri Sovyet boyunduruğundan kurtulduğunda, sandık ki bu "dilde birlik" için uygun adımlar atılır. Heyhat ki, TDK'nın o hususta bir faaliyeti olduğunu duymadık. Ben yine de ümidimi kesmiş değilim.
Türkçe'yi ve dolayısıyla Türk Edebiyâtı'nın her ürününü yalnızca Anadolu Coğrâfyası'na sıkıştırmak, gerek edipler ve gerekse yazarlar için büyük bir hatadır. Zirâ mâlumunuzdur ki, bugün Türk ülkesine sınır olarak addedilen mekânlar, 50 yıl sonra değişiklik arz edebilirler; mevcut sınırların ötesinde de Türk Dili yaygın bir şekilde konuşulmaktadır.
Hassasiyet göstediğiniz için ayrıca hürmet ederim, ağabey...
Hakan bey tebriklerimi sunuyorum. yeni bir yılın başlangıcında böyle güzel bir şiiri okumaktan memnun oldum. biraz da kıskanım doğrusu. kalemin daime kavi olsun diliyorum. selam ve sevgi ile esen kal.
Hakan İlhan Kurt,
Şiir bilen, yorumlayan, ezgileyen ender isimlerdendir.
Bilinci ve varlığı ile ışık tutmaktadır şiire.Lümpen söylemlerden uzak, soylu sözleri vardır.Şiiri harf harf ahenge boğar.Modern şiir estetiğinin yanı sıra, Millî şiir için büyük bir şairdir.Dili, insan bilincinin ve faaliyetinin son safhasında bile çok iyi kullanabilen ender isimlerdendir.
Var olsun kardeşim.Var olsun şiirleri.
...